Bizness un ekonomika

Šī gada jūlijā reklāmu skaits televīzijās pieaudzis par 9%

Jauns.lv

Šī gada jūlijā salīdzinājumā ar 2012.gada jūliju reklāmu skaits televīzijās (TV) palielinājies par 9%, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja pētījumu aģentūras TNS mārketinga vadītāja Laura Vendele.

Pēc TNS datiem, jūlijā TV reģistrēti 128 110 reklāmas un 13 979 sponsorreklāmas gadījumi. Reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 10%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 1%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Savukārt salīdzinājumā ar šī gada jūniju TV reklāmu skaits samazinājies par 10,5%. Jūnijā TV reģistrēti 143 142 reklāmas gadījumi. Savukārt sponsorreklāmu skaits jūlijā, salīdzinot ar šī gada jūniju, samazinājies par 16,4%. Jūnijā bija reģistrēti 16 715 sponsorreklāmu gadījumi.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka jūlijā straujāk nekā jūnijā pieaudzis "prime time" (no plkst.18 līdz 24) izvietoto reklāmu īpatsvars. Tas palielinājies par 1,5 procentpunktiem. Tas notika lielākoties uz dienas un rīta laika joslu rēķina.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka jūlijā turpinājies TV reklāmu skaita pieaugums. Izvietoto reklāmu skaitu, salīdzinot ar pagājušo gadu, kāpinājuši gan mobilie operatori, gan auksto dzērienu ražotāji.

Mobilo sakaru nozare ar 23% pieaugumu pret pagājušo gadu ieņem pirmo pozīciju jūlija reklamētāko nozaru sarindojumā. Mazumtirdzniecības un mājsaimniecības higiēnas nozares cieši līdzās ieņem 2. un 3. vietu topā. Tāpat kā jūnijā, reklāmu skaits mazinājies finanšu nozarē, ar 22% kritumu ieņemot 4. vietu. Pateicoties uzņēmumu "Cido" un Gutta aktivitātei, auksto dzērienu nozarē fiksēts straujākais pieaugums starp TOP5 reklamētākajām nozarēm - par 40%.