Aprīlī visstraujāk palielinājies vides reklāmu apjoms
Aprīlī medijos reklāmu skaits turpinājis palielināties, tomēr visstraujākais pieaugums, salīdzinot ar 2010.gada šo pašu periodu, bijis vides reklāmām, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie dati.
Vidē aprīlī izvietoti 500 755 kvadrātmetri reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 38% lielāka nekā 2010.gada aprīlī. Vides reklāmu skaits sasniedzis 90 734 un, salīdzinot abus periodus, tas pieaudzis par 42%.
Aprīlī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija "Bite", "Linstow", "Tele2", "Tallink" un "Samsung electronics". Reklamētākie zīmoli aprīlī vidē bija "Bite" kopā ar Ķīnas telekomunikāciju sistēmu ražotāju "Huawei", "Tallink", "Zelta zivtiņa" kopā ar "Samsung", "Samsung" un "Hanzas maiznīca".
"TNS Latvia" Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters atzīmē, ka aprīlī novērojami divi interesanti fakti - auto un finanšu nozaru reklāmdevēju aktivitātes pieaugums un mobilo operatoru sadarbība ar mobilo iekārtu ražotājiem kopējās reklāmas kampaņās.
Televīzijā kopā 2011.gada aprīlī noraidītas 39 269 minūtes reklāmas, salīdzinātajos kanālos tas ir par 3% vairāk nekā 2010.gada aprīlī. Šī gada aprīlī televīzijā reģistrētas 115 346 reklāmas, ka ir par 0,5% vairāk nekā pagājušajā gadā.
Televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs aprīlī bija "Procter & Gamble", "Henkel", "Bite", "Tele2" un "Rimi", savukārt visvairāk reklamētie zīmoli - "Rimi", "Bifri", "Maxima", "Bite" kopā ar "Huawei" un "Tele2".
Reklāmas apjoms avīzēs šī gada aprīlī sasniedzis 472 582 kvadrātcentimetrus. Salīdzinot ar šo periodu 2010.gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos apjoms ir pieaudzis par 0,6%. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 1%. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits sasniedzis 5337.
Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros aprīlī bija pasākumu organizatoru uzņēmumi "Makroentertainment" un "Devro", nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", automašīnu "Peugeot" izplatītājs "KW Bruun Baltic" un "BT1". Visvairāk reklamētie zīmoli avīzēs - "airBaltic", "Peugeot", "Prisma", "Tallink" un "Atlētka".
Žurnālos 2011.gada aprīlī, salīdzinot ar šo periodu pērn, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros vērojams pieaugums par 23%, kopā sasniedzot 658 460 kvadrātcentimetrus. Savukārt reklāmu skaits šajā periodā pieaudzis par 9%. Kopā žurnālos aprīlī izvietotas 1734 reklāmas.
Starp lielākajiem reklāmdevējiem žurnālos pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros aprīlī ir tādi uzņēmumi kā "L'oreal", lielveikala "Rīga Plaza" īpašnieks SIA "Dīksna", "Tallink", "Procter & Gamble" un "Baltkom". Visvairāk reklamētie zīmoli žurnālos bija "Rīga Plaza", "Tallink", "Baltkom", "Samsung" un "L`oreal".
Radio reklāmas apjoms 2011.gada aprīlī bija 19 149 minūtes, salīdzinot tos pašus medijus ar 2010.gada aprīli, noraidīts par 15% vairāk reklāmas. Reklāmu skaits radio, salīdzinot šos periodus, ir pieaudzis par 20%, jo aprīlī noraidītas 40 906 reklāmas.
Aprīlī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija "BT1", "Latvijas Mobilais telefons", "Maxima", "Swedbank" un "Latvenergo". Savukārt visvairāk reklamētie zīmoli aprīlī radio bija "Maxima", "Swedbank", "Citadele", "Depo" un "K-Rauta".
"TNS Latvia" veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm.
Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 12 televīzijas kanāliem, 24 avīzēm, 66 žurnāliem, 15 radiostacijām un septiņām vides reklāmas kompānijām.
LETA Nozare.lv