Pēc vairāku dienu pūliņiem Suecas kanālā iestrēgušais konteinerkuģis pagriezts un nocelts no sēkļa
Suecas kanālā pirmdien no sēkļa nocelts milzīgais konteinerkuģis "Ever Given", un satiksme pasaules tirdzniecībai vitāli svarīgajā transporta ceļā atsākta, pavēstīja amatpersonas.
"Suecas kanāla pārvaldes priekšsēdētājs admirālis Osama Rabie paziņojis par kuģošanas atsākšanu Suecas kanālā," teikts pārvaldes paziņojumā.
Paies aptuveni trīsarpus dienas, līdz izdosies likvidēt nobloķētā kanāla dēļ radušos kuģu sastrēgumus, norādīja Rabie.
Konteinerkuģis "Ever Given" dodas Lielā Rūgtā ezera virzienā, vēsta Rietumu mediji.
No satelīta un dzīvē: Suecas kanālu aizšķērsojis milzīgs konteinerkuģis
Milzīgs konteinerkuģis uzskrējis uz sēkļa Suecas kanālā, kad vēja brāzma novirzījusi to no kursa, bloķējot kuģu satiksmi vienā no pasaules ...
Kad kuģis nokļūs līdz ezeram, kas atrodas starp kanāla ziemeļu un dienvidu daļām, speciālisti veiks kuģa apskati, lai noteiktu, vai tas var turpināt ceļu.
Milzu konteinerkuģi, kas kopš otrdienas bija nobloķējis Suecas kanālu, pirmdien beidzot izdevās pagriezt un nocelt no sēkļa.
The MV Ever Given was successfully re-floated at 04:30 lt 29/03/2021. She is being secured at the moment. More information about next steps will follow once they are known. #suezcanel #maritime pic.twitter.com/f3iuYYiRRi
— Inchcape Shipping (@Inchcape_SS) March 29, 2021
Kā ziņots, ar Panamas karogu kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" otrdien sliktos laikapstākļos sagriezās sāniski un iestrēga, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.
Kanālā iesprostotais milzenis katru dienu aizturēja kravas 9,6 miljardu ASV dolāru vērtībā (8,18 miljardi eiro). No tā izriet, ka svarīgais tirdzniecības ceļš starp austrumiem un rietumiem stundā nodrošina 400 miljonus ASV dolāru. Žurnāls "Lloyd's List", kas specializējas kuģniecības ekonomikā, norādīja, ka satiksme uz rietumiem dienā nodrošina aptuveni 5,1 miljardu ASV dolāru, bet uz austrumiem - aptuveni 4,5 miljardus ASV dolāru.
Kuģis, kas pieder Japānas uzņēmumam "Shoei Kisen Kaisha" un kura operators ir Taivānas kompānija "Evergreen Marine", bija ceļā no Tandžungpelepasas Malaizijā uz Roterdamu Nīderlandē.
Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.
Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.