"RB Rail" valdes priekšsēdētāja amatā iecelts Timo Rīhimeki
Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas izveidots, lai īstenotu dzelzceļa projektu "Rail Baltica", padome otrdien kompānijas valdes priekšsēdētāja amatā iecēla Somijas dzelzceļa kompānijas "NRC Group" valdes locekli un viceprezidentu Timo Rīhimeki (Timo Riihimaki), informēja "RB Rail" pārstāvji.
"RB Rail" jaunais vadītājs darbu sāks šogad 11.martā.
Kompānijā norādīja, ka Rīhimeki ir strādājis vairākos vadošos amatos uzņēmumā "NRC Group", kā arī iepriekš strādājis aviokompānijā "Finnair Group".
"RB Rail" padomes priekšsēdētājs Karolis Sankovskis sacīja, ka jaunajam vadītājam ir nepieciešamā pieredze dzelzceļa infrastruktūras jomā gan starptautiskā mērogā, gan lokāli - Rīhimeki ir plaša pieredze korporatīvo un pārmaiņu stratēģiju ieviešanā, kā arī starptautisku uzņēmumu un organizāciju vadībā.
Tāpat Sankovskis atzīmēja, ka "RB Rail" akcionāru un padomes locekļu viena no pirmajām prioritātēm jaunajam vadītājam ir sekmīga būvprojektēšanas posma nodrošināšana visos "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas posmos. "Esam pārliecināti, ka Rīhimaki personīgais un kopuzņēmuma komandas ieguldījums ļaus turpināt projekta gaitas paātrinājumu," viņš teica.
Jau ziņots, ka iepriekš "RB Rail" valdes priekšsēdētāja bija Baiba Rubesa. Savukārt pēc viņas atkāpšanās no amata pērnā gada rudenī par valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītāju padome iecēla kompānijas finanšu direktoru Ignu Deguti.
"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.