"Ģimenes aptiekas" pārtop par "BENU aptiekām"; nosaukums nomainīts 21 aptiekai Rīgā
No Latvijas mēroga skatoties, zīmola maiņu var vērtēt kā nepareizu lēmumu, jo esošais zīmols patērētājiem ir labi zināms, uzsver aptieku tīkla "Euroaptieka" valdes locekle Inga Zemdega-Grāpe.
Bizness un ekonomika
2012. gada 23. augusts, 10:01

"Ģimenes aptiekas" pārtop par "BENU aptiekām"; nosaukums nomainīts 21 aptiekai Rīgā

Jauns.lv

"Ģimenes aptiekas" pārtop par "BENU aptiekām" - līdz šim nosaukums nomainīts 21 aptiekai Rīgā, raksta laikraksts "Dienas Bizness".

Patlaban Latvijā kopumā ir 56 "Ģimenes aptiekas", informēja "Ģimenes aptieku" sabiedrisko attiecību speciāliste Inga Bite.

"Ģimenes aptiekas" sagaida nozīmīgas pārmaiņas, lai jau tuvākajā laikā klientiem piedāvātu vēl labāku pakalpojumu, nosaukumu maiņu skaidro aptieku pārvaldītāja "Tamro Baltic" mazumtirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Petri Antila. Plašāku informāciju uzņēmums sola sniegt septembra sākumā.

Kā novēroja laikraksts, vairākās vietās Rīgā "Ģimenes aptiekas" jau nomainījušas nosaukumu uz "BENU aptiekām".

"Ģimenes aptiekas" Latvijā pieder SIA "Hansa Pharma", kas ir "Phoenix/Tamro" grupas uzņēmums. "Phoenix/Tamro" grupa ir otrais lielākais zāļu tirgotājs Eiropā. "Phoenix group" mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka "BENU" ir jaunais kompānijas mazumtirdzniecības zīmols vairākās Eiropas valstīs. "BENU" zīmola ieviešana sākta no pagājušā gada decembra - Nīderlandē.

"Ģimenes aptiekas" pieder lielam starptautiskam uzņēmumam, kur lēmumi tiek pieņemti globāli, laikrakstam norāda aptieku tīkla "Euroaptieka" valdes locekle Inga Zemdega-Grāpe. "Ja tas ir grupas lēmums, tad vismaz ir pamatojums šādai nosaukuma maiņai," saka reklāmas aģentūras "Saatchi & Saatchi" vadītājs Varis Lāzo.

Eksperti atzīmē, ka zīmols "Ģimenes aptieka" Latvijā ir ļoti spēcīgs, kas ir pozicionēts uz ģimenes vērtībām, turklāt nosaukums iedzīvotājiem ir labi saprotams. Savukārt "BENU" zīmols patlaban patērētājiem Latvijā nerada asociācijas.

Patlaban izskatās, ka "Ģimenes aptiekas" ir nolēmušas iet "Euroaptiekas" virzienā, jo "BENU" zīmolu vairāk varētu raksturot kā inovatīvu un modernu, tādējādi sagaidāms, ka cīņa aptieku starpā tikai pieaugs, sacīja Zemdega-Grāpe.

Eksperti ir vienisprātis, ka no globāla mēroga ir saprotama vēlme ieviest vienotu zīmolu, kas var dot ieguvumu mārketinga stratēģijas, zīmola virzīšanas un finanšu izlietojuma jomā, taču ne vienmēr tas, kas der citur, ir piemērots Latvijā.

Starptautiskie klienti iepriekš aicināti rūpīgi izvērtēt lēmumu par zīmola maiņu, jo ir jāņem vērā lokālā tirgus tendences, iedzīvotāju kultūras pamati un vēsture, pamato Lāzo.

No Latvijas mēroga skatoties, zīmola maiņu var vērtēt kā nepareizu lēmumu, jo esošais zīmols patērētājiem ir labi zināms, uzsver Zemdega-Grāpe. Līdzīgās domās ir Lāzo.

Vienlaikus viņš atzīmē, ka uzņēmumam būs jāinvestē mārketingā un PR aktivitātēs, lai paceltu zīmola atpazīstamību un patērētāju simpātijas. Turklāt no "Ģimenes aptieku" puses būtu nepieciešamāka daudz plašāka skaidrošanas kampaņa, lai patērētājus iepazīstinātu ar jaunā zīmola racionālo un emocionālo lomu. Proti, prakse liecina, ka zīmola maiņas gadījumā vislabākā ir "maigāka" pāreja. No vienas puses, ieguvēji no šādas straujas pārejas varētu būt konkurenti, bet, no otras puses, jāatceras, ka Latvijas patērētāji ir diezgan konservatīvi.

Kā ziņots, pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2011.gada 1.februāra līdz 2012.gada 31.janvārim, "Hansa Pharma" apgrozījums bija 20,8 miljoni latu, bet zaudējumi - 342 868 lati. Finanšu gadā, kas noslēdzās 2011.gada 31.janvārī, zāļu lieltirgotavas apgrozījums bija 20,255 miljoni latu, bet zaudējumi - 604 215 lati.


BNS / Foto: Lita Krone/ LETA

Tēmas