Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: kā droši braukt agrā pavasarī?

Auto ziņas

Jauns.lv

Lai gan ārā sniegs joprojām mijas ar lietu, un pavasari jūt vien saulainākos brīžos, tas neatturami tuvojas. Vai varam aizmirst ziemā uztrenēto piesardzību pie stūres? Drošas Braukšanas skolas direktors Jānis Vanks brīdina - par agru!

“Kā vienmēr esmu teicis, mūsu autovadītājiem jābūt labākajiem autovadītājiem pasaulē. Mums ir 4 gadalaiki un krasās izmaiņas satiksmē arī ir ļoti jūtamas. Pirmais, kas jāņem vērā, ka tiklīdz paliek sausāks asfalts, autovadītāji kļūst jestrāki un grib ātrāk pabraukt,” saka DBS autoskolas direktors Jānis Vanks.

Visjestrākie pie pirmās iespējas 1. martā steidzas pārauties uz vasaras riepām. Vētrainais marta sākums un slidotava Rīgas ielās aprādīja - pārāk ātri!

“Es uzskatu, ka pareizākais ir sagaidīt, ka laika apstākļi nedēļas šķērsgriezumā ir vismaz plus 10 grādi visu diennakti.”

Tad braukšanas apstākļi savukārt kļūst nepiemēroti ziemas riepām, un ir īstais brīdis maiņai. Pat Vācijā ar tās maigo klimatu valda nerakstīts ziemas riepu lietošanas termiņš O bis O, jeb Oktober bis Oster, tātad līdz Lieldienām. Un tās, kā zināms ir tikai aprīlī.

“Padoms ir nesteigties pāriet uz  vasaras domāšanu, vasaras riepām, saprast, ka ir vēl agrs pavasaris, ka vēl ir vairāk ziema nekā vasara.”

Aprīlī pavasarim gan būtu jāuzņem pilna jauda. Ko tas nozīmē autovadītājiem?

“Galvenā lieta ir jauni satiksmes dalībnieki - motocikli, motorolleri, velosipēdi, skūteri. Un visi jaunie dalībnieki ziemā pārvietojušies kā citādi. Tas nozīmē, ka iemaņas ir ierūsējušas un uzmanība ir sliktāka.”

Savukārt autovadītājs visu ziemu braucis un negaida velosipēdus vai motobraucējus. Motociklistiem pirmais aicinājums ir tāds: ja jums ir iespēja aizbraukt atsvaidzināt iemaņas pēc ziemas miega, tad noteikti dariet to. Trase vai kas nav satiksme.

Savukārt atgriežoties satiksmē jāpatur prātā, ka ceļi daudzviet vēl ir netīri pēc ziemas.

“Ja mēs runājam par divriteņu tehniku, tad motobraucējiem vajag pievērst uzmanību tieši netīrītajiem ceļiem, jo ar motociklu kā zināms, ja ceļi ir netīrīti, tas beidzas ar apgāšanos. Ja mums nav motocikla ar tūrisma riepām zemākai temperatūrai, tad vajag atcerēties, ka parasta motocikla riepa strādā no plus desmit grādiem un vairāk. Braucot ar moci, vienmēr jādomā, ka tu esi neredzams, bet pavasarī īpaši uzmanīgi.”

Iestājoties pavasarim, mums no jauna jāiemācās sadarboties ar satiksmes dalībniekiem, kādu garajos ziemas mēnešos vienkārši nebija.

“Vairāk jāskatās spoguļos, jābrauc ar domu, ka kaut kur kaut kas var parādīties. Vēl uzmanīgāk sekojam, kas notiek apkārt automašinai. Nemainam pēkšņi strauji joslas, neizdaram straujas kustības, laicīgi parādam pagrieziena rādītāju, ieturam distanci,” piebilst Jānis Vanks.