Bizness un ekonomika

57% interneta lietotāju iepērkas internetā

Jauns.lv

Vairāk nekā puse jeb 57% interneta lietotāju Latvijā iepērkas internetā, liecina starptautiskā pētniecības uzņēmuma "Gemius" pētījums.

Gandrīz desmitā daļa jeb 9% aptaujāto respondentu elektroniski iepērkas gandrīz katru mēnesi, 24% – dažas reizes gadā, bet 23,9% – reizi gadā vai retāk. Savukārt 42,87 % interneta lietotāju atzina, ka nemēdz iepirkties internetā.

Salīdzinot ar šo pašu periodu pirms četriem gadiem, internetā iepirkties gribētāju skaits ir pieaudzis par 13%. 2007. gadā internetā iepirkās 44% lietotāju, salīdzinoši tikai 5,6% šo iespēju izmantoja gandrīz katru mēnesi, 19% – dažas reizes gadā, bet 19% – reizi gadā vai retāk.

Interneta veikalu cenu salīdzināšanas portāla "Kurpirkt.lv" vadītājs Artis Upenieks anorādīja, ka noteicošais faktors izvēlei iepirkties internetā ir cena, kas bieži vien vienai un tai pašai precei interneta veikalā būs zemāka nekā tradicionālā veikalā. Upenieks arī atzina, ka cilvēkiem ir svarīgi preci saņemt pēc iespējas ātrāk, tādēļ nereti pircēji rezervē vienu un to pašu preci vairākos interneta veikalos un gaida, kurš pirmais atsauksies.

"Iepirkšanos internetā viennozīmīgi veicinājusi arī kolektīvā iepirkšanās. Ja paliels interneta veikals Latvijā var lepoties ar 100 pasūtījumiem dienā, tad kolektīvās iepirkšanās portāli šo pirkumu skaitu krietni vien pārspēj, jo bieži vien šie piedāvājumi tiešām ir izdevīgi un dod pircējiem pamatīgas atlaides," pastāstīja Upenieks.

Salīdzinot ar Latviju, Igaunijas interneta lietotāji ir vēl aktīvāki – tur interneta veikalu piedāvājumus izmanto 62% interneta lietotāju, kas ir par 4,9% vairāk nekā Latvijā. 16,9% no aptaujātajiem elektroniski iepērkas gandrīz katru mēnesi, un tas ir par 7,8% vairāk nekā Latvijā. Dažas reizes gadā iepērkas 24,8% aptaujāto, reizi gadā vai retāk – 20,3%, savukārt internetā neiepērkas 37,9% interneta lietotāju.

Tēmas