FOTO: Jauno Rīgas ostas  daudzfunkcionālo hibrīdpiedziņas ledus klases kuģi  nodos ekspluatācijā novembrī
foto: Publicitātes foto
Runā Rīga

FOTO: Jauno Rīgas ostas daudzfunkcionālo hibrīdpiedziņas ledus klases kuģi nodos ekspluatācijā novembrī

Sadarbības projekts

Kuģu būvētavā “Baltic Workboats AS” Sāremā, Igaunijā noslēgušās galvenās būvniecības fāzes Rīgas brīvostas pārvaldes kapitālsabiedrības LVR Flote jaunā daudzfunkcionāla hibrīdpiedziņas ledus klases kuģa būvniecībā. Pašreiz kuģa būvniecības darbi ir pabeigti 85% apmērā, ievērojot plānoto grafiku un budžetu. Galvenās būvniecības fāzes, ieskaitot korpusa izgatavošanu un sākotnējo aprīkošanu, ir veiksmīgi noslēgušās un pašreiz kuģu būvētavā “Baltic Workboats AS” aktīvi noris būvniecības noslēguma darbi. Kuģa nodošana ekspluatācijā un ieviešana flotē ir plānota līdz novembra beigām.

FOTO: Jauno Rīgas ostas daudzfunkcionālo hibrīdpi...

“Esam apmierināti ar “Baltic Workboats AS” panākto progresu kuģa būvniecībā. Mūsu izvirzītās tehniskās prasības ir izpildītas, kā arī jautājumos, kur tika sagaidīti kuģu būvētavas speciālistu ieteikumi, piedāvātie risinājumi ir izsvērti un sadarbība norit veiksmīgi. Šis projekts ir nozīmīgs ieguldījums mūsu nākotnes spējās un demonstrē mūsu apņemšanos nodrošināt augstu kvalitāti savu pakalpojumu sniegšanā,” uzsver LVR Flote kuģu grupas vadītājs Arno Lāts.

Kuģu būvētavā “Baltic Workboats AS” šobrīd norisinās hibrīdpiedziņas sistēmas uzstādīšana, kas uzlabos kuģa darbības efektivitāti un samazinās ietekmi uz vidi. Hibrīdpiedziņas sistēma ir izstrādāta, lai palīdzētu samazināt emisijas, troksni un ekspluatācijas izmaksas, kā arī veicinātu degvielas ekonomiju un nodrošinātu kuģošanu elektriskā režīmā lēna ātruma manevrēšanas laikā. Šī sistēma atbilst vides prasībām, kas ir piemērojamas šāda tipa kuģiem  visā pasaulē. Hibrīdpiedziņas sistēmas risinājums ir tieši pielāgots LVR Flote pakalpojumu sniegšanas vajadzībām. Tas nodrošina lielāku kuģa autonomiju dažādās ostās un piestātnēs, jo akumulatora uzlādei nav nepieciešams augstas jaudas pieslēgums.

Jaunais kuģis ievērojami sekmēs LVR Flote operacionālās spējas ledus laušanas jomā, navigācijas tehnisko līdzekļu apkalpošanā, hidrogrāfijas mērījumu veikšanā un citu tehniskā atbalsta darbu veikšanā Latvijas ostās, kā arī pavērs iespējas sadarbības projektiem kā aizsardzības, tā jūras inovāciju jomā. Projekts ir nozīmīgs solis ceļā uz “LVR Flote” attīstības stratēģiju - līdz 2026. gadam veikt ostas tehniskās flotes modernizāciju, pakāpeniski ieviešot atjaunojamo energoresursu izmantošanas tehnoloģijas.

Vienlaikus ar hibrīdpiedzinu aprīkotā kuģa iegāde sekmēs arī Rīgas brīvostas stratēģisko mērķu sasniegšanu - uzturēt drošu un ilgtspējīgu kuģu infrastruktūru, kā arī mazināt ostas darbības ietekmi uz vidi. Hibrīdpiedziņas kuģi ikdienas darbībā būtiski samazina fosilās degvielas emisijas, veicina klimatneitralitātes un dekarbonizācijas mērķu sasniegšanu.

Projekta īstenošana sekmēs arī militārās mobilitātes spējas – vajadzības gadījumā daudzfunkcionālais kuģis sniegs atbalstu Latvijas Robežsardzes un Krasta apsardzes dienestiem, jo kuģis būs piemērots arī militāras nozīmes aprīkojuma un personāla pārvadāšanai.

Mūsdienīga un efektīva ledlauža iegāde ledus laušanas nodrošināšanai Rīgas jūras līcī

Projektu “Mūsdienīga un efektīva ledlauža iegāde ledus laušanas nodrošināšanai Rīgas jūras līcī” Rīgas brīvostas pārvalde un LVR Flote uzsāka 2022. gada beigās, un 2023. gada novembrī saskaņā ar atklāta konkursa rezultātiem LVR Flote noslēdza līgumu par jaunā kuģa piegādi ar Igaunijas kuģu būvētavu “Baltic Workboats AS”, kuras ražotne atrodas Sāremā.

Atbilstoši noslēgtajam līgumam, kopējās investīcijas jaunā kuģa iegādei ir 10,498 miljoni EUR, no kuriem 5,076 miljoni EUR ir Eiropas klimata, infrastruktūras un vides aģentūras (CINEA) līdzfinansējums, kas saņemts CEF Transporta militārās mobilitātes programmas ietvaros.

Tēmas