Somija izmeklē "Viking Line" prāmja braucienu jūrā ar paceltu vizieri
Somija izmeklē "Viking Line" pasažieru prāmja došanos Baltijas jūrā ar paceltu priekšējo vizieri, kas varēja draudēt ar traģiskās prāmja "Estonia" katastrofas atkārtošanos, vēsta Somijas sabiedriskais medijs YLE.
Kuģa apkalpe neveiksmīgi mēģināja aizvērt vizieri, taču tam pienācīgi nedarbojās hidrauliskā aizvēršanas sistēma. Kuģa apkalpe konsultējās ar "Viking Line" tehnisko direktoru, un pieņemts lēmums, ja līdz bākai, kas atrodas septiņu kilometru attālumā no ostas, neizdosies slēgt vizieri, kuģis griezīsies atpakaļ.
Tomēr satiksmes drošības administrācija norāda, ka "Rosella" tobrīd jau bija šķērsojusi bākas līniju un jau izkuģoja atklātā jūrā, pirms izdevās noslēgt vizieri.
Tajā dienā vēju ātrums jūrā sniedzās līdz 15 metriem sekundē.
"Viking Line" uzstāj, ka tas, vai "Rosella" incidents bijis nelikumīgs, ir diskutējams jautājums.
"Viking Line" apgalvo, ka pārējās ūdens izturīgās lūkas, kas uzstādītas prāmja priekšgalā, darbojās atbilstoši. Papildus lūkas kļuva par obligātu prasību pēc prāmja "Estonia" katastrofas.
Somijas satiksmes drošības departaments veici izmeklēšanu, vai "Viking Line" ir pārkāpis starptautiskos kuģošanas noteikumus.
Starptautiskie noteikumi par prāmja priekšgala lūkām tika mainīti pirms 20 gadiem pēc prāmja "Estonia" traģēdijas 1994.gadā.
Pasažieru prāmis "Estonia" nogrima 1994.gada 28.septembrī Baltijas jūrā netālu no Somijas piekrastes vētras laikā, aizraujot dzelmē 852 cilvēku dzīvības. Kad katastrofas vietu sasniedza glābēji, ledainajā ūdenī bija izdzīvojuši tikai 137 cilvēki.
Pasažieru vidū bija 29 Latvijas iedzīvotāji, no kuriem izglābās tikai seši. Prāmja "Estonia" nogrimšana ir Eiropā traģiskākā miera laika jūras katastrofa.
Starptautiska izmeklēšanas komisija 1997.gadā konstatēja, ka katastrofu izraisījis prāmja priekšgala viziera bojājums.
LETA/Foto: AFP/LETA