Zināms, kādēļ šodien lielai daļai Latvijas bija traucēti interneta un mobilie sakari
Saistībā ar tehnoloģisku avāriju VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centra" (LVRTC) infrastruktūrā, šodien uz kādu laiku nebija pieejami vai bija ierobežoti LVRTC datu centra un uzticamības pakalpojumi.
Kā novēroja portāls Jauns.lv, daudziem iedzīvotājiem pēc 14:15 vairāk nekā pusstundu nebija pieejami nekāda veida telefona vai mobilie sakari.
Nebija pieejamas arī vairāku valsts pārvaldes resursu interneta vietnes.
LVRTC norādīja, ka paredzamais avārijas novēršanas laiks ir aptuveni 30 minūtes, taču izsmeļoša informācija par to, kas īsti noticis, nebija pieejama.
Konkrētāk atbildīgā iestāde izteicās šodien pēcpusdienā, LVRTC Korporatīvās komunikācijas daļas vadītājai Jauns.lv informējot rakstiski.
Notikušais nav saistīts ar kiberuzbrukumu
“Šodien īsi pirms plkst. 15.00 LVRTC infrastruktūrā notika tehnoloģiska avārija, kuras rezultātā nebija pieejama vai bija ierobežota LVRTC datu centra darbība. Tas ietekmēja arī šajā datu centrā izvietoto resursu un pakalpojumu pieejamību. Avārija nav saistīta ar kiberuzbrukumu. Tehnoloģiskās avārijas ietekmi juta trīs mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju klienti, kā arī vairāku interneta sakaru pakalpojumu sniedzēju klienti, kuri saskārās ar īslaicīgiem interneta un interneta vietņu darbības traucējumiem. Tāpat avārija ietekmēja uzticamības pakalpojumus,” informē LVRTC.
Avārija esot novērsta nepilnu 20 minūšu laikā un pēc tās novēršanas uzsākta visu pakalpojumu secīga atjaunošana.
Daļai “eParaksta” klientu aizvien pakalpojums ir nepieejams vai ierobežots.
LVRTC pārstāve atklāj, ka tehnoloģiskā avārija esot notikusi darbu laikā un to izraisīja cilvēciska kļūda, kas ir identificēta.
Ne LVRTC darbinieki, ne klientu un piegādātāju personāls avārijas laikā nav cietis un nav bijis apdraudēts.
LVRTC arī atvainojas sabiedrībai par sagādātajām neērtībām.