Saldumu ražotājs "Laima" gada nogalē plāno eksporta pieaugumu līdz 50%
Saldumu ražotnes "Laimas" namiņš skvērā pie Brīvības pieminekļa.
Bizness un ekonomika

Saldumu ražotājs "Laima" gada nogalē plāno eksporta pieaugumu līdz 50%

Jauns.lv

Saldumu ražotājs AS "Laima" prognozē saldumu produkcijas pieaugumu gada nogalē eksporta tirgos vidēji 35%-50% robežās, savukārt apaļo piparkūku pārdošanas apjomu pieaugums varētu būt 150%, salīdzinot ar gada vidējiem pārdošanas apjomiem.

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Laima" valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis, eksporta tirgos plāno pārdot vairāk nekā 250 tonnas Ziemassvētku saldumu produkcijas un 50 tonnas piparkūku.

"Tradicionāli eksporta tirgiem tiek izstrādāta īpaša Ziemassvētku produktu izlase, ko veido specifiska dizaina šokolādes asorti kārbas, šokolādes tāfelītes, konfektes, kā arī apaļās piparkūkas. Šogad īpaši dizainēti produkti radīti arī Krievijas tirgum. Krievijā nemainīgi augstu vērtē konfektes "Prozit", tāpat atzinību guvušas Laima šokolādes konfektes ar Rīgas melno balzamu," sacīja Gulbis.

Viņš arī norādīja, ka, tuvojoties ziemas saulgriežiem, uzņēmuma pārdošanas apjomi novembrī, salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi pieauguši par 74%, kas savukārt ir par 8% vairāk nekā pērn šajā pašā laika periodā.

"Tas liecina, ka iedzīvotāji savlaicīgi gatavojas svētkiem. Līdz Ziemassvētkiem un Jaunā gada svinībām paredzam vēl lielāku realizācijas apjomu pieaugumu vietējā tirgū," atzina "Laima" vadītājs.

AS Laima produkciju eksportē uz 27 eksporta valstīm, tostarp Baltijas valstīm, Krieviju, ASV, Kanādu, Lielbritāniju, Īriju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu un Mongoliju.

Kā ziņots, saskaņā ar "Firmas.lv" informāciju "Laimas" apgrozījums pērn samazinājies par 57,1% - no 17,98 miljoniem latu 2010.gadā līdz 7,71 miljonam latu 2011.gadā. Uzņēmuma peļņa pieaugusi 12 reizes - no 56 616 latiem 2010.gadā līdz 681 912 latiem 2011.gadā.

Kā "Nozare.lv" iepriekš norādīja uzņēmuma pārstāve Rita Voronkova, apgrozījuma krituma rādītāji saistīti ar izmaiņām "Laimas" vadības uzņēmuma - "NP Foods" grupas grāmatvedības uzskaites sistēmā.

"Rādītāji neatspoguļo faktiskos rezultātus, jo ieviestas uzskaites izmaiņas. Iepriekš grupas apgrozījums tika skatīts kopumā, bet jaunā sistēma "NP Foods" apgrozījumā uzskaita centralizētās funkcijas, piemēram, loģistiku, pārdošanu, kamēr pārējās funkcijas ir katra uzņēmuma uzskaitē. Situāciju vēl sarežģītāku dara tas, ka, piemēram, "Laimas" zīmola cepumi "Selga" tiek ražoti "Staburadzē". Savukārt, "noņemot" "Laimai" servisa funkcijas, attiecīgi mazāki ir ne tikai ienākumi, bet arī izdevumi un aug peļņa," atzina Voronkova.

"Laima", tāpat kā SIA "Staburadze", AS "Gutta", SIA "Staburadzes konditoreja" un SIA "Saldumu tirdzniecība", atrodas "NP Foods" grupas pārvaldījumā. Uzņēmumu lielākais īpašnieks ir AS "Nordic Partners", kas iegādājusies 51% kapitāldaļu starptautiskajā "Nordic Partners Limited" holdingā. "Nordic Partners" un tam piederošo uzņēmumu lielākais akcionārs ir Daumants Vītols.

Kopumā "NP Foods" eksportē produkciju uz 27 pasaules valstīm. Eksporta īpatsvars ir 42% no kopējās saražotās produkcijas apjoma. 2011.gadā kopumā eksporta pieaugums bija 25%, uz Eiropas Savienības valstīm - 48%.

LETA/Foto: Jānis Krakops/LETA