Iekāpt jaunajā elektrovilcienā - neiespējamā misija. "Latvijas Dzelzceļš" komentē, kad gaidāmi uzlabojumi
Sociālajā platformā “X” publiskots video, kura redzams, ka pensionārei ir gandrīz neiespējami iekāpt jaunajā elektrovilcienā – vilcieni ir, bet pielāgoti peroni ne visur. Jauns.lv sazinājās ar “Latvijas dzelzceļu”, lai noskaidrotu, kad un kā šī situācija tiks risināta.
Līdz ar jauno elektrovilcienu kursēšanu nācies sastapties arī ar pamatīgām nedienām – cilvēki sūdzas par to, ka ir grūti iekļūt un izkļūt no jaunajiem elektrovilcieniem, jo nav ne tikai kur pieturēties, bet arī pirmais pakāpiens ir krietni par augstu.
Arī sociālajā platformā “X” ievietotais video apliecina – vecāka gadagājuma cilvēkiem iekāpšana jaunajā vilcienā ir teju vai neiespējamā misija.
Bez komentāriem pic.twitter.com/8RJ8A5gghe
— Lupatniece_2020 (@Lupatniece2) July 7, 2024
Kā Jauns.lv skaidro “Latvijas Dzelzceļš” komunikācijas projektu vadītāja, preses sekretāre Agnese Līcīte, vecākiem ar bērnu ratiņiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un personām ar kustību traucējumiem šobrīd ērta iekāpšana un izkāpšana no vilcieniem un piekļūstamība pasažieru platformām pieejama 34 stacijās un pieturas punktos, kur veikta peronu modernizācija.
“Šim skaitam tuvākajā laikā pievienosies citas modernizētas pieturvietas elektrificētajās dzelzceļa līnijās, kur VAS “Latvijas dzelzceļš” pašlaik realizē pasažieru infrastruktūras modernizācijas darbus, lai uzlabotu dzelzceļa pasažieru ērtības un dzelzceļa pieejamību, tostarp, lai nodrošinātu viena līmeņa iekāpšanu jaunajos pasažieru pārvadātāja “Vivi” “Škoda Vagonka” ražotajos elektrovilcienos,” norāda Līcīte.
Šobrīd pagaidu ekspluatācijā ir nodotas jaunās platformas sešās Jelgavas līnijas pieturvietās, (Ozolnieki, Dalbe, Jaunolaine, BA Turība, Tīraine, Bieriņi/Bērnu slimnīca), citur vēl turpinās būvdarbi, lai tuvākajā laikā modernizācijas darbi būtu pabeigti visās stacijās un pieturas punktos, kas ir iekļauti šajā modernizācijas projektā.
Jāatzīmē, ka arī pieturas punktos, kuros pašlaik vēl turpinās modernizācijas darbi un būvdarbu laikā pasažieru apmaiņa notiek pie tur uzstādītajām pagaidu platformām, arī šo pagaidu peronu augstums ir pielāgots jauno elektrovilcienu iekāpšanas līmenim. “Visur gan šādas pagaidu platformas nav uzstādītas, līdz ar to, šajās vietās pasažieriem, lai iekļūtu vai izkļūtu no vilciena ir pašlaik vēl ir jāpārvar viens vai vairāki pakāpieni, atkarībā no vilciena veida, kas piestājis šajā pieturvietā,” pauž Līcīte.
Tāpat tiek norādīts uz to, ka arī iepriekšējos periodos - līdz 2019.gadam - jau ir veikti pasažieru infrastruktūras modernizācijas darbi, un 28 stacijās un pieturas punktos veikta arī pasažieru platformu paaugstināšana: “Līdz ar patreiz būvniecības etapā esošā modernizācijas projekta pabeigšanu gandrīz visā dzelzceļa elektrificētajā zonā pasažieru platformas būs paaugstinātas un būs piemērotas ērtai iekāpšanai/izkāpšanai jaunajos elektrovilcienos. Izņēmums ir vienīgi tās stacijas un pieturvietas, kuras piedzīvos pārbūvi projekta RailBaltica ietvaros, piemēram, Rīgas centrālā stacija, Torņakalns, Vagonu parks, Jāņavārti u.c. , kā arī atsevišķas pieturvietas, kuras bija plānots pārcelt vai slēgt, piemēram, Rumbula, Dārziņi, Cena, Inčupe u.c.”
Lai uzlabotu dzelzceļa pasažieru ērtības un dzelzceļa pieejamību, tostarp, lai nodrošinātu viena līmeņa iekāpšanu jaunajos pasažieru pārvadātāja “Vivi” elektrovilcienos pēc iespējas ātrāk, LDz izskata iespēju paātrināt paaugstināto platformu pieņemšanu pagaidu ekspluatācijā.
LDz atvainojas visiem pasažieriem par neērtībām, kas radušās pasažieru platformu būvdarbu termiņa kavēšanās dēļ. "Mēs darām visu, lai būvnieki darbus paveiktu pēc iespējas drīzāk. Vienlaikus šajā pārejas periodā, kad esam jaunu, mūsdienīgu pasažieru infrastruktūras izbūves procesā, aicinām būt saprotošiem un, nepieciešamības gadījumā, vērst vilciena personāla uzmanību par savām vai cita pasažiera grūtībām izkļūt no vai iekļūt vilcienā, izmantojot pie ieejas vilcienā uzstādīto palīdzības izsaukšanas pogu," piebilst LDz pārstāve.