foto: Zane Bitere/LETA
Satiksmi Ģertrūdes ielā atjauno, pieturvietas nav. Kas notiek ar 1. trolejbusa maršrutu?
Ģertrūdes iela.
Sabiedrība
2023. gada 11. marts, 21:43

Satiksmi Ģertrūdes ielā atjauno, pieturvietas nav. Kas notiek ar 1. trolejbusa maršrutu?

Jauns.lv

Ieilgušo Ģertrūdes ielas remontdarbu dēļ ir slēgta pa to kursējošā 1. trolejbusa kustība, kas Ģertrūdes un Valmieras ielas apkaimes iedzīvotājiem sagādā pamatīgas neērtības, jo lieli attālumi tagad jāmēro kājām. Tikmēr SIA "Rīgas satiksme" skaidro, ka par satiksmes atjaunošanu varēs domāt tad, kad šī iela būs pabeigta un nodota ekspluatācijā, vēsta portāls "lsm.lv".

1. trolejbusa maršruts ir slēgts kopš 2021. gada 16. augusta, un vietējos iedzīvotājus tas teju vai dzen izmisumā.

"Problēma ir tāda, ka mēs netiekam mājās no centra. Prom tikt mēs varam līdz stacijai; tepat ir autobusa pietura 51. un 52., bet atpakaļ tikt nekādi, tikai ar kājām," stāsta kāda rīdziniece. Kājām iznākot mērot divus līdz trīs kilometrus, kas, īpaši cilvēkiem gados, ziemas apstākļos nav nedz vienkārši, nedz arī droši.

"Staķa kungs bija vienai pensionārei atbildējis, kad viņa bija uzrakstījusi savu sūdzību un iesniedza viņam, lai pensionāri brauc ar elektroskūteriem. Paklausieties, bet tā jau ir nekaunība! Es 88 gados uz skūtera sēdīšos un braukšu, un kā ar tiem iepirkumiem abās rokās?" cita rīdziniece pauž sašutumu.

Braukšana mājās no centra, izmantojot vairākus transporta līdzekļus, neesot labs risinājums. Ģertrūdes ielas iedzīvotāji ir savākuši neskaitāmus parakstus ar lūgumu pēc iespējas ātrāk atjaunot 1. trolejbusu, kas kursēja no Valmieras ielas līdz Pētersalas ielai. Tad nokļūšana centrā bija gan ātra, gan ērta, taču "Rīgas satiksmē" skaidroja – ja ielas remontdarbi nav pabeigti, nevar kursēt arī sabiedriskais transports. Rīgas domes Satiksmes departamentā taisnojās, ka vainojami būvnieki, kas nav laikā pabeiguši būvdarbus, vēsta "lsm.lv".

Iedzīvotājiem nav saprotams – ja jau satiksme Ģertrūdes ielā ir atjaunota, tad kāpēc gan lai trolejbuss nevarētu atkal kursēt?

"Lai mēs varētu nodrošināt trolejbusa kustību, ir jābūt pieturvietai, kas ir aprīkota. Šobrīd būvuzņēmējs nav nodevis pilsētai tiesības rīkoties ar šo pieturvietu," uzsvēra Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.
Tātad – satiksmei iela atvērta ir, pieturvietu nav. "4. studija" jautāja "Rīgas satiksmei" – kādi risinājumi tiek piedāvāti tiem, kuri dzīvo Ģertrūdes un Valmieras ielas apkaimē, un kāpēc netiek meklētas alternatīvas, kā nodrošināt un aizstāt slēgtā 1. trolejbusa maršrutu.

"Atšķirībā no privātām automašīnām, kas ir ērti kaut kur palaižamas, sabiedriskais transports ir ar ļoti lieliem gabarītiem. Piemēram, arī šis  trolejbuss – mēs nevaram to vienkārši tā palaist," norādīja RS Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševica-Feldmane. "Ja mēs runājam par Ģertrūdes ielas galu, tad tur blakus ir Valmieras iela, pa kuru arī kāds cits transports kursē, un var pārsēsties. Mēs aicinām šādā situācijā tomēr skatīties alternatīvas."

Un tagad iedomājieties sevi šo iedzīvotāju vietā – ja ir nepieciešams nokļūt, piemēram, līdz Tērbatas un Dzirnavu ielas krustojumam! Kā lai ar citu sabiedrisko transportu tur vispār nokļūst? Tikmēr mūs mierina, ka būvniekiem par kavēšanos būs jāmaksā sods. Diemžēl rīdziniekiem par to ne silts, ne auksts, mēnesi pēc mēneša kājām mērojot ceļu garām ierastajām pieturvietām.

Pagaidām iedzīvotājiem atliek vien samierināties ar neērtībām, un šobrīd diemžēl neviens tā arī nevar pateikt, kad 1. trolejbuss beidzot atsāks kursēt. Turklāt pērn vasarā Rīgas dome pat skatīja jautājumu, vai šo maršrutu vispār nevajadzētu slēgt, jo tas rada zaudējumus.

Raidījuma "4. studija" ieteikums Satiksmes departamentam un "Rīgas satiksmei" — ja jau Ģertrūdes ielā remontdarbu dēļ vairākas pieturvietas nevar izmantot, bet transportlīdzekļu plūsma jau ir atļauta, tad kāpēc gan neatļaut 1. trolejbusam kursēt, nepieturot Ģertrūdes ielā, bet pieturot Tērbatas ielā un tālākajās pieturās? Arī tas Ģertrūdes un Valmieras ielas iedzīvotājiem būtu risinājums.