Mediju reklāmas tirgus šogad palielinājies par 2%
Visstraujāko pieaugumu Latvijas mediju reklāmas tirgus 2012. gada pirmajā pusgadā piedzīvojuši interneta mediji.
Bizness un ekonomika
2012. gada 4. septembrī, 15:52

Mediju reklāmas tirgus šogad palielinājies par 2%

Jauns.lv

Latvijas mediju reklāmas tirgus 2012.gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn ir palielinājies par 2% un sasniedzis 24,9 miljonus latu, liecina Latvijas Reklāmas asociācijas dati.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce, visvairāk salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo pusgadu šogad audzis interneta mediju reklāmas tirgus, kas naudas izteiksmē palielinājies par 12% - līdz 3 630 000 latu.

Turpretim vislielākais kritums bijis vērojams avīžu un kino reklāmas tirgū. Avīžu reklāmas tirgus apjomi šī gada pirmajos sešos mēnešos salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn sarukuši par 6% - līdz 2 470 000 latu, savukārt kino reklāmas tirgus samazinājies par 4% - līdz 110 000 latu.

Nemainīgs palicis žurnālu reklāmas tirgus apjoms - šī gada pirmajos sešos mēnešos tas bija 2 403 000 latu.

Gan televīzijas, gan vides reklāmas tirgus šogad palielinājies par 2%. Šī gada pirmajā pusgadā televīzijas reklāmas tirgus apjoms sasniedza 11 410 000 latu, bet vides reklāmu tirgus apjoms - 2 170 000 latu.

Pieaugums viena procenta apmērā bijis vērojams radio reklāmas tirgū, kas šī gada pirmajos sešos mēnešos palielinājies līdz 2 670 000 latu.

Šī gada pirmajā pusgadā televīzijas reklāmas veidoja 46% Latvijas mediju reklāmas tirgus. Šajā tirgū interneta reklāmas aizņem 14% lielu daļu, radio reklāmas - 11%, žurnāli un avīzes - katrs 10%, vides reklāmas - 9%. Kino reklāmas tirgus daļa tiek pielīdzināta nulle procentiem.

Krīgere-Lāce norādīja, ka, salīdzinot ar 2011.gada pirmo pusgadu, šī gada pirmajā pusgadā kopējā mediju reklāmas tirgū avīžu reklāmas tirgus daļa ir samazinājusi par vienu procentu, savukārt interneta reklāmas tirgus daļa ir palielinājusi par vienu procentu un saglabā tendenci pieaugt.

Latvijas Reklāmas asociācija ir sabiedriska organizācija, kas dibināta 1994.gadā un kurā darbojas reklāmas industrijas dalībnieki - reklāmdevēji, mediji un aģentūras. Pašlaik asociācijā darbojas 55 biedri.

LETA/Foto: Rojs Maizītis, ekrānuzņēmums no portāla Kasjauns.lv