Ardievas vecajam labajam žigulim VAZ 2104
Lai kļūtu par šāda modeļa īpašnieku, nācās gadu gadiem gaidīt rindā.
Auto un tehnoloģijas

Ardievas vecajam labajam žigulim VAZ 2104

Jauns.lv

Nerunāsim par mums – ilgdzīvotājiem, kas pamanījušies izvizināties gan ar pobedām, zaporožeciem, moskvičiem un “kapeikām”. Vesela padomju laiku paaudze ir piedzimusi, uzaugusi un sirdī vēl līdz šim brīdim uzticīga kādreiz tik inovatīvam VAZ 2104!

Tieši tā – vesela paaudze. Pirmais VAZ 2104 no rūpnīcas vārtiem izbrauca 1984. gadā. Savukārt pēdējais tikai vakar, 17. septembrī! Tā nu vienā jaukā dienā beigusies 28 gadus ilga vēsture.

Lai gan paši VAZ darbinieki cenšas iestāstīt, ka 28 gadu laikā neskaitāmas reizes nomainījušās tik populārā ceturtā žiguļa modifikācijas, vizuāli tas visu šo laiku nodzīvoja nemainīgs.

Savulaik VAZ 2104 nāca kā maiņa pirmajam pikapžigulim VAZ 2102. Maiņa atnāca, bet “divnieks” arī vēl prom nekur negāja. Taču ceturtais žigulis ieguva milzīgu autobraucēju cieņu un, lai tiktu pie šāda braucamā dažam labam nācās nostāvēt rindā pat desmit gadu. Protams, ja rindā vispār izdevās iekļūt...

Pēdējā laikā klasiskajiem žiguļiem neveicās. Lielākā daļa modeļu jau sen bija devušies pelnītā atpūtā. Nu pienākusi kārta VAZ 2104. Šā gada pirmajos sešos mēnešos izdevies pārdot vien nedaudz virs astoņiem tūkstošiem ietilpīgo pikapu. Tad nu vadība nolēma pilnībā noņemt no ražošanas pēdējo klasikas pārstāvi, dodot vietu tikai un vienīgi jaunajai paaudzei – Granta, Priora un sazin vēl kam.

Atgādināsim, ka iepriekšējais modelis, kurš devās uz jauniem “medību laukiem” bija VAZ 2107 un tas notika 17. aprīlī. Laikam jau septiņpadsmitais datums klasiskajām LADA automašīnām ir liktenīgs.

Starpcitu, 28 gadu laikā VAZ 2104 tika ražots gan VAZ rūpnīcā, gan RosLada, Luaz un pat kādā Ēģiptes auto montāžas uzņēmumā.