Kad logu nomaiņa pārvēršas murgā: pieredze, ko nenovēlēt nevienam
foto: Shutterstock
Realitātē Annas dzīvoklī notika pretējais: meistari vienlaikus izcēla ārā divus logus un, nepabeidzot pie tiem darbu, sāka demontēt arī trešo.
Sabiedrība

Kad logu nomaiņa pārvēršas murgā: pieredze, ko nenovēlēt nevienam

Ziņu nodaļa

"Likums un Taisnība"

Kā rīkojas cilvēks, kura mājoklim nepieciešams lielāks remonts, piemēram, logu vai durvju nomaiņa? Ir laimīgie, kuri visu spēj paveikt pašu rokām, taču liela daļa meklē profesionāļus.

Kad logu nomaiņa pārvēršas murgā: pieredze, ko nen...

Pašu drošībai ieteicams izvēlēties oficiālu firmu, ar kuras pārstāvjiem pirms darbu veikšanas noslēdz līgumu, kas pasargātu no iespējamām domstarpībām. Taču ir gadījumi, kad no nepatikšanām nepaglābs ne oficiālas firmas izvēle, ne līguma noslēgšana. To apliecina arī kāda mūsu lasītāja – sauksim viņu par Annu –, kuras dzīvoklī bija nepieciešama logu nomaiņa un kura vēlas dalīties savā pieredzē.

Kā izvēlēties?

Pirms izvēlēties firmu, kam uzticēt logu nomaiņu, Anna ieskatījās interneta vietnē Sudzibas.lv, kur atrada daudz pretenziju par dažādiem uzņēmumiem, kas nodarbojas ar logu nomaiņu. Liela daļa no tām bija tik biedējošas, piemēram, logu dēļ gada vēsajos mēnešos izsalis dzīvoklis, ka Anna uz brīdi pat atlika savu ieceri. Taču tad no radinieces uzzināja, ka viņa savam dzīvoklim, kas atrodas pašā galvaspilsētas centrā, mainījusi logus, šo darbu uzticot firmai, kam ir divas filiāles – Rīgā un Jelgavā.

Nospriedusi, ka radinieces ieteikums būtu laba izvēle, Anna šo darbu nolēma uzticēt minētajam uzņēmumam. Un šeit ir pirmā mācība – diemžēl ne vienmēr var paļauties uz pazīstamu cilvēku ieteikumiem, jo gadās, ka uzņēmēji savus klientus mēdz šķirot. Tas attiecināms uz firmu, kas klientam elitārā pilsētas rajonā darbus veiks daudz apzinīgāk nekā tādam, kura mājoklis atrodas nomalē un turklāt pagalma mājā.

Šā iemesla dēļ atbildēt uz jautājumu, kas izskan šīs apakšnodaļas virsrakstā, ir grūti. Citiem vārdiem – drošas atbildes nav.

Neievēro termiņus, ko paši noteikuši

Līgumu par trīs logu nomaiņu Anna noslēdza 2023. gada vasaras nogalē – 4. septembrī. Firmas pārstāve klientei vairākkārt uzsvēra, ka logu nomaiņa notiks oktobrī, iespējams, mēneša vidū. Anna piekrita, jo uzskatīja, ka tas vēl būtu pēdējais brīdis šādam darbam, tāpēc ka gada aukstajos mēnešos izsaldēt dzīvokli, kas nenovēršami notiek logu nomaiņas laikā, negribētos.

Pēc līguma noslēgšanas Anna gaidīja zvanu no firmas līdz pat 24. oktobrim, taču tad, nesaprazdama, kāpēc neviens nezvana, uz norādīto telefona numuru sāka zvanīt pati. Sieviete bija pārsteigta, ka, vairākkārt zvanot, neviens nepacēla klausuli, tāpēc sameklēja internetā citus telefona numurus un sāka zvanīt uz tiem, līdz beidzot vienreiz klausule arī tika pacelta.

Pēc ilgstošas zvanīšanas un gandrīz vai lūgšanās visbeidzot 15. novembrī Annas dzīvoklī ieradās trīs meistari. Darbiniece, līgumu slēdzot, bija solījusi, ka logu nomaiņa notiks pakāpeniski, proti, vispirms tiks pilnībā nomainīts viens logs, tad – nākamais.

Realitātē Annas dzīvoklī notika pretējais: meistari vienlaikus izcēla ārā divus logus un, nepabeidzot pie tiem darbu, sāka demontēt arī trešo. Tā kā dienā, kad notika montāžas darbi, ārā laiks turējās ap diviem grādiem virs nulles, pēc darbu paveikšanas gaisa temperatūra dzīvoklī bija nokritusi līdz +10 grādu atzīmei.

Aizmirst paņemt līdzi palodzes

Un vēl kas: ierodoties Annas dzīvoklī nomainīt logus, meistari nebija paņēmuši līdzi ne palodzes, ne ārpalodzes (skārdu). Vismaz ārpalodzes ir nomaināmas tajā pašā dienā, kad tiek veikta logu montāža. Skārds fasādi pasargā no lietus un sniega, tāpēc tā neuzlikšana ēkas īpašniekam var radīt nopietnas problēmas, ja laiks gadās lietains. Annai gan līdz ārpalodžu uzlikšanai bija jāgaida vesela nedēļa. Laimīgā kārtā tās laikā nelija!

Precizējot piebilstams, ka īsi pēc meistaru aizbraukšanas cits firmas darbinieks sievietei atveda logu palodzes un ārpalodzes, taču vīri neatgriezās, lai tās ieliktu. Līdz to ielikšanai bija jāgaida nedēļa.

Pēc logu montāžas arī netika kārtīgi sapūstas celtniecības putas, ne arī izmantota pretvēja plēve, kā dēļ vilka vējš, – Annas dzīvoklis bija auksts. Sieviete jau nākamās dienas rītā par šo problēmu informēja firmas darbinieci, kura solīja visu noskaidrot un piezvanīt. Tā kā līdz pēcpusdienai viņas zvanu nesagaidīja, īsi pirms darbadienas beigām Anna vēlreiz nolēma par sevi atgādināt. Tika norunāts, ka meistari ieradīsies vien 21. novembrī, lai pieliktu palodzes.

It kā sīkumi, taču sit sāpīgi

Neilgi pēc meistaru aizbraukšanas Anna konstatēja vēl ko: žalūzijas, kas atradās priekšā logiem, bija nevis noskrūvētas, bet brutāli norautas. Sieviete vēlāk no pagultes ar slotu pat izslaucīja vienu no detaļām, ar ko tās bija piestiprinātas. Pēc montāžas un apdares darbu veikšanas mēģinot piestiprināt žalūzijas atpakaļ, atklājās, ka pietrūkst dažu detaļu. Vēl Anna pamanīja, ka uz ledusskapja, kas atrodas netālu no loga, durvīs parādījusies neliela bukte, kuras iepriekš nebija. Gruži, kas radās montāžas laikā, sievietei pārsvarā bija jāsavāc pašai.

21. novembrī meistari Annas dzīvoklī ieradās vēlreiz, lai pieliktu palodzes. Un atkal ķibele – atklājās, ka iepriekš atvestas nevis trīs palodzes (jo ir trīs logi), bet gan divas! Kliente tūdaļ par to informēja firmas darbinieci, kas vīzdegunīgi atbildēja, ka tā tam arī jābūt, lai skatās tāmē.

Rezultātā todien no trim logiem pilnībā tika pabeigts virtuves logs, savukārt vienas istabas logam pielikta iekšpalodze, otras istabas logam – ārpalodze. Vienam no meistariem Anna lūgusi, lai pieliek atpakaļ žalūzijas, kas viņai atteikts.

Un vēl kāda interesanta detaļa. Annai viens no meistariem netīšām izpļāpājās, proti, ka viņu brigāde nemaz neesot no konkrētā uzņēmuma, bet gan citas firmas, minot tās nosaukumu. Kā tad tā?

Jāpiebilst, ka trūkstošās palodzes pielika nākamajā dienā. Anna ar bažām gaidīja meistaru, kam būtu jāveic apdares darbi – logu nomaiņas pēdējais posms.

Vai tiešām viss slikti?

Nedēļu pavadīdama aukstā dzīvoklī, Anna nolēma neklusēt. Viņa firmas īpašniekam uzrakstīja vēstuli, kurā minēja visus šeit nosauktos faktus. Sekoja atbilde un atvainošanās. Klientei pat tika piešķirta neliela atlaide. Apdares meistars, kurš pabeidza darbu, bija vienkārši izcils – šķiet neticami, ka kāds varētu strādāt arī tik ļoti akurāti.