Abonē 2025. gadam ar atlaidēm līdz 57% un saņem garantētas dāvanas 55€ vērtībā!

Abonēt žurnālu
Bizness un ekonomika

Nomainīt mobilo sakaru operatoru tagad var vienas dienas laikā

Jauns.lv

No marta mobilo sakaru operatoru klienti var nomainīt pakalpojuma sniedzēju, saglabājot veco tālruņu numuru, vienas pilnas darba dienas laikā iepriekšējo piecu dienu laikā.

Mobilo sakaru operatora "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) Klientu apkalpošanas dienesta direktors Viktors Locāns pastāstīja, ka operators numura aktivizāciju jau līdz šim veica vienas dienas laikā pēc datu pārbaudes, tāpēc šīs izmaiņas vērtējamas pozitīvi. "Jāuzsver, ka LMT jau vairākkārt ir veicis dažādas darbības, bijis iniciators virknei aktivitāšu, lai esošo klientu portācijas [numuru pārnešanas] laiku samazinātu. Būtiski, ka vienmēr esam pastāvējuši uz to, ka kopīgā portācijas laika samazināšana nedrīkst ietekmēt šī procesa kvalitāti," viņš sacīja.

Locāns gan prognozēja, ka veiktās izmaiņas būtiski neietekmēs iedzīvotāju lēmumu par operatora maiņu. "Ja cilvēks ir izlēmis, ka vēlas mainīt operatoru, vienas vai trīs dienas noteikti nebūs noteicošais faktors lēmuma pieņemšanā," viņš atzina.

Vienlaikus LMT pārstāvis kā iespējamo negatīvo faktoru šajā procesā minēja to, ka laika samazinājums iesniegto datu pārbaudei var palielināt iespējamo kļūdu skaitu, piemēram, datu neatbilstības.

Mobilo sakaru operatora "Tele2" valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs Eiropas Savienības regulu, kas paredz samazināt portācijas laiku, vērtēja atzinīgi, jo klientiem ir jānodrošina mobilo sakaru operatoru maiņa vienkārši un ātri. "Lai arī Latvijā joprojām ir daudz cilvēku un uzņēmumu, kas pārmaksā par mobilo sakaru pakalpojumiem, no operatora maiņas bieži vien attur ilgstošā un šķietami sarežģītā procedūra. Klientu skaits Latvijā, kas maina operatoru gada laikā, ir 3-4% robežās, un tas ir salīdzinoši nedaudz mazāk kā Eiropā vidēji. Visticamāk, Latvijā nepieredzēsim tūlītēju un būtisku to klientu skaita pieaugumu, kas maina operatoru, tāpēc cīņa turpināsies par ikvienu klientu," viņš prognozēja.

Vancovičs atzina, ka numura pārnešanas pakalpojuma lielākie ieguvēji ir klienti, savukārt mobilo sakaru operatoriem tas nozīmē darbu pie dažādu procedūru saīsināšanas. "Regulas ievērošana mums rūpes nesagādā, jo jau savlaicīgi bijām gatavi ātrākai numuru portācijai. Jāņem arī vērā, ka ne vienmēr tirgus dalībnieki ir gatavi spert šādu soli pretim klientiem, ko pieredzējām arī Latvijā pērn, kad sākās sarunas par paātrinātu klientu pāreju no viena tīkla uz citu. Priecājamies, ka tagad operatoru savstarpējā vienošanās ir noritējusi bez aizķeršanās un no 1.marta klienti var izmantot ātrāku un vienkāršāku numura portāciju," sacīja "Tele2" vadītājs.

Mobilo sakaru operatora "Bite Latvija" klientu apkalpošanas vadītāja Oksana Stankeviča sacīja - ja cilvēks ir nolēmis mainīt savu mobilo sakaru operatoru, ir tikai loģiski, ka viņš var sava izvēlētā operatora pakalpojumus lietot pēc iespējas ātrāk. "Mēs esam ļoti gandarīti, ka beidzot ir izdevies  šo lietu ieviest dzīvē un arī pārējie operatori ir sapratuši, ka no tā ieguvējs būs tikai klients. Bez liekas kavēšanās jebkurš cilvēks tagad varēs sākt lietot tā operatora pakalpojumus, kas viņam vislabāk iet pie sirds," viņa atzina.

Stankeviča gan piebilda, ka saskaņā ar regulu šiem noteikumiem vajadzēja stāties spēkā jau augustā, taču LMT ilgu laiku atteicies parakstīt starpoperatoru vienošanos.

Pēc "Bite Latvija" sniegtās informācijas, pērn 56% no tiem cilvēkiem, kas mainīja operatoru saglabājot savu veco numuru, izvēlējās pāriet uz "Bite Latvija".

Jau pērn 1.augustā stājās spēkā noteikumi, kas paredz numura pārnešanu vienas darba dienas laikā, taču operatori līdz šim nevarēja panākt savstarpēju vienošanos.

Atbilstoši operatoru sniegtajai informācijai 2011.gada beigās LMT bija 1,092 miljoni klientu, "Tele2" - 1,02 miljoni, savukārt "Bite Latvija" - 398 tūkstoši.

Latvijā ir trīs licencēti mobilo sakaru operatori, kas strādā GSM/UMTS tīklā, ‒ LMT, "Tele2" un "Bite Latvija".

BNS