Satiksmes absurds Lielirbes ielā: vieta, kur daži, braucot atpakaļgaitā, nolemj apdraudēt sevi un citus
Lielirbes ielā Rīgā ir viens tāds posms, kur autovadītāji, pārkāpjot virkni satiksmes noteikumu, braukā atpakaļgaitā. Kāpēc tā?
Par šādu situāciju stāstīts telekanāla TV3 raidījuma "Zebra" sižetā, kura tapšanas laikā atpakaļgaitā pa braucamo daļu traukušās trīs automašīnas, visas - BMW markas. Neparastais skats novērots Lielirbes ielā virzienā uz centru pirms Kalnciema tilta.
Raidījuma veidotāji novēroja, ka šādā veidā šoferi taupa ceļā pavadīto laiku. Lai nebūtu jābrauc apkārt vesels gaisa gabals, izdevīgāk ir pabraukt simtiem metru atpakaļgaitā, lai varētu apgriezties braucienam virzienā uz Jūrmalu.
Izrādās, "pie vainas" ir kāds kvartāls ar angāru kādā reti kuram zināmā Kauguru ielā, kur ik dienas iegriežas desmitiem automašīnu. Izbraucot no šī kvartāla ārā, autovadītājiem, kuru gaitas tālāk ved virzienā uz Jūrmalu, lai apgrieztos, būtu jābrauc pāri tiltam uz centra pusi, jālīkumo pa ieliņām un tad jādodas atpakaļ pāri tiltam, tāpēc izveicīgākie tā vietā nolemj simtiem metru braukt atpakaļgaitā līdz vajadzīgajam pagriezienam.
Radījuma veidotāji uzsver, ka šādā veidā tiek pārkāpta virkne satiksmes noteikumu un, ja policija gribētu noķert kādu par agresīvu braukšanu ar vismaz trim pārkāpumiem, nekādu problēmu - šie autovadītāji "kvalificējas", tomēr "Zebra TV" vadītājs Pauls Timrots retoriski vaicā - vai tas būtu jādara?
Viņš arī norāda - diez vai kāds atbildīgais vispār zina, ka ir šāda problēma un ka tā būtu jāatrisina?
Timrots aplēsa, ka apbraukšana apkārt, nešmaucoties atpakaļgaitā, viņam aizņēma 5 minūtes un 20 sekundes. Tiesa gan, tobrīd sastrēgumu uz tilta nebija nevienā virzienā un šī ceļa mērošana noritēja raiti.
Viņš arī secina, ka tad, ja ikdienas gaitas apgrūtina tamlīdzīgi šķēršļi, ir jādodas pie pilsētas atbildīgajiem un jālūdz tos novērst, bet līdz tam, ja vēlies būt godīgs un netraucēt citiem, ir jābrauc apkārt.
"Kamēr mēs te vērojām, trīs mašīnas veica šo dīvaino manevru. Un visas tās bija BMW: divi X5 un viens X6. Kā jūs domājat, markas izvēlei ir kāds sakars ar to, cik agresīvi un aktīvi cilvēks uzbrauc uz ceļa vai tas tikai sagadījās?" - uzjautrināti vaicā Timrots.
Viņš arī norāda: "Cilvēkus, kas spēj radīt šādus kreatīvus risinājumus, diez vai apturēs kaut kādi Covid ierobežojumi, viņi sistēmu vienmēr apčakarēs."
Visbeidzot Timrots piedāvā vairākus risinājumus, piemēram, rīkoties birokrātiski un truli, uzliekot redzamu zīmi, ka te atpakaļgaitā braukt nedrīkst. Tomēr tas būtu pavirši un nejēdzīgi. Vēl viens variants būtu atkal savienot ielu, kas agrāk veda gar Kalnciema tiltu, un kas tagad ir norobežota ar sētiņu. Vai arī izskatīt iespēju atvērt caurbraukšanai šīs situācijas "vaininieci" Kauguru ielu, ja vien tas ir iespējams un ja tur uzceltais angārs tam netraucē.