Jūnijā sāksies apjomīgi Salu tilta rekonstrukcijas darbi
Pirmdien, 9.jūnijā Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks un Satiksmes departamenta vadība apmeklēja Salu tiltu, lai pirms tā renovācijas iepazītos ar plānotajiem būvdarbiem, satiksmes ierobežojumiem un gaidāmajiem uzlabojumiem. Renovācijas darbus plānots sākt jūnija vidū.
„Salu tilts nebija nopietni remontēts kopš tā uzbūvēšanas septiņdesmitajos gados, tāpēc šī tilta rekonstrukcija ir absolūti nepieciešams pasākums. Jāuzsver, ka visu Salu tilta rekonstrukcijas laiku tiks saglabātas divas braukšanas joslas katrā virziena. Pēc tilta rekonstrukcijas tas būs drošs gan braucējiem, gan arī gājējiem un velosipēdistiem, jo tuneļos tiks uzstādīts apgaismojums un video novērošanas kameras, ” sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs.
Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs norādīja, ka īpaši tiks sekots Salu tilta būvdarbu kvalitātei, tos veiks kompleksi un pakāpeniski, lai samazinātu satiksmes sastrēgumus, kas tomēr ir neizbēgami šāda mēroga tilta rekonstrukcijas gadījumā.
Salu tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976. gadam un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam nav veikti. Betona apmetums un seguma virskārta ir nokalpojuši, gājēju tunelim vairs nav apgaismojuma, arī deformācijas šuves nepilda savas funkcijas. Ņemot vērā, ka šis ir ļoti būtisks maģistrālais tilts Rīgā, kuru izmanto vidēji līdz 74 000 autovadītāji diennaktī, renovācijas laikā satiksme būs ierobežota, bet netiks slēgta.
Rekonstrukciju veiks lielajam un mazajam tiltam pār Daugavu, septiņām estakādēm un četriem gājēju tuneļiem, renovācijas laikā uzstādīs jaunu un ekonomisku LED apgaismojumu, savukārt gājēju drošībai uzstādīs videokameras tuneļos. Būs padomāts arī par vides pieejamību cilvēkiem ar kustību traucējumiem, māmiņām ar ratiņiem un velobraucējiem, izbūvējot speciālas nobrauktuves. Būvdarbu laikā uz tilta tiks ierobežota satiksme un samazināts atļautais braukšanas ātrums līdz 30 km/h (satiksmes organizācijas shēma pielikumā).
Būvdarbi tiks sākti pa vidu brauktuvei - divas vidējās joslas būs slēgtas, autovadītājiem atstājot divas braukšanas joslas katrā virzienā. Renovācijas laikā demontēs brauktuves segumu, izbūvēs jaunas dienesta ietves, ierīkos jaunas deformācijas šuves, tāpat izbūvēs jaunas brauktuves hidroizolācijas un tiks atjaunots segums. Tāpat uzlabos tilta balstus, atjaunos laiduma konstrukciju betona virsmas, savukārt tilta galos tiks pastiprinātas laiduma konstrukcijas augšējās plātnes.
Salu tilta pār Daugavu un mazo Daugavu renovācijas izmaksas pēc iepirkuma procedūras rezultātiem ir 8,7 miljoni eiro, darbus veiks pilnsabiedrība LNK Industries Group. Plānots, ka tilta renovācijai tiks piesaistīts arī Eiropas Savienības līdzfinansējums. Tilta rekonstrukcija jāpabeidz līdz 2015. gada. 30. novembrim.
Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību
Karlīna Timofejeva/Foto: Zilgma Kukle, LETA