Pētnieki atklājuši viltus reklāmas skatījumus ģenerējošu robottīklu
foto: Shutterstock
Bizness un ekonomika

Pētnieki atklājuši viltus reklāmas skatījumus ģenerējošu robottīklu

LETA

Digitālās vides drošības risinājumu izstrādātāja "Kaspersky Lab" pētnieki atklājuši viltus reklāmas skatījumus ģenerējošu robottīklu, caur ko noziedznieki inficē datorus ar klikšķināšanas "Trojas zirgu" "Magala", informēja "Kaspersky Lab" pārstāvji.

Robottīkls galvenokārt darbojas Vācijā un ASV, kur tas pelna ar agresīvu reklāmu. Noziedznieki inficē upuru datorus ar "Magala", kas ģenerē viltus reklāmas skatījumus, nodrošinot viņiem peļņu līdz 350 ASV dolāriem (305,7 eiro) no katra datora.

Lielākie zaudētāji ir mazie uzņēmumi, kas sadarbojas ar negodprātīgiem reklamētājiem, pat nezinot par to, atzīmēja "Kaspersky Lab" pārstāvji.

"Kaspersky Lab" drošības eksperts Sergejs Junakovskis skaidroja, ka kontekstuālā reklāma internetā palīdz mazajiem uzņēmumiem, kas parasti nespēj citos veidos popularizēt savas preces un pakalpojumus, lai palielinātu potenciālo klientu informētību.

"Izplatītākais veids, kā šādas organizācijas veido piegādes un komunikācijas kanālu, ir reklāmu iegāde no legāliem reklāmas uzņēmumiem. Tomēr, ja pēdējie ir negodīgi, mazie uzņēmumi izmetīs naudu vējā un klienti nemaz neredzēs reklāmu. Tieši tas notiek ar robottīklu "Magala"," skaidroja Junakovskis.

Tā autori inficē datorus ar ļaunprogrammatūru, kura pēc tam ģenerē reklāmām viltus skatījumus un klikšķus, tādējādi pārslēdzot datorus zombiju režīmā, kas pelna naudu ļaunprogrammatūras autoriem. Pēc instalēšanas "Magala" imitē lietotāju, kas noklikšķina uz noteiktas tīmekļa vietnes, palielinot reklāmas klikšķu skaitu. Galvenie upuri ir tie, kas maksā par reklāmu.

"Magala" tiek izplatīta datoros caur uzlauztām tīmekļa vietnēm un slepeni instalē vajadzīgo reklāmprogrammatūru. Pēc tam "Magala" sazinās ar attālo serveri un pieprasa meklēšanas vaicājumu sarakstu, kur ir jāpalielina klikšķu skaits. Izmantojot šo sarakstu, programma sāk sūtīt meklēšanas vaicājumus un noklikšķināt uz katras no pirmajām desmit saitēm meklēšanas rezultātos ar desmit sekunžu intervālu starp klikšķiem.

"Lai gan par šāda veida reklāmas krāpšanu ir zināms jau sen, jaunu robottīklu parādīšanās šajā jomā liecina, ka joprojām pastāv pieprasījums pēc puslegālas reklāmas. Cenšoties samazināt izmaksas, mazie uzņēmumi izvēlas šo iespēju, bet beigu beigās izposta savus reklamēšanās pūliņus. "Magala" panākumi ir vēl viens brīdinājums lietotājiem maksimāli izmantot uzticamus drošības risinājumus un atjaunināt visu programmatūru, lai nekļūtu par kibernoziedznieku upuri," uzsvēra Junakovskis.

Lai samazinātu inficēšanās risku, lietotājiem ir ieteicams izmantot spēcīgus drošības risinājumus un sekot līdzi tam, lai visa programmatūra ir atjaunināta, regulāri skenēt sistēmu, lai pārliecinātos, ka nav infekcijas, uzmanīties, iegādājoties reklāmas - labāk izvēlēties uzticamus partnerus, nevis mēģināt samazināt izmaksas un paļauties uz nepārbaudītiem darījumu partneriem.

"Kaspersky Lab" ir privāts informācijas tehnoloģiju drošības programmu izstrādes uzņēmums, kura produktus lieto 400 miljoni lietotāju visā pasaulē. Uzņēmums reģistrēts Apvienotajā Karalistē.