"Rīgas mikroautobusu satiksme" pasludina maksātnespēju
foto: Publicitātes foto
Sabiedrība

"Rīgas mikroautobusu satiksme" pasludina maksātnespēju

Jauns.lv

SIA “Rīgas mikroautobusu satiksme” (RMS) ir saņēmusi tiesas lēmumu par uzņēmuma maksātnespējas pasludināšanu, portālu Jauns.lv informē uzņēmuma pārstāve Maija Lazdiņa. Divu gadu laikā kopš 2020. gada, kad RMS vērsās ar lūgumu pie RP SIA “Rīgas Satiksme” (RS) paaugstināt apakšuzņēmuma līgumā noteikto pakalpojuma cenu, kā to paredz noslēgtā līguma noteikumi, uzņēmuma kopējie zaudējumi ir sasnieguši vairāk nekā 4,45 miljonus eiro.

"Rīgas mikroautobusu satiksme" pasludina maksātnes...

RMS valdes locekle Dace Aizupiete, paužot pateicību, saka: “Visa RMS kolektīva vārdā sakām lielu paldies mūsu ilggadējiem un uzticamajiem pasažieriem par mums dāvāto uzticību šo deviņu gadu laikā. Paldies, ka bijāt kopā ar mums un izvēlējāties mūsu ekspresbusus par sabiedrotajiem, dodoties savās ikdienas gaitās. RMS atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām, kas radītas apgrūtinātas maksātspējas apstākļos un pasludinot uzņēmuma maksātnespēju.”

Jau iepriekš tika ziņots, ka vasaras sākumā RMS iesniedza pieteikumu par tiesiskās aizsardzības procesa lietas ierosināšanu, lai varētu norēķināties ar kreditoriem, tādējādi nodrošinot pakalpojuma pieejamību un nepārtrauktību, jo uzņēmums cerēja, ka izdosies panākt vienošanos ar RS par pakalpojuma cenas paaugstināšanu.

RMS informēja RS, ka pasažieru plūsmas kritums par 70% Covid-19 pandēmijas laikā būtiski samazināja uzņēmuma ieņēmumus, tāpēc 2020. gada septembrī uzņēmums vērsās pie RS ar lūgumu paaugstināt apakšuzņēmuma līgumā noteikto pakalpojuma cenu, kā to paredz līguma noteikumi.

RMS lūgums un tā pamatojums atbilda savstarpēji noslēgtā līguma noteikumiem, tomēr neguva pasūtītāja atsaucību, jo RS uzskatīja par nepieciešamu detalizētāk iedziļināties izmaksu veidošanās procesā, pirms piekrist cenas izmaiņām, norāda Lazdiņa.

Būtisku ietekmi uz uzņēmuma darbību radīja Covid-19 pandēmija un valstī izsludinātā ārkārtējā situācija, radot papildus izdevumus un samazinot ieņēmumus visiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, tajā skaitā RS, tādējādi ietekmējot pakalpojuma pašizmaksu.

"Valsts un pašvaldības sniedza atbalstu šiem pakalpojumu sniedzējiem, piešķirot papildus kompensāciju zaudējumu segšanai, lai tiktu saglabāta esošā pakalpojumu cena," teikts uzņēmuma paziņojumā. "Arī RS saņēma šādu atbalstu no Rīgas domes. Savukārt RMS nekādu atbalstu no pašvaldībās vai RS nesaņēma."

Lazdiņa norāda, ka tikai 2022. gada 13. aprīlī tika sniegts ekspertu komisijas atzinums, kur secināts, ka pieprasījums veikt pakalpojuma maksas izmaiņas pamatā ir pamatots, un ka RS ir pamats pārskatīt pakalpojumu maksu nepieciešamības gadījumā izmaksas pamatojot ar izmaksu apliecinošiem dokumentiem.

"Pat, ja starp RS un RMS ir bijušas domstarpības par līguma izpildi citos aspektos, tas neattaisno RS līguma neizpildi, kas faktiski ir novedusi RMS pie maksātnespējas. Divu gadu laikā ir gūta pārliecība, ka tas darīts ar nodomu un jebkuri argumenti un trūkumi līguma izpildē piemeklēti par attaisnojumu prettiesiskam atteikumam veikt izmaiņas pakalpojuma cenā. Pat pēc šā gada jūnija mēnesī iesniegtajiem degvielas izmaksu rēķiniem, RS tie nav šķituši par pietiekamu pamatu, lai atzītu degvielas cenas kāpumu un šo izmaksu pieauguma ietekmi un nepieciešamību pārskatīt RMS pakalpojuma cenu," teikts RMS paziņojumā.

Vasaras vidū ar RS tomēr bija panāktā vienošanas par iespējamu līguma izbeigšanu un maršrutu pārņemšanu, tomēr pēdējā brīdī RS valde pieņēmusi citu lēmumu, kas novedis pie tā, ka no šodienas RMS pakalpojums vairs nebūs pieejams.

Šādu lēmumu ir pieņēmis maksātnespējas administrators, teikts uzņēmuma paziņojumā.

RMS reģistrēta 2013.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Rīgas mikroautobusu satiksme" pieder SIA "B-Bus", kuras patiesais labuma guvējs ir Vitālijs Komars.

Uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā bija 4,776 miljoni eiro, kas bija 3,2 reizes mazāk nekā gadu iepriekš, kā arī kompānija cieta zaudējumus 1,87 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai 2019.gadā. Pērn apgrozījums turpināja samazināties - līdz 3,68 miljoniem eiro, bet zaudējumi sasniedza 1,80 miljonus eiro.

RMS, pēc kompānijas publiskotās informācijas, nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgā 11 maršrutos - Stacijas laukums-Vecdaugava, Jugla-Pļavnieki, Ķengarags-Purvciems, Centrālā stacija-Dreiliņi, Centrs-Ķengarags, Centrs-Ziepniekkalns, Centrs-Zolitūde, Centrs-Daugavgrīva, Mežciems-Šampēteris, Imanta-Pļavnieki un Mežciems-Paula Stradiņa slimnīca.