foto: Pixabay.com
"Apdrošināšanu nopirku, bet par sasisto mašīnu man liek maksāt pašam!"
Ilustratīvs foto.
Auto un tehnoloģijas
2021. gada 19. janvāris, 06:01

"Apdrošināšanu nopirku, bet par sasisto mašīnu man liek maksāt pašam!"

Jauns.lv

Ja automašīnai šajā laikā nav atbilstošas ziemas riepas un tādēļ tās vadītājs izraisījis ceļu satiksmes negadījumā, apdrošinātājs var vērsties ar regresa prasību pret avārijā zaudējumu nodarījušā auto īpašnieku. Tā Jauns.lv skaidroja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā, iepazīstoties ar kāda lasītāja situāciju.

Kāds autovadītājs Jauns.lv pastāstīja, ka nesen izraisīja avāriju, jo uz slidenas ielas nepaspēja nobremzēt un iebrauca priekšā stāvošās mašīnas aizmugurē.

"Liels bija mans pārsteigums, kad izrādījās, ka man jāapmaksā ne tikai mana automobiļa remonts, bet arī otras mašīnas labošana. Tas esot tāpēc, ka manam automobilim konstatēts neatbilstošs riepu protektora dziļums. Speciālisti esot izmērījuši, ka protektora dziļums bijis mazāk par noteikto normu," šoferis teica.

Apdrošinātājs grib piedzīt iztērēto summu

Viņš uzsvēra, ka avārijas brīdī viņam bija spēkā esoša Sauszemes transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA), un tāpēc parasti šādās avārijās apdrošinātājs sedz sasistā auto remontu.

"Bet šoreiz apdrošinātājs par remontu iztērēto summu grib piedzīt no manis. Vai tas ir likumīgi? Es nezināju, ka manam auto ir neatbilstošs riepu protektora dziļums! Es biju pamanījis, ka riepas ir nedaudz padilušas, bet nezināju, ka jāmēra protektora dziļums," skaidro šoferis.

Apdrošinātājs tiešām var vērsties ar regresa prasību

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins Jauns.lv norādīja, ka biroja rīcībā nav statistikas par apdrošināšanas sabiedrību regresa prasībām pret ceļu satiksmes negadījuma izraisītājiem, kas notikuši likumam neatbilstošu riepu dēļ.

Bet viņš norādīja, ka apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā auto īpašnieku, ja transportlīdzeklis no 1.decembra līdz 1.martam nav bijis aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar šo pārkāpumu.

Tādu pašu regresa prasību apdrošinātājs automašīnas līzinga gadījumā var vērst pret transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādīto auto turētāju.

Ziemas riepām ir noteikts minimālais protektora dziļums

LTAB vadītājs vērsa uzmanību, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem ziemas riepu obligāta izmantošana ir no 1.decembra līdz 1.martam. Vieglo automašīnu ziemas riepu minimālais protektora dziļums ir 4 mm. Ieteicams neizmantot riepas, kas vecākas par 5–6 gadiem. Riepu ražošanas laiks ir norādīts uz riepas ārējās malas.

Abāšins arī aicināja ņemt vērā, ka vieglo automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kg katra ass un automobiļu ar pilnu masu virs 3500 kg priekšējā stūrējamā ass jāaprīko ar vienādām riepām (izgatavotājam un protektora zīmējumam jābūt identiskam). Turklāt vienam auto vienlaikus nedrīkst būt radžotas un neradžotas riepas.