Turpmāk ārkārtas situācijās pasažieru lidmašīnu atrašanās vietu varēs noteikt katru minūti
Komerciālo reisu lidmašīnas visā pasaulē drīzumā ārkārtas situācijās automātiski raidīs signālus katru minūti, lai palīdzētu glābējiem vieglāk atrast avarējušus lidaparātus.
Jaunie pasākumi ir atbilde uz Malaizijas aviokompānijas "Malaysia Airlines" pasažieru lidmašīnas pazušanu starp Kualalumpuru un Pekinu pagājušā gada martā. Ne lidmašīna, ne tajā lidojušie 239 cilvēki joprojām nav atrasti.
Jaunie lidmašīnu izsekošanas noteikumi tiks izstrādāti līdz gada beigām, paziņoja Starptautiskā civilās aviācijas organizācija (ICAO).
Iniciatīva tiks iesniegta ICAO 191 dalībvalsts delegātiem, kas no pirmdienas līdz ceturtdienai tiksies sanāksmē Monreālā un galīgais priekšlikums sešu mēnešu laikā tiks iesniegts ICAO padomei ratificēšanai.
Ierosinājumam ir vienbalsīgs ICAO dalībvalstu atbalsts.
Šobrīd lidmašīnas var izsekot radars, tomēr tās ir grūti izsekot tālu jūrā vai zem noteikta augstuma.
Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem aviokompānijām būs jāseko līdzi lidmašīnām ar sistēmas palīdzību, kas ar 15 minūšu intervālu parāda to atrašanās vietu.
Ja tiek fiksēts "nenormāls notikums", ieskaitot virziena maiņu vai novirzīšanos no lidojuma maršruta, signāla biežums pastiprinās līdz reizei minūtē.
Aviokompānijām būs pienākums ārkārtas situāciju gadījumos sniegt datus varasiestādēm.
Sekojot līdzi signālam, meklēšanas un glābēju vienībām meklēšanas teritorija samazināsies līdz 11 kilometru rādiusam no pēdējās zināmās atrašanās vietas.