Latvijas aģentūrām labi panākumi festivālā "Golden Hammer"
Bizness un ekonomika

Latvijas aģentūrām labi panākumi festivālā "Golden Hammer"

Jauns.lv

12.starptautiskā reklāmas festivāla "Golden Hammer" konkursā Latvijas aģentūrām piešķirts augstākais interaktīvās kategorijas novērtējums "Access key", divi Zelta un divi Sudraba āmuri, informēja festivāla rīkotāju pārstāve Aliana Žuka.

Aģentūras "Media House" vadītājs Juris Liepiņš (no labās) ar saņemto balvu Starptautiskā reklāmas festivāla "Golden Hammer" uzvarētāju apbalvošanas ceremonijā.
Aģentūras "Media House" vadītājs Juris Liepiņš (no labās) ar saņemto balvu Starptautiskā reklāmas festivāla "Golden Hammer" uzvarētāju apbalvošanas ceremonijā.

Reklāmas festivāla „Golden Hammer” 2011. gada apbalvošana

"Access key" balvu, kas apliecina izcilību interaktīvajā kategorijā, šogad saņēmusi aģentūra "Media House". Galvenā balva radošajā kategorijā "Creativity Case" tika piešķirta "Ogilvy&Mather Ukraine", bet mediju kategorijas augstāko novērtējumu "Best use of media" saņēma "Wiktor Leo Burnett" no Slovākijas. Pēdējo reizi kāds no augstākajiem apbalvojumiem Latvijas aģentūrai tika piešķirts 2008.gadā.

Konkursā Zelta āmuru saņēma "Media House" par kampaņu veikalam "Depo", integrējot tā piedāvājumu interneta spēlē "Ferma".

Vēl viens Zelta āmurs piešķirts žurnāla "Ir" īpašniekam AS "Cits medijs" par īso vēstījumu vietnē "Twitter" izveidoto kontu "Zīlītes". Šī pati kampaņa saņēmusi arī Sudraba āmuru interaktīvo risinājumu kategorijā.

Sudraba āmuru televīzijas reklāmu kategorijā saņēma aģentūra "Mccann World Group" par kampaņas basketbola klubam "VEF Rīga" trīs sēriju klipu "Ragana".

Diplomus konkursā saņēma "Cube" kampaņa Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācijai "Eksperiments 2,5 promiles", "Euro RSCG Riga" ar kampaņu "Cēsu alum", "Media House" ar sociālo spēli "Cik labi tavi draugi tevi pazīst?" klientam "Swedbank" un veikala "Depo" integrāciju interneta spēlē "Ferma" mediju lietojuma kategorijā.

Tāpat diplomus saņēma arī filmu studija "Tritone Studio" par grupai "Soundarcade" veidoto videoklipu dziesmai "Hunt Royal", žurnāls "Ir" par svecīšu pūšanas kampaņu īso vēstījumu vietnē "Twitter" un "Mccann World Group" Ceļu satiksmes drošības direkcijai realizēto kampaņu "Neredzamais velosipēds".

Kopumā radošā žūrija finālā iekļāva 108 darbus, no kuriem 22 saņēma Zelta āmurus, 25 - Sudraba. Tika piešķirts viens "Grand Prix", ko saņēma "Ogilvy&Mather Ukraine".

Interaktīvā žūrija finālam izvirzīja 19 darbus, no tiem trīs saņēma Zelta āmurus un četri Sudraba.

Savukārt mediju žūrijā kā labākos atzina 27 darbus un seši tika apbalvoti ar Zelta āmuriem, 11 ar Sudraba, bet "Grand Prix" saņēma "Starcom Norway / Anorak / Haaland, Eidsvåg&Strøm" no Norvēģijas.

Visvairāk Zelta āmurus ieguvušas Krievijas, Ukrainas un Slovākijas aģentūras, bet Sudraba - Lietuvas, Krievijas, Ukrainas un Somijas.

Balvu "Network of the year", ko iegūst aģentūru tīkls, kas ieguvis visvairāk punktu absolūtajā vērtējumā, tāpat kā pērn, saņem "Ogilvy" tīkls.

Kā vēsta festivāla organizatori, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir samazinājies iesniegto darbu skaits kategorijā "Labākais mediju pielietojums", bet, tāpat kā iepriekš, vismazāk darbu tika iesniegts radio kategorijā.

Kā ziņots, 12.starptautiskajā reklāmas festivālā "Golden Hammer" uz godalgotajā vietām pretendēja deviņi darbi no Latvijas, pārstāvot dažādas kategorijas, un kopumā balvu pretendentu sarakstā tika iekļauti 133 darbi no 21 pasaules valsts, preses konferencē informēja festivāla organizatori.

Kā pastāstīja Latvijas Reklāmas asociācijas izpilddirektore Ingrīda Krīgere-Lāce, šogad kopumā iesniegts par aptuveni 11% vairāk darbu nekā pērn. Tāpat šogad pamainījušās arī populārākās kategorijas, kuru trijniekā pērn bija arī "Best of media", bet tagad tās ir preses, televīzijas un interaktīvās.

