Auto ziņu lielais tests: vai Nissan Qashqai joprojām ir kompakto krosoveru spicē?
TV Autoziņu lielajā testā šoreiz jauno Nissan Qashqai izaicinās pieci cienīgi pretinieki - Hyundai Tucson, Renault Arkana, Peugeot 3008, Cupra Formentor un Volkswagen Tiguan.
Tīras sagadīšanās visi testa auto, izņemot vienu, maksā kādus 36 - 37 000 eiro, turklāt ļoti atšķirīgās komplektācijās. Sākuma cenai 25 000 vai mazāk šajā klasē vairs ir tikai ilustratīva nozīme - tāpat kā automašīnu izcelsmei. Vai gribat pārbaudīt savas zināšanas?
Hyundai Tucson vai Renault Arkana
Kurš no šiem auto ražots Dienvidkorejā?
Loģika mums saka priekšā, ka Hyundai, jo tas taču ir korejiešu zīmols. Patiesībā Tucson ražo Čehijā, kamēr Renault Arkana samontēta Samsung Motors ražotnē Busanā, Dienvidkorejā.
Nissan Qashqai vai Peugeot 3008
Kam ir lielāks klīrenss - Nissan vai Peugeot?
Nissan automašīnas šķiet robustākas par Peugeot, turklāt Qashqai var nopirkt arī arī pilnpiedziņu, kādas parastam 3008 vispār nav. Tomēr tehniskā dokumentācija liecina, ka Peugeot parketnieka klīrenss sasniedz 219 milimetrus, kamēr Qashqai - tikai 180. Grūti noticēt? Mums arī!
Volkswagen Tiguan vai Cupra Formentor
Kam ir platākas riepas - Formentor vai Tiguan?
Vairāk nekā 300 zirgspēku jauda un mini Lamborghini Urus imidžs spiež likt visu naudu uz Cupru. Tomēr katalāņu šāviņa riepu izmērs pat ar dārgajiem kaparkrāsas diskiem ir tikai 245/40 R19, kamēr baltais smokings no Volfsburgas sev pasūtinājis 19 collu kurpes ar 255/45 izmēra zoli. Tātad par centimetru platākas.
Īsāk sakot, mūsdienu automašīnās tāpat kā kinopilsētiņā Cinevillā - nekas nav tas, pēc kā izskatās….
Nissan Qashqai gaitas īpašības
Bet, lai kā negribētos to atzīt zemes ceļš ir laba vieta, kur pārbaudīt ne tikai durvju blīvējumu, bet arī kāda ir skaņas izolācija un balstiekārta. Jāsaka, ka jaunais Qashqai ir līmenī. Patīk, kā mašīna stūrējās, bez lieka entuziasma toties ar pašcieņu. Man vispār patīk automobiļi ar vertikāliem paneļiem. Kaut kā uzreiz šķiet nopietnākas saturīgākas.
“Vispirms tiksim skaidrībāar feislifta jeb modernizētajiem modeļiem, proti, Volkswagen Tiguan un Peugeot 3008. Abi ražotāji ir labi pastrādājuši. 3008.ais nepiedāvā neko vairāk par jaunu priekšpusi un dažiem sīkumiem. Turpretim VW Tiguan izaugsme modernizācijas laikā ir pamanāmāka gan ārpusē, gan iekspusē, gan zem motorpārsega. Vispār jāsaka ka šis Tiguan ir labākais kāds līdz šim bijis. Ņemot vērā attīstību elektromobiļu virzienā, kas zina, vai nepaliks pēdējais,” jautā Normunds Avotiņš.
Un tā esam nonākuši līdz mūsu testa esencei un lielajam finālam. Un finālā šoreiz tiekas jaunais Hyundai Tucson un Nissan Qashqai.
“Jaunajā Nissan Qashqai salikts daudz lietu, kas varētu iepatikties, tāpēc nebrīnos ka ļaudis kaujas lai pirmie tiktu pie tā. Taču ja man par to pašu naudu ir iespēja nopirkt auto, kam ir lielāka dzinēju izvēle, kam ir vairāk noformējuma vairantu un lielāks salons, un kurā lietas, ar ko Nissan dikti lielās jaunajā Qashqai jau šķiet pašsaprotamas, tad es laikam tomēr izvēlētos Hyundai Tucson. Līdz ar to mūsu testa uzvarētājs ir Hyundai Tucson,” testu rezumē Avotiņš.