Auto un tehnoloģijas
2021. gada 22. novembris, 07:12

Auto ziņas: Toyota RAV4 dvīņubrālis Suzuki Across

Auto ziņas

Jauns.lv

Kas kopīgs Suzuki un Aston Martin? Šķietami nekas. Tomēr abām markām bijuši modeļi, ko īstenībā taisījusi Toyota. Šoreiz stāsts par Suzuki, precīzāk par automašīnu, kas  dzimusi kā Toyota RAV4, bet pēc tam kļuvusi par Suzuki Across.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Suzuki Across faktiski ir tas pats RAV4 plug in hibrīds, tātad krosovers ar vienu benzīna un diviem elektromotoriem, kā arī uzlādējamu gaitas bateriju. Tas ir aprīkots tikpat labi kā oriģināls, tāpēc maksā gandrīz 49 000 eiro. Lētāku Across gan nav, jo plug in hibrīds izvēlēts, lai samazinātu Suzuki modeļu klāsta vidējos CO2 izmešus. Mazā un joprojām neatkarīgā japāņu autoražotāja izvēli spārnojušas ne tikai patriotiskas jūtas, bet arī salts aprēķins. Par spīti 306 zirgspēku summārai jauda un elektriskai pilnpiedziņai Suzuki Across izmešu fons ir tikai 22 grami uz kilometru!

“Neatkarīgi no tā, vai saucat to par Suzuki Across, Suzuki ei-kross vai Suzuyota, tas paliek t.s emblēmu inženierijas paraugs. Es gribētu iedot auto izmēģināt cilvēkam, kas lieliski orientējas šajā auto biznesa novirzienā,” stāsta Normunds Avotiņš.

Ilmārs Līkums savā laikā bijis vairāku auto žurnālu galvenais redaktors, un pēdējā laikā vada What Car? Latvija drukātās versijas tapšanu. Sava vieta tajā vienmēr atrodas arī lādējamiem hibrīdiem. Kā tad ir - vai Toyota drīkst saukties par Suzuki?

“Vispār ir tā, ka tai emblēmu inženierijā ir bijuši komiski gadījumi, piemēram, Subaru kļuva par Saab 9-2X, Aston Martin Cignet, kas tapa no iQ. Man pats amizantākais šķiet, ka Honda reiz nopirka licenci Land Rover Discovery izgatavošanai,” saka Ilmārs Līkums.

Tas gan notika pirms divdesmit gadiem, taču kā redzams, emblēmu inženierija, angliski badge engineering, arī šodien ir iecienīta metode, kā ātri un lēti aizpildīt tukšās vietas modeļu piedāvājumā.

“No vienas puses ražotājs, kas saprot, ka viņa klāstā trūkst tāda modeļa, viegli tādu iegūst. Donora kompānijai paplašinās noiets. Viss pārējais ir dīlera rokās.”

Kamēr mūsu rokās ir Suzuki Across, mēģināsim noskaidrot, kā tas brauc.

“Robusta automašīna. Braucot pa lauku ceļu, šķiet, ka viss paliks vienā gabalā.”

Lādējamiem hibrīdiem ir daudz kopīga ar īstiem elektromobiļiem, piemēram, cena. Un vēl tie ir diezgan smagi, taču Suzuki Across to nemaz nejūt.

“Man liekas, ka mašīna ir savākta. Varētu gribēt, lai sīko nelīdzenumu apstrāde būtu precīzāka un būtu perfektāka sajūta, ka mašīna turas pie ceļa. Ir izturīgas tehnikas sajūta.”

Uz slidena meža ceļa Suzuki Across šķiet ātrs. Lādējamo hibrīdu summārās jaudas formula mums vēl arvien ir neatminama mīkla, taču 2,5 litru benzīna un priekšējā elektromotora jauda jau pārsniedz 180 zirgspēkus - katram.

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās

“Es teiktu, ka dinamika ir tik laba, ka būtu neadekvāti gaidīt kaut ko vairāk. Tā labā ziņa ir tā, ka neko nezaudē tehniskā ziņā. Tas ir kaut kas pārbaudīts un bijis. Šai mašīnai emblēmu inženierijas robežās dizaina izmaiņas ir pozitīvas. Treškārt ir cilvēki, kas negrib to pašu kas citiem.”

Mūsdienās lādējamos hibrīdus taisa pēc iespējas jaudīgākus. Lai ievilinātu cilvēkus elektromobilitātes valgos, un kas zina, varbūt tie beigās izlems pārsēsties uz īstu elektroauto. Suzuki Across lieliski iekļaujas šajā etosā. Jaudas šeit ir pietiekami, varbūt pat par daudz. Varbūt es domāju nepareizi, tāpēc iedosim to izmēģināt cilvēkam, kurš uzskata ka hibrīdam jābūt daudz zirgspēkiem.

Star FM Autopilota vadītājs un ētera personība Egons Reiters ar hibrīdiem ir uz tu, jo pats brauc ar tādu - tiesa gan, pašuzlādes nevis ar štepseli.

“Dzīva Toyota es tev teikšu! Bet šito āķi es zinu! Bet ģīmis cits. Un es teikšu, ka tas dažam patiks labāk nekā oriģināls,” saka Egons Reiters.

Suzuki Across ēd uz pusi mazāk. Ar pilnu bateriju vai nu nemaz vai ap litru uz 100 km, pārējā laikā nedaudz virs 5. Tā kā izgatavotājs apveltījis krosoveru ar vienu no ietilpīgākajām baterijām, kāda sastopamas plug in hibrīdos, Suzuki Across bezizmešu režīmā var veikt nevis standarta 50, bet savus 70 km.

“Bet ja tie ir 70 km ar "baču" vien, izklausās gana godīgi. Un pa nakti uzlādējās kā mobilais.”

Precīzi - septiņarpus stundās no parastas sadzīves rozetes, ja vien tajā dzīvo ne mazāk kā 10 ampēru. Teorētiski Across var lādēt arī no senākos laikos ievliktiem elektrotīkliem vai izvelkot pagarinātāju pa logu. Egons atzīst, ka Suzuki Across kopumā ir solīds hibrīds. Lādējamais hibrīds Latvijā tik iecienītā un universālā virsbūvē kā saka angļu mēlē tick all the boxes jeb aizpilda visas ailītes. Tam ir visi iedomājamie braukšanas režīmi, un tas spēj pats uzlādēt bateriju bez pieslēgšanas kontaktligzdai. Suzuki Across ir tikpat autonoms kā atomledlauzis.