Baltimorā pēc tilta sabrukšanas bezvēsts pazuduši seši cilvēki
Amerikas Savienoto Valstu (ASV) Mērilendas štata loģistikas eksperts Pols Vīdefelds vēsta, ka tilta sabrukšanas laikā uz tā atradušies astoņi cilvēki – divus no viņiem glābējiem izdevies atrast, bet sešus vēl meklē.
Agrā otrdienas, 26. marta, rītā daudzus ASV iedzīvotājus šokēja traģisks nelaimes gadījums, kad, pēc sadursmes ar kravas kuģi, ūdenī iekrita daļa no 1.6 jūdzes garā Frānsisa Skota Keja tilta. Pēc tilta sabrukšanas ūdenī iegāzās arī vairākas uz tā esošās automašīnas, un ASV amatpersonas nekavējoties uzsāka cietušo meklēšanu.
“Esam konstatējuši, ka uz tilta tā sabrukšanas laikā atradās astoņas automašīnas. Divi cietušo veselības stāvoklis ir apmierinošs – viens pēc mediķu atzinuma devies mājās, bet otrs nogādāts ārstniecības iestādē. Savukārt seši cietušie ir pazuduši bez vēsts un glābēji jau stundām ilgi pārmeklē ūdenstilpnes, centienos viņus atrast. Kuģa apkalpe nav notikumā cietusi,” vēsta Videfelds.
Glābēji norāda, ka meklēšanas operācijas ir apgrūtinātas, jo kanāls esot 12 līdz 15 metru dziļš, turklāt tajā novērojamas spēcīgas straumes. Tāpat meklēšanas darbus apgrūtina sliktie laikapstākļi un zemā ūdens temperatūra.
🚨#BreakingNews: This time lapse video of the ship hitting the Baltimore Bridge is chilling. My heart breaks for the city.
— Anurag (@JATanurag01) March 26, 2024
pic.twitter.com/BOVRLxaCLq
Mērilendas mērs Vess Mūrs preses konferencē norāda, ka patlaban amatpersonas skaidro notikuma apstākļus, tomēr viņš medijiem apstiprina - notikušais “visticamāk, esot bijis nelaimes gadījums”:
"Sākotnējā izmeklēšana norāda uz negadījumu. Mēs neesam guvuši ticamus pierādījumus par to, ka šis būtu teroristu uzbrukums."
Kuģis “Dali”, kas sadūrās ar Frānsisa Skota Keja tiltu, peld zem Singapūras karoga, tomēr kravu pārvadāšanai to nomā Dānijas kuģniecības kompānija “Maersk”. Tā katru gadu pārvieto vismaz 12 miljonus konteineru un pārvadā visu - sākot no apģērba un automašīnu detaļām līdz elektronikai un smagajai tehnikai.
2022. gadā kompānija paaugstināja savas piegādes cenas, uzrādot rekordlielu peļņu. Tomēr 2023. gadā bija spiesta atlaist 10 tūkstošus darbinieku, jo pieprasījums pēc tās piegādātajām precēm mazinājās.