Sagatavots plāns K. Barona ielas pārveidei par gājēju, velosipēdu un sabiedriskā transporta ielu
foto: LETA
Krišjāņa Barona iela.
Sabiedrība

Sagatavots plāns K. Barona ielas pārveidei par gājēju, velosipēdu un sabiedriskā transporta ielu

Jauns.lv

Rīgas domes Satiksmes departamentam līdz 2022. gada 1. aprīlim ir uzdots izstrādāt risinājumu, lai Krišjāņa Barona ielu varētu pārveidot par gājēju, velosipēdistu ielu, vienlaikus piešķirot tramvajam kustības prioritāti, informē Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.

Sagatavots plāns K. Barona ielas pārveidei par gāj...

Ņemot vērā, ka risinājums par K. Barona ielas pārveidošanu departamentam ir jāizstrādā un jāsniedz līdz 2022. gada 1.aprīlim, tad jau šobrīd departaments ir sagatavojis iespējamā risinājuma plānu.

Ņemot vērā izmaksas un realizācijas laiku, ir izstrādāti trīs risinājumi velo infrastruktūras pārkārtošanai uz Krišjāņa Barona ielas, kuri ietvers tranzīta satiksmes ierobežošanu un pastāvīgo velojoslu izveidošanu un nodalīšanu. Tāpat Kr. Barona un A. Čaka ielās paredzēts veikt novecojušo padomju laikā ražoto luksoforu nomaiņu un to aprīkošanu ar transporta detekcijas iekārtām, kas ļautu paātrināt sabiedriskā transporta kustības ātrumu un vienlaikus regulētu satiksmi atbilstoši velosipēdistu un gājēju kustības intensitātei.

Ja nākamā gada budžetā dome atbalstīs līdzekļu piešķiršanu, jaunos risinājumus varētu ieviest jau 2022. gada vasaras sezonā.  Departaments plāno savlaikus iesaistīt sabiedrību un sākt sarunas ar sabiedriskajām organizācijām ar profesionāļiem par darbiem, kuri jāīsteno izvēlētā risinājuma ieviešanai, kā arī par to, kas vēl būtu jāņem vērā, tos realizējot.

Šajā gadā pabeigta un sākta vairāku lielu veloinfrastruktūras objektu būvniecība. Jūnijā tika pabeigti Bruņinieku ielas seguma atjaunošanas darbi, kuru laikā arī tika ieviesta aptuveni 2,9 km gara veloinfrastruktūra.

Tāpat ar satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem velojoslas ir ieviestas trīs maršrutos:

1) Centrs – Ķīpsala, posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Enkura ielai - aptuvenais kopgarums ir 1,9 km (kopā abos ielas virzienos);

2) maršrutā Centrs – Ķengarags, posmā no Dzirnavu ielas līdz Slāvu ielai -  aptuvenais kopgarums 6,32 km (kopā abos ielas virzienos);

3) maršrutā Centrs – Purvciems (Dreiliņi), posmā no Braslas ielas līdz Nīcgales ielas -aptuvenais kopgarums 1,68 km (kopā abos ielas virzienos).

Tuvākajā laikā tiks sākta velojoslas ierīkošana ar satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem maršrutā Centrs – Sarkandaugava, posmā no Skanstes ielas līdz Tilta ielai. Tās aptuvenais kopgarums būs 4 km (kopā abos ielas virzienos).

Tāpat ir sākta veloceļa "Centrs - Ziepniekkalns" izbūve, kuru ir plānots pabeigt līdz šī gada beigām. Veloceļa aptuvenais kopgarums būs ap 6 km. Šogad arī ir plānots izbūvēt veloceļu “Imanta – Daugavgrīva” - pašlaik tiek vērtēti iepirkumā saņemtie pretendentu piedāvājumi.

Kā iepriekš ziņots, atbilstoši Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas 12. jūlijā pieņemtajam lēmumam, Marijas un A. Čaka ielā no 1. septembra spēkā stāsies jaunas satiksmes organizācijas izmaiņas.

Turpmāk Marijas un A. Čaka ielā, virzienā no centra būs viena sabiedriskā transporta josla un viena autotransporta josla. Savukārt, virzienā uz centru tiks saglabāta esošā satiksmes organizācija - viena kopēja josla autotransportam un sabiedriskajam transportam un viena velojosla.