foto: LETA
Rīgas vicemērs Ķirsis: "Nevajadzēja steigties ar velojoslu ierīkošanu Čaka ielā"
"Lai kādi mums būtu velo aktīvisti, tomēr ziemā ar velosipēdiem brauc tikai daži izturīgākie," uzskata Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis.
Viedokļi
2021. gada 19. decembris, 10:42

Rīgas vicemērs Ķirsis: "Nevajadzēja steigties ar velojoslu ierīkošanu Čaka ielā"

LETA

Atskatoties uz notikumiem šodien, kļūst skaidrs, ka nevajadzēja steigties ar velojoslu ierīkošanu Čaka ielā, atzina Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

"Čaka iela bija eksperiments. Šodienas acīm skatoties, atzīstu, ka nevajadzēja skriet," teica Ķirsis. 

Viņš skaidroja, ka tikko bija pabeigti būvdarbi, kuru laikā cilvēki bija pieraduši braukt pa divām joslām - vienu turp un vienu atpakaļ. Tas bijis labs brīdis pamēģināt, vai šī iela tāda var būt arī turpmāk. Taču izrādījās, ka sabiedriskais transports kavējas un šādu risinājumu nevar ieviest.

Rīgā ar velosipēdiem braukā arī salā un sniegputenī

gallery icon

Ķirsis norādīja, ka cilvēki vēlas lēzenas pārmaiņas, kas tiek īstenotas soli pa solim, nevis vienā dienā pamosties un saprast, ka viss ir apgriezies kājām gaisā. 

"Viņi uzskata, ka mūsu pārvietošanās paradumiem jākļūst videi draudzīgākiem, bet tam ir jānotiek pamazām," atzina Ķirsis.

Čaka ielā pabeidz joslu pārmarķēšanu

Marijas un A. Čaka ielā nupat pabeigta joslu pārmarķēšana.

gallery icon

Tomēr kopumā viņš paveikto aizvadītajā gadā vērtē pozitīvi. Tostarp arī daudz kritizēto stabiņu uzstādīšanu Rīgas ielās. Ķirsis skaidroja, ka stabiņi pilsētā ir bijuši jau no 2014.gada. 

foto: LETA
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

"Redzam statistikā, ka tie uzlabo drošību neregulējamās gājēju pārejās, kas ar tiem aprīkotas. Kur iepriekš ir bijuši cietušie un pat bojāgājušie, šie statistikas rādītāji ir uzlabojušies. Drošība ir pāri visam, un stabiņi dod rezultātu," uzsvēra politiķis. 

Gājēji un velobraucēji izbauda autotransporta satiksmei slēgto Ģertrūdes ielas posmu

Ģertrūdes iela posmā no Brīvības ielas līdz Aleksandra Čaka ielai tikusi atvēlēta gājējiem, velobraucējiem, kā arī dažādām uzņēmējdarbību veicinošām iecerēm.

gallery icon

Viņš vēlreiz atzina, ka ir bijušas arī kļūdas vietās, kur stabiņi nebija uzlikti īsti pārdomāti, piemēram, Tērbatas, Altonovas, Ojāra Vācieša un Duntes ielā, bet tā esot mazākā daļa. 

"Atceros, ka iepriekšējā sasaukumā bija 40 krimināllietas un katru nedēļu bija kāds skandāls. Ja šis ir vienīgais skandāls - par stabiņiem -, tad droši vien viss virzās pareizā virzienā," piebilda Ķirsis.

Piketā pie Rīgas domes pieprasa veloinfrastruktūras uzlabošanu

Apvienību "Pilsēta cilvēkiem" un "Tru Fix Kru" rīkotais pikets pie Rīgas domes, kurā pieprasa nekavējoties uzlabot veloinfrastruktūru galvaspilsētā.

gallery icon

Viņa prioritāte esot sabiedriskā transporta kustības uzlabošana, jo tikai sabiedriskais transports var būtiski mazināt automašīnu apjomu ielās. Turklāt esot jāņem vērā, kādā klimatiskajā joslā atrodas Latvija. 

Haoss Čaka/Marijas ielā

Rīgas domes lēmums nule atjaunotajā Marijas/Čaka ielā no Centrālās stacijas līdz Zemitānu tiltam ierīkot velojoslas abos virzienos un turpmāk jau ...

gallery icon

"Lai kādi mums būtu velo aktīvisti, tomēr ziemā ar velosipēdiem brauc tikai daži izturīgākie. Savukārt sabiedriskais transports var braukt visu gadu," skaidroja vicemērs, piebilstot, ka arī tādi pasaules eksperti kā Jans Gēls iesaka prioritāri uzlabot sabiedrisko transportu.

Aktīvisti Čaka ielā pieprasa cilvēcīgu un patīkamu vidi

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kopā ar Rīgas Centra attīstības biedrību un Avotu apkaimes biedrību rīkoja piketu Čaka ielā, lai prasītu tajā ...

gallery icon