Cilvēki satraucas, ka Rīgā atkal cels sabiedriskā transporta cenas. Jakrins par tādiem plāniem nav dzirdējis
Jakrins uzsvēra, ka nav dzirdējis par plāniem celt braukšanas maksu sabiedriskajā transportā.
Bizness un ekonomika
2016. gada 21. oktobris, 08:05

Cilvēki satraucas, ka Rīgā atkal cels sabiedriskā transporta cenas. Jakrins par tādiem plāniem nav dzirdējis

Jauns.lv

Neesmu dzirdējis, ka Rīgā būtu plānots paaugstināt sabiedriskā transporta cenas, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

Tā Jakrins atbildēja uz jautājumu, vai plānotā pašvaldības AS "Rīgas satiksme" 100 miljonu eiro aizņēmuma dēļ iedzīvotājiem nākotnē nav jārēķinās ar sabiedriskā transporta braukšanas maksas paaugstināšanos.

Taujāts par plānoto aizņēmumu un tā slogu uz rīdziniekiem, Jakrins uzsvēra, ka acīmredzot šobrīd ir izšķiršanās, "vai mēs gribam jaunus maršrutus, jaunus ritošā sastāva vaidus un transportlīdzekļus, vai arī palikt, kur esam".

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka nav dzirdējis par plāniem celt braukšanas maksu sabiedriskajā transportā.

Jau ziņots, ka "Rīgas satiksme" aizņemsies 100 miljonus eiro investīciju projektiem, tostarp Skanstes līnijas izbūvei

"Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis iepriekš norādīja, ka aizņēmums nepieciešams triju projektu īstenošanai, tostarp elektrotransporta kustības nodrošināšanai Skanstes ielā - jaunas tramvaja līnijas posma izbūvei, esošās rekonstrukcijai un jaunu zemās grīdas tramvaju iegādei.

Kā zināms, Rīgas domes deputāti 11.oktobrī ārkārtas sēdē ar 34 balsīm "par" un 15 "pret" atbalstīja Skanstestramvaja līnijas projektēšanas sākšanu.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) klātesošajiem deputātiem norādīja, ka tieši Skanstes rajons pašlaik attīstās visstraujāk un tieši tur būs jaunais pilsētas centrs, kur jau tagad ir jaunie banku biroji, kā arī top dažādas vīzijas par kultūras telpu. Viņš sacīja, ka šī līnija ļaus iedzīvotājiem mazāk izmantot privāto transportu.

"Šis ir labākais risinājums. Ja mēs redzam, ka šo projektu varam īstenot ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu, šo iespēju nedrīkst laist garām," sacīja Ušakovs.

Viņš gan neiztika bez slēptas kritikas biedrības "Eiropas kustība Latvijā" prezidenta Andra Gobiņa virzienā. Gobiņš vēlējās izteikt savu viedokli, taču Ušakovs kritizēja viņa "melus vai arī kļūdas" par 1500 apbedījumu iznīcināšanu, norādot, ka apbedījuma vietas nedrīkst aizskart. Rīgas mērs vairākkārt aicināja idejas oponentus neaizrauties ar 1500 apbedījumu piesaukšanu.

Ārkārtas sēdes laikā neiztika arī bez opozīcijas paustās kritikas saistībā ar liegumu pārstāvjiem no sabiedrības izteikt savu viedokli par projektu. Piemēram, deputāts Uģis Rotbergs (V) kritizēja vadošo partiju mēģinājumus neieklausīties tajā sabiedrības daļā, uz kuru projekts tieši atstās ietekmi.

Tāpat ziņots, ka turpmāko gadu laikā Rīgā ir plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6.tramvaja maršrutu un 5., 9.tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā.


LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA