Nobrauktuves vietā lamatas. Riteņbraucēji nav mierā ar jauno tuneli zem Salu tilta
Rīgas domes vadības klātbūtnē svinīgi atklātais gājēju un velobraucēju tunelis Maskavas ielā zem Salu tilta izrādījies īstas lamatas tiem, kuri pilsētā pārvietojas ar velosipēdu, ziņo Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "Panorāma".
Nobrauktuvē esošie pagriezieni liedzot redzēt pretim braucošos, savukārt, ja velosipēds aprīkots ar kravas nodalījumu, kā, piemēram, velokurjeriem, manevriem vietas neesot vispār.
Riteņbraucējiem netīkamā nobrauktuve pie Salu tilta
Pārbūvējot gājēju tuneli zem Lāčplēša ielas Maskavas ielā, tuneļa pieejas ir būvētas atbilstoši vides pieejamības vadlīnijām, proti, tuneļa abās pusēs ...
Savu viedokli par jaunizbūvēto tuneli LTV izteica Ņikita, kurš ikdienā pa Rīgu pārvietojas ar velosipēdu, kuram priekšā ir kravas kaste. Tajā vienmēr sēž viņa suns Štrūdels.
Jaunā tuneļa nobrauktuve šādam ritenim principā nav paredzēta. "Es pamanīju vismaz divus punktus, kur es varētu kādu nobraukt mierīgi. Pat ar parastu riteni," stāsta vīrietis.
Pret jauno objektu iebilduši arī tuvējās mājas, Maskavas ielas 68. nama dzīvokļu īpašnieki, taču šī ir pilsētas zeme, un darbi nebija jāsaskaņo. Pēc pārbūves auto pie ēkas var piebraukt, bet ne aizbraukt - nākas apgriezties uz ietves.
Apvienībā "Pilsēta cilvēkiem", kuras mērķis ir droša pilsētvide, uzstāj, ka projekts ir jāpārtaisa.
"Šeit pietiek pašvaldības zemes, lai uztaisītu lēzenu rampu līdz pašai sienai, un pēc tam būtu jāizdomā veids, lai cilvēki varētu normāli iebraukt iekšā un izbraukt ārā no tuneļa," saka apvienības pārstāvis Andrejs Oliņš.
Rīgā protestē pret domnieku solījumu nepildīšanu
Organizācija "Pilsēta cilvēkiem" 1. jūnijā rīkoja protesta gājienu pret solījumu nepildīšanu pilsētvides uzlabošanai Rīgā. Pašreizējais domes sasaukums Rīgā pie varas ...
Tikmēr Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentā skaidro, ka jaunais risinājums ir daudz labāks, nekā agrākais, kad bija tikai tunelis un kāpnes. Šī nav jaunbūve, bet pārbūve, un jau pirms pieciem gadiem secināts, ka taisna nobrauktuve maksās pārāk daudz.
"Tika izvērtēts arī šāds risinājums, tomēr tajā brīdī tika pieņemts lēmums, ka tas ir nesamērīgi dārgs risinājums par taisnas nobrauktuves radīšanu, līdz ar to tika pieņemts šāda veida risinājums," skaidro RD Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods, piebilstot, ka tuneļa atjaunošanu līdzfinansējis Eiropas Savienības Kohēzijas fonds. "Attiecīgi mums bija arī zināmi ierobežojumi laikos."
Eiropas naudas piesaiste liedz nākamos piecus gadus jebkādu pārbūvi, un arī cenu lēciens būvniecībā nobrauktuves taisnošanu vismaz tuvāko gadu laikā padara neiespējamu.
Nobrauktuve ir paredzēta arī cilvēkiem ratiņkrēslos, un atbildīgās instances neiebilst.