foto: Shutterstock
"Facebook" neizslēdz iespēju, ka notiks mēģinājumi iejaukties EP vēlēšanās
"Facebook" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām ieviesīs ierobežojumus reklāmām, lai cīnītos ar ārvalstu ietekmi.
Pasaulē
2019. gada 3. aprīlis, 13:06

"Facebook" neizslēdz iespēju, ka notiks mēģinājumi iejaukties EP vēlēšanās

Jauns.lv / LETA

Sociālais tīkls "Facebook" nevar pilnībā izslēgt iespēju, ka notiks mēģinājumi iejaukties gaidāmajās Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanās, paziņojis uzņēmuma vadītājs Marks Zakerbergs.

Viņš intervijā Īrijas telekanālam RTE norādīja, ka "Facebook" ir izdevies panākt lielu progresu, "taču pasaulē, kurā valsts mēģina iejaukties vēlēšanās, nepastāv kaut kāda konkrēta līdzekļa, kuru mēs varētu pielietot, lai galīgi atrisinātu problēmu".

Pēc Zakerberga teiktā, kopš 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanām jau ir notikušas daudzas svarīgas vēlēšanas, un šajā laikā "teju nav fiksēti līdzīgi incidenti". Viņaprāt, tas pierāda, ka kompānijas veiktie pasākumi, lai novērstu iejaukšanos, devuši rezultātu. "Tā ir nemitīga bruņošanās sacensība, kurā mēs pastāvīgi attīstām mūsu aizsardzības pasākumus, taču šīs viltīgās valdības attīsta savu taktiku," sacīja Zakerbergs.

"Facebook" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām ieviesīs ierobežojumus reklāmām, lai cīnītos ar ārvalstu ietekmi.

"Lai novērstu ļaunprātīgu izmantošanu un iejaukšanos, visiem Eiropas Savienības (ES) reklamētājiem būs jāautorizējas savās valstīs, lai raidītu ar Eiropas Parlamenta vēlēšanām saistītas reklāmas," pavēstīja "Facebook" menedžeris Ričards Allens.

"Facebook" cer, ka identitātes un atrašanās vietas papildus pārbaudes radīs "reālu barjeru ikvienam, kas domā izmantot mūsu reklāmas, lai iejauktos vēlēšanās no valsts ārpusē", norāda Allens.

Līdzīgi ierobežojumi pēdējos mēnešos tikuši noteikti vēlēšanu laikā Kanādā un Indonēzijā.

Ierobežojumi attieksies uz politiķu vai partiju kampaņu saturu, kā arī reklāmām, kurās cilvēki mudināti vai aicināti atturēties no balsošanas.

Noteikumi arī prasīs reklāmdevējiem atklāt savu identitāti, ko lietotāji varēs noskaidrot, uzspiežot uz pogas "Paid for by" ("apmaksājis").

Dati par šādām reklāmām tiks septiņus gadus glabāti publiski pieejamā tiešsaistes bibliotēkā.