Latvieši nevar izšķirties! Izvēlēties riepas ar radzēm vai bez?
Tā tikai šķiet – ziemas riepas. Patiesībā rūpīgi jāpiedomā pa kādiem ceļiem un kādā režīmā tiks braukts.
Auto un tehnoloģijas

Latvieši nevar izšķirties! Izvēlēties riepas ar radzēm vai bez?

Jauns.lv

Strauji tuvojoties laikam, kad autovadītājiem būs jānomaina vasaras riepas uz ziemas riepām, arvien aktuālāks kļūst jautājums par to, kādas tieši iegādāties - ar vai bez radzēm.

Vienlaikus, vērtējot Latvijas autovadītāju attieksmi, kas norāda, ka jaunu un atbilstošu auto riepu iegādes būtiskākais faktors ir vēlme ietaupīt, būtiski ir saprast, kā to izdarīt, netērējot tam ievērojamus līdzekļus. Viens no risinājumiem, ko min paši autovadītāji, ir izvēlēties riepas ar radzēm.

51% aptaujāto autovadītāju Latvijā norāda, ka viens no veidiem, kā ilgtermiņā ietaupīt uz ziemas riepu maiņu, ir izvēlēties riepas ar radzēm. Pēc viņu domām, tieši ierobežotais laiks to lietošanai atmaksājas riepu lietošanā uz vairākām sezonām. Savukārt 49% norāda, ka izdevīgāk tomēr ir iegādāties riepas ar labiem protektoriem, kuras līdzvērtīgi varēs lietot vairākas sezonas pēc kārtas, vienlaikus neuztraucoties par to, ka nākas ar tām braukt pēc noteiktās sezonas maiņas.

Savukārt autovadītāji ziemeļvalstīs, kur pēdējos gados tiek piedzīvotas līdzvērtīgas ziemas kā Latvijā, pārliecinoši dod priekšroku riepām ar radzēm. "Pēc tam, kad Goodyear 2012. gadā izlaida UltraGrip Ice Arctic, liekot pamatu jaunai radžoto riepu tehnoloģijas paaudzei, tas izsauca plašu rezonansi gan presē, gan arī riepu tirgotāju aprindās visās ziemeļvalstīs. Par šīm riepām joprojām tiek saņemtas vislabākās atsauksmes. Goodyear testa braucēju programmas laikā UltraGrip Ice Arctic izmēģināja vairāk nekā 750 riepu tirgotāju, un riepas sasniedza visaugstākos rādītājus bremzēšanā, vadāmībā un paātrinājumā uz ledus," stāsta kompānijas Pārdošanas vadītājs Latvijā Mārtiņš Grīnbergs.

Pēc Grīnberga teiktā, UltraGrip Ice Arctic izstrādē ir izmantota nākamās paaudzes radžoto riepu tehnoloģija, kas īpaši izveidota atbilstoši Eiropas ziemeļu un Baltijas valstu reģionu skarbajiem ziemas klimatiskajiem apstākļiem. Abu reģionu apdzīvotajās teritorijās ir raksturīgas ļoti bargas ziemas, kad temperatūra ziemas dienās parasti pazeminās zem stindzinošajiem -25 °C. Goodyear UltraGrip Ice Arctic veiksmīgi startēja ziemeļvalstu tirgū iepriekšējā gadā. Šogad tās turpina saņemt labākās atsauksmes Goodyear testa braucēju programmas ietvaros, kuras laikā 750 tirgotāji izmēģināja riepas vismaz četrus mēnešus.

Auto nozares eksperti norāda, ka riepu izvēlē tomēr būtiskākajam faktoram ir jābūt drošībai. Pēc ekspertu domām, censties ekonomēt uz riepu izvēli ir neizdevīgi, jo nelaimes gadījumu sekas, kuras radušās sliktu riepu rezultātā var radīt daudz lielākas izmaksas. Drošas Braukšanas skolas vadītājs Artūrs Priednieks norāda: "Atbildīgam autovadītājam galvenais ir necensties ekonomēt uz riepām, jo tās, salīdzinot ar automašīnu, cilvēku dzīvību un veselību, ir lētas. Lai gan tiek prognozēta globālā sasilšana, ziemas Latvijā joprojām ir sniega un ledus bagātas. Tādēļ ir jāizvēlas atbilstošas ziemas riepas, lai varētu nobremzēt tur, kur tas ir nepieciešams, nevis piecus metrus tālāk". Līdzīgu nostāju pauž Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis, piebilstot, ka autovadītāji kļūst arvien apzinīgāki: "Ja skatāmies statistiku, tad cilvēki pamazām sāk saprast, ka izdevīgāk ir nopirkt labas riepas, nevis maksāt par autoremontu".

Kasjauns.lv, Foto: publicitātes foto, AFP/LETA