Izklaides platforma Tet+ sasniedz 35% tirgus daļas
Bizness un ekonomika

Izklaides platforma Tet+ sasniedz 35% tirgus daļas

Reklāmas projekts

Jauns.lv

Reklāmas projekts

Jauns.lv

Uzdrošināšanās šī gada pavasarī tirgū ienākt ar Baltijā vēl nebijušu produktu satura piedāvājumā – izklaides platformu Tet+, ir attaisnojusies. Vairāk nekā 60% no platformas lietotājiem paši veido savas televīzijas kanālu pakas, savukārt kopumā nepilna gada laikā Tet+ ir jau sasniegusi 35% Latvijas televīzijas pakalpojumu tirgus daļas.

Tet izklaides pakalpojumu direktore Inga Alika-Stroda atzīst: “Tet+ pašlaik ir viens no līderiem straumēšanas pakalpojumu jomā Latvijā. Lēmums par labu šādas lietotnes risinājumam tika pieņemts, balstoties tirgus izpētē un televīzijas skatītāju vajadzībās ne tikai pie mums, bet visā pasaulē. Tā kā šāds platformas koncepts ir jaunums televīzijas nozarē Baltijas valstīs, esam pārliecināti, ka tam ir eksporta potenciāls arī citos tirgos.”

No jaunajiem Tet televīzijas pakalpojumu klientiem 70% izvēlas Tet+. Vienlaikus aug arī esošo klientu apmierinātība ar pakalpojumu – pašlaik vairāk nekā 82% lietotāju novērtē televīzijas kanālu izvēles ērtumu, savukārt 75% saka, ka straumēšanas saturs ir viegli lietojams.

Klientus arvien vairāk interesē tāds pakalpojums, kurā vienuviet ir pieejams saturs dažādām gaumēm un interesēm. Tāpēc pašlaik tiek veidoti dažādi sadarbības integrācijas un sinerģijas modeļi ar citiem satura pakalpojuma sniedzējiem Latvijā un pasaulē. To veiksmīgo integrāciju pierāda viena no pasaulē lielākā izklaides satura milža HBO popularitāte Tet+ lietotnē. Šādas sadarbības nepieciešamību apliecina arī Tet un TV3 Grupa oktobrī noslēgtā vienošanās par vairāku sporta kanālu pārraidīšanu – liela daļa skatītāju izvēlas sekot līdzi lielākajiem pasaules sporta notikumiem un Latvijas sporta aktivitātēm televīzijas kanālos TV3 Sport, TV3 Sport 2 un TV3 Sport Open, kā arī straumējumā TV3 Sport 3.

Apstiprinās arī prognozes, ka iedzīvotāji arvien vairāk laika pavada pie ekrāniem. Dati rāda, ka šogad Tet+ klients pie ekrāna pavada gandrīz par 50% ilgāk, salīdzinot ar gadu iepriekš, kad tika piedāvāta lietotne Shortcut. 2020. gadā vidēji tās bija 2,4 stundas, 2021. gadā – 3,5 stundas.

Tet+ risinājumu ieviešana ir devusi arī iespēju televīziju skatīties “zaļi”, jo lietojot šo platformu, tiek mazināta ietekme uz vidi. Nav nepieciešams televīzijas uztveršanas dekoders un līdz ar to nav vajadzīga tā ražošana. Paralēli tam televīzijas satura cienītājiem mazinās elektroenerģijas patēriņš. Ir izpētīts, ka viens neizmantots dekoders gadā ietaupa elektrību pat 100 kWh apmērā. Tādā veidā tiek samazināts arī C02 radītais efekts par 10,7kg CO2 gadā. Katrs tūkstotis jaunu pieslēgtu klientu Tet+ rada 100 MWh ietaupījumu jeb 10,7 tonnas C02 samazinājumu gadā.

Iecienītāko saturu ir iespēja skatīties arī dažādās ierīcēs – Smart TV televizoros, datoros, planšetdatoros un viedtālruņos. Turklāt no viena abonenta konta vienlaicīgi var skatīties atšķirīgu saturu piecās ierīcēs. Aizvien pārliecinoši lielākā daļa Tet+ lietotāju saturu lieto Smart TV, taču pamazām pieaug arī citu ierīču izmantošana, jo lietotnes unikalitāte ir arī iespēja interesējošo saturu izmantot jebkur, kur ir pieejams interneta pieslēgums.

Līdzīgi kā citos straumēšanas servisos visā pasaulē, arī Tet viena no prioritātēm ir veidot savu saturu, tādējādi ieinteresējot un noturot klientus Tet+ lietotnē. Šī gada rudens izcēlās ar vairākām satura vienībām, kuru kopproducents ir Tet studio. Septembrī pie skatītājiem nonāca ļoti gaidītā vēsturiskā daudzsēriju filma “Emīlija. Latvijas preses karaliene”, kas stāsta par periodu Emīlijas Benjamiņas dzīvē no žurnāla “Atpūta” pirmsākumiem līdz viņas bojāejai Sibīrijā. Televīzijas šovu vēsturē pirmo sezonu piedzīvoja vēl nebijis iepazīšanās šovs “Mīla kemperī”, kas liek emocijām un mīlas ugunīm dzirksteļot nebijušos augstumos. Novembrī pirmizrādi piedzīvoja režisora Andreja Ēķa veidotais romantiskais komēdijseriāls “Perfektās kāzas”, kas skatītājam ļauj būt par aculiecinieku nebeidzamajām intrigām kāzās, kā arī Roberta Šteinberga veidotais izglītojoši dokumentālās sērijas “Nelegālais trips”, kas apskata dažādas ar narkomāniju saistītas tēmas. 2022. gada pirmajā pusē skatītāji  ieraudzīs seriāla “Bezvēsts pazudušās” iemīļoto varoņu jaunos piedzīvojumus otrajā sezonā un ir gaidāmi arī vēl citi vietējā satura veidotāja Tet studio piedāvāti seriāli un raidījumi.  

Pašlaik notiek darbs pie vairākiem uzlabojumiem platformas funkcionalitātē. Piemēram, tuvākajā laikā Tet+ interneta mājas lapas versijā plānots ieviest funkcijas “Turpini skatīties”, “Skatīties vēlāk” un “Patīk/Nepatīk”. Savukārt, lai izklaides platformas Tet+ saturu padarītu pievilcīgāku arī krievu un angļu valodā runājošajiem iedzīvotājiem, 2022. gadā ir paredzēts lietotnē ieviest šīs valodas mājas lapas versijā.