foto: LETA
Satiksmes ministrs: jaunie elektrovilcieni varētu sākt kursēt gada otrajā pusē
Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā prezentē "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotā elektrovilciena pirmo sastāvu.
Sabiedrība
2023. gada 20. janvāris, 09:46

Satiksmes ministrs: jaunie elektrovilcieni varētu sākt kursēt gada otrajā pusē

Jauns.lv/LETA

Jaunie elektrovilcieni pasažieru pārvadājumos varētu sākt kursēt gada otrajā pusē, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

"Ceru, ka šā gada otrā puse būs tas laiks, kad cilvēki tiks pie ilgi gaidītajiem vilcieniem," teica ministrs, piebilstot, ka atbilstoši "Pasažieru vilciena" vadības paustajam jaunie elektrovilcieni varētu sākt kursēt vasaras otrajā pusē, rudens sākumā.

Vitenbergs arī atzīmēja, ka ar ražotāju ir panākta vienošanās, ka mēnesī Latvijai tiks piegādāti divi jauni elektrovilcienu sastāvi.

Tāpat ministrs norādīja, ka pavasarī sāksies darbi pie staciju esošo peronu pielāgošanas jaunajiem elektrovilcieniem.

Centrālajā dzelzceļa stacijā prezentē jaunā elektrovilciena pirmo sastāvu

Trešdien, 7. septembrī, Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā prezentēts "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotā elektrovilciena pirmais sastāvs.

gallery icon

Jau vēstīts, ka no "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotnes Ostravā, Čehijā, līdz janvāra vidum Latvijā ir nogādāti seši jaunie elektrovilcieni.

Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais - jūlijā, trešais - oktobrī, ceturtais - novembrī, piektais - decembrī, bet sestais - janvārī. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas - 454 pasažieriem.

Kopumā "Pasažieru vilciens" Čehijas uzņēmumam pasūtījis 32 jaunus elektrovilcienus.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.