Pēc skandāla VID tomēr neļaus nodokļu kampaņu veidot reklāmas kompānijai ar nodokļu parādu
Valsts ieņēmumu dienests (VID) neslēgs līgumu ar SIA "Alpha Baltic Media" par informatīvās kampaņas veidošanu par nodokļu reformu.
VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme, izvērtējot iepirkumu par informatīvās kampaņas veidošanu par nodokļu reformu, konstatējusi, ka šobrīd, ņemot vērā plašo publicitāti saistībā ar gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu, šāda sākotnēji plānotā informācijas kampaņa vairs nav aktuāla, tādēļ līgums ar "Alpha Baltic Media" netiks slēgts. Līgumcena bija 23 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
Iepriekš Latvijas Reklāmas asociācija medijiem pauda sašutumu, ka attiecīgajā konkursā par uzvarēju atzīts uzņēmums, kura īpašniekam - Laurim Špilleram - piederošiem uzņēmumiem ir parāds valstij, kā arī ir parāds virknei Latvijas mediju un mediju pētniecības uzņēmumu. Pēc medijos minētā, Špillers ir saistīts ar vairākiem uzņēmumiem - SIA "Serviod" (iepriekš "Creative Media"), SIA "Baltic Media" (iepiekš "Alpha Baltic") un likvidēto SIA "Medialead group", kuri atbilstoši publiski pieejamajai informācijai 2019.gada 7.februārī bija parādā valstij 607 505,61 eiro.
Ņemot vērā, ka ne tikai VID, bet arī vairākas citas valsts iestādes ir nonākušas līdzīgā situācijā un lai turpmāk šādas un līdzīgas situācijas novērstu, VID rosina Finanšu ministrijai stiprināt Publisko iepirkumu likuma normas, paredzot izslēgšanas nosacījumos, ka pretendenti, kuru dalībnieki, amatpersonas vai patiesā labuma guvēji ir palikuši parādā valstij nodokļu maksājumus, tostarp iepriekšējo 12 mēnešu laikā darbojoties arī citās komercsabiedrībās, ir izslēdzami no publiskā iepirkuma. Tāpat VID rosina stiprināt pašreizējās normas par valdes locekļu atbildību tieši par nodokļu parādiem valsts budžetam.
Vienlaikus konstatēts, ka VID Iepirkumu komisija, par iepirkuma uzvarētāju apstiprinot "Alpha Baltic Media", ir rīkojusies korekti un atbilstoši spēkā esošajam Publisko iepirkumu likumam, pauda VID.
Par iespēju informēt sabiedrību par nodokļu reformu 2019.gadā cīnījās septiņi uzņēmumi - SIA "Agency B", "Alpha Baltic Media", "Creative Media Baltic", "Media Profile", "Mediju tilts", "Nords Porter Novelli" un "Sabiedrības informēšanas centrs". To piedāvājumi svārstījās no 23 327 eiro līdz 32 650 eiro.
VID no septiņiem pretendentiem izvēlējās "Alpha Baltic Media", savu lēmumu pamatojot ar to, ka šis uzņēmums ieguvis "visaugstāko novērtējumu" un ka tā "kvalifikācija un piedāvājums atbilst visām iepirkuma nolikumā noteiktajām prasībām".