Latvijas žurnālistus iepazīstina ar jaunajiem BMW skūteriem. FOTO
Improvizētā prezentācijā žurnālisti tika iepazīstināti ar BMW C 600 Sport un C 650 GT.
Auto un tehnoloģijas

Latvijas žurnālistus iepazīstina ar jaunajiem BMW skūteriem. FOTO

Jauns.lv

Lai gan lēnām, bet neatlaidīgi tuvojas rudens un aiz kalniem nav arī ziema, tiem, kam patīk vizināties uz diviem riteņiem, šādas ziņas nekad nav ne par ātru, ne par vēlu!

­

Šī nav pirmā reize, kad vairākus Latvijas žurnālistus uz mediju brokastīm aicina Inchcape Motors Latvia. Šoreiz ar kompānijas jaunumiem iepazīties žurnālisti tika pulcināti Inchcape BM Auto trešajā stāvā, kur ikdienā mājvietu raduši pārdošanā esošie BMW motocikli.

Aktuālo jaunumu starpā varēja aplūkot BMW X1 atjaunināto, jeb tā dēvēto “feislifta” versiju. Turklāt ne vienkārši aplūkot, bet klātienē salīdzināt ar priekšgājēju, kas auto industrijas vēsturē ir rets gadījums. Cerams, ka tuvākajā laikā radīsies iespēja ar BMW X1 feisliftu iepazīties testa braucienā. Neapšaubāmi, iespaidos dalīsimies arī ar jums.

Taču galvenais akcents pasākuma laikā tika veltīts diviem jaunumiem – skūteriem C 600 Sport un C 650 GT.  Lai arī pirmajā mirklī varētu šķist, ka skūteru nosaukumos iekodēts dzinēja tilpums, tā gluži nav gan. Abiem braucamrīkiem divu cilindru dzinēja tilpums ir vienāds -  647 kubikcentimetri, maksimālā jauda - 60 zirgspēki.

Pēc būtības abi motorizētie divriteņi ir teju vai identiski, ja neskaita nelielas dizaina atšķirības. C 650 GT vizuāli piemērotāks klasisku vērtību cienītājiem, savukārt C600 Sport tiem, kam tuvāks sportiskais dzīves stils.

Pārsteidzoši ir tas, ka abos skūteros vietu zem divvietīgā sēdekļa var rast divas ķiveres. C 650 GT versijā šī vieta ir pastāvīga, savukārt C 600 Sport gadījumā vienu ķiveri var noslēpt brauciena laikā, bet otru iemānīt tikai stāvošā transportlīdzeklī. Patiesībā jau tam nevajadzētu būt šķērslim, jo, atrodoties kustībā, vienai ķiverei jābūt vadītāja galvā.

Tur, kur motocikli, tur arī auto un moto eksperts Pauls Timrots.
Tur, kur motocikli, tur arī auto un moto eksperts Pauls Timrots.

Kam tad īsti paredzēts šāds “lielformāta” skūteris ar vērienīgu jaudu un ne maziem gabarītiem? Vairāk vai mazāk ikdienā esam pieraduši dēvēt par skūterem tos transporta līdzekļus, ko tautā mīļi dēvē par “pļerdakiem” un kurus var lietot bez īpašas motociklistiem domātas kategorijas vadītāja tiesībām. Lai tiktu skaidrībā, kasjauns.lv palūdza komentāru Latvijā labi pazīstamam auto un moto ekspertam Paulam Timrotam, kurš, neraugoties uz traumētu kāju un kruķiem, bija veicis garo ceļu uz ēkas trešo stāvu.

“Skūtera sūtību virs zemes nosaka tā kubatūra. Jo mazāka kubatūra, jo tuvākiem braucieniem tas spēj kalpot. Grūti iedomāties, ka kāds ar 50 kubikcentimetru skūterīti vēlētos doties simt kilometru garā ceļā. Mazie piecdesmitnieki ideāli var kalpot pilsētas drūzmā. Tie, kam ikdienā jābrauc no Juglas uz Pārdaugavu, piemērotāks 125 kubikcentimetru skūteris. Savukārt ar šādu 650 kubikcentimetru dzinēju un atbilstošiem gabarītiem droši var kursēt uz darbu Rīgā no Jūrmalas, Ādažiem vai, piemēram, Ogres.

Neapšaubāmi, ar BMW C650 GT vai C 600 Sport var bez kreņķiem nokļūt arī no Rīgas Liepājā. Nu, tikai ar noteikumu, ka Saldus benzīntankā tiek ieturēta kafijas pauze. Pat ar pilnvērtīgu motociklu līdz Liepājai bez Saldus benzīntanka kafijas neiztikt.”

Latvijas žurnālistus iepazīstina ar jaunajiem BMW skūteriem

Latvijas žurnālistus iepazīstina ar jaunajiem BMW skūteriem

­Gints Gavers/Foto: Gints Gavers