Auto ziņas: Renault Captur plug in hibrīda apskats
Renault Captur ir gaumīgs, drošs un daudzpusīgs mazās klases krosovers. Žēl, ka nav bijis iespēju parunāt par šo automašīnu biežāk. Tagad Captur jau tā spožajai personībai pievienojusies vēl viena šķautne. Šis automobilis ir nopērkams kā plug in hibrīds.
Spraudņa tipa jeb lādējamie hibrīdi šajā automašīnu klasē pagaidām ir retums. Izstrādājot hibrīdiekārtu, Renault izmantojis Formula 1 uzkrāto pieredzi un saņēmis 150 jaunus patentus.
Benzīna un elektriskā daļa dala motortelpu uz pusēm. Viena elektromotora vietā te faktiski ir divi, bet pārnesumkārba ar zobvainaga sajūgiem jeb tā sauktajiem dog-clutch ir aizgūta no autosporta. Citādi elektrificētais Captur atpazīstams tikai pēc E Tech uzrakstiem un papildu uzlādes lūciņu aizmugurējā spārnā.
Renault Captur plug - in hibrīds pieejams tikai bagātākajā komplektācijā Intens, turklāt te vēl piedalās arī daži papildaprīkojuma elementi.
Tā kā atšķirības no parasta benzīna Captur ir tikai tehniskas, tad salons ir stipri līdzīgs. Vienīgo atšķirību manām, kad nospiežam starta pogu.... motors neieslēdzas. Ja baterija nav galīgi tukša un ārā nav traki augsts, benzīna dzinējs starta brīdī neiedarbosies. Mērskalu panelī ir atsevišķa sadaļa, kur var vērot enerģijas plūsmu, un paskatīties, cik esam nobraukuši benzīnā un cik - elektrībā. Viss pārējais kā benzīna Captur. "Lidojošā" viduskonsole ar elektronisku sviru.
“Ar ko tad hibrīds atšķiras no benzīna Captur? Var just, ka automašīna ir mazliet smagāka. Tai ir divi motori un baterija. Piekare ir cietāka, laikam tā kompensēts svara pieaugums. Stūrīte ir vēl brīvāka nekā parasti Renault. Tas arī saistīts ar atšķirībām konstrukcijā. Bet varbūt šo efektu rada ziemas riepas, jo mums ir kārtīgi 18 collu rati,” stāsta Normunds Avotiņš.
Paātrinājums ir interesants. Summārā jauda ir 160 zirgspēku, un brīžiem šķiet, ka ātrumkārba netiek līdzi mūsu pašu ātrumam.
Trīs braukšanas režīmi Pure, Sport un My Sense apzīmē kustību tīri elektriskā, pilnas jaudas vai kombinētajā režīmā. 49 kilovatu elektromotors un 7,5 kilovatu baterija spēj sasniegt 50 km elektrisku nobraukumu, bet pilsētā - pat 65, kas mūsu ziemā gan šķiet nedaudz pārspīlēti. Captur ir arī bremžu rekuperācijas režīms, taču tas nav pārslēdzams.
Kā vienmēr paliek jautājums, kāds ir plug in patēriņš, kad baterija iztukšojas?
Sākumā Renault rāda desmit litru uz 100 km, bet patēriņš ātri krītas līdz 7. Tas nozīmē, ka neuzlādēts plug in hibrīds vismaz nav rijīgāks par parastu benzīna Captur.
“Viens novērojums man tomēr ir. Motors, iedarbojoties, ir diezgan skaļš. Nezinu kāpēc, bet benzīna dzinēju var ļoti labi dzirdēt,” secina Avotiņš.
Hibrīdam Renault piemeklējis 1,6 litru atmosfērisko dzinēju, kas parasti tiek uzstādīts Krievijai un Dienvidamerikai paredzētos Renault. Tam ne tikai nav turbīnas, bet arī ķīļsiksnas. Visi ārējie agregāti, ieskaitot sūkņus, ir ar elektrisku piedziņu, kas hibrīdam ir ļoti noderīgi.
Verdikts
Renault Captur E-Tech galīgi nav lēts, kā jau lādējamie hibrīdi vispār. Bet šī tehnoloģija attīstās un pamazām kļūst lētāka. Captur savā ziņā ir pionieris. Tāpēc šo automašīnu vajag uztvert kā nākotnes vēstnesi, kurš laika gaitā droši vien aizstās Renault Captur ar dīzeļdzinēju.
Pagaidām to vēl nevar apgalvot, jo dīzeļa Captur cenu lapā vairs nav, bet E Tech versija maksā 28 900 eiro. Bet, ja jau Renault saskatījis hibrīdos nākotni, tad vistuvākajā laikā gaidāmas jaunas, pieejamākas elektrificētu automašīnu versijas.