Interaktīvās žūrijas loceklis un "Digital R&D Media Scope" vadītājs Jānis Polis atzīmēja, ka kopējā konkursā iesniegto darbu kvalitāte bija augsta, lai gan prezentācijās tās pietrūka.

"Sākotnējā atlase bija vienkārša, bet, kad bija jāizlemj par labākajiem, daudz diskutējām, jo darbi bija diezgan līdzvērtīgi. Bija arī kategorijas, kurā netika izvirzīts neviens darbs. Taču mūsdienu situācija attīstās strauji, un cerams, ka atsevišķas kategorijas nākamgad tiks aizstātas ar atbilstošākām. Paredzu, ka nākotnē attīstīsies mobilo tehnoloģiju kampaņu risinājumi. Šogad trūka atsevišķas kategorijas jauno mediju risinājumiem, kurus bieži nācās ierindot zem "Citas". Šogad izteikta tendence bija arī mazbudžeta kampaņu pieteikumi, kuri bieži vien pārspīlēti uzsvēra neesoši vai niecīgo budžetu," klāstīja Polis.

"Golden Hammer" konkursa radošās žūrijas priekšsēdētājs "Ogilvy&Mather" Eiropas, Āfrikas un Vidusāzijas viceprezidents un reģionālais radošais direktors Pols Smits uzsvēra, ka bijis pārsteigts par iesniegto darbu augsto kvalitāti, taču viņam pietrūcis reģioniem raksturīgu darbu ar valstīm atbilstošo kolorītu. Viņš arī akcentēja konkursantu spēju pielāgoties samazinātajiem budžetu apstākļiem.

Mediju žūrijas priekšsēdētājs "GroupM Russia&CIS" un "WVI" vadītājs Neils Hardviks piekrita Smita atziņām un atzīmēja, ka konkursā pietrūcis kampaņu, kuras realizētas nozīmīgiem, pazīstamiem klientiem, un salīdzinoši maz esot bijuši risinājumi, kuri vienlīdz spēcīgi būtu gan radošajā, gan patērētāju iesaistes ziņā.

Kā ziņots, pērn festivālā "Golden Hammer" apbalvotas septiņas Latvijas reklāmas aģentūras. Latvijas aģentūras kopumā festivālā 2010.gada konkursā ieguva 136 punktus un ierindojās trešajā vietā starp pārējām valstīm, otrajā vietā ar 216 punktiem iekļuva Ukraina, bet pirmo vietu ieņēma Krievija ar 360 punktiem, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja festivāla organizatori.

Latvijas pārstāvji pērn festivālam iesniedza kopumā 63 darbus un kopvērtējumā saņēma 136 punktus.

"Best Use of Media" kategorijā no Latvijas tika nominēti trīs darbi, no tiem viens ("Inspired Communications" kampaņa "Don’t throw away the money in a pit") ieguva diplomu, viens - Sudraba āmuru ("Media House" kampaņa "Lets encourage ours together!") un viens - Zelta āmuru ("Inspired Communications" kampaņa ""Tele2" tarifu plāna "Meteorīts" ieviešana Latvijas tirgū").

Interaktīvajā kategorijā Latvija ieguva vienu diplomu ("DDB Worldwide Latvia" kampaņa "Raitis Reverss/Running Backwards viral video") un divus Sudraba āmurus ("Cube-Media" kampaņa ""airBaltic" Christmas greeting" un "Digibrand" kampaņa "Madara drinks web game").

Radošajās kategorijās Latvijai izdevās iegūt divus diplomus ("McCann-Erickson Riga" kampaņa "The Withch 3" un "OMD Latvia" kampaņa "Merrild Coffee Cup Wall"), divus Sudraba āmurus ("Adell Saatchi&Saatchi" kampaņa "The Eagle-Eyed Johnny" un "McCann-Erickson Riga" kampaņa "Medication Against Boredom") un vienu Zelta āmuru ("Inspired Communications" kampaņa ""Tele2" tarifu plāna "Meteorīts" ieviešana Latvijas tirgū").

Galvenā balva radošajās kategorijās "Creativity case" tika piešķirta aģentūrai "Ogilvy&Mather Adverrtising" no Rumānijas.

Galveno mediju kategorijas balvu "Media folder" saņēma "Leo Burnett" no Krievijas, bet galvenā digitālā mediju balva "Access key" tika piešķirta aģentūrai "Kinograf" no Ukrainas.

Tika piešķirtas divas "Grand Prix" balvas, 16 Zelta āmuri, 42 Sudraba āmuri un 108 diplomi.

Festivālu "Golden Hammer" kopš 1994.gada organizē Latvijas Reklāmas asociācija. 1999.gadā festivāls ieguvis un līdz šim saglabājis starptautisku mērogu.

LETA Nozare.lv/Foto: Evija Trifanova/LETA