foto: Edijs Pālens/LETA
Elektroskūteru avārijās gūto traumu ārstēšana vidēji izmaksā 133 eiro
Sabiedrība
2021. gada 13. augusts, 14:28

Elektroskūteru avārijās gūto traumu ārstēšana vidēji izmaksā 133 eiro

Jauns.lv / LETA

Lai arī šogad reģistrēti vairāk ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi, avārijas ir mazāk traumatiskas nekā pagājušajā gadā, tomēr elektroskūteru avārijās gūto traumu ārstēšana vidēji izmaksā 133 eiro, liecina apdrošināšanas AS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) apkopotie dati.

Saskaņā ar Valsts policijas statistiku, gada pirmajā pusē konstatēti 113 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektrisko skrejriteņu vadītāji. Tas ir vairāk nekā šajā periodā pērn, bet daļa avāriju beigušās bez iesaistīto traumām. BTA šogad saņēmusi par 21% mazāk nelaimes gadījumu atlīdzības pieteikumus nekā pirms gada, turklāt arī ārstēšanai nepieciešama mazāka summa.

Smago savainojumu skaits, kuru izdziedēšanai bija nepieciešami vairāk nekā 300 eiro, gada laikā sarucis par 42%. Vidējā atlīdzību summa gājusi mazumā - no 150 eiro pirms gada līdz 133 eiro. Tas ir vidēji par 17 eiro jeb 11% mazāk, informēja apdrošinātāja pārstāvji.

Abos gados dominē ļoti līdzīgi negadījumi, kas saistīti ar satiksmes situācijas nepienācīgu izvērtēšanu, braukšanas iemaņu trūkumu un arī pārgalvību. Cietušie guvuši kaulu lūzumus, smadzeņu satricinājumus vai iedzīvojušies plēstās brūcēs, ietriecoties nepamanītā šķērslī, saslīdot uz bruģa vai zaudējot kontroli pār stūri uz nelīdzena ceļa. Atlīdzība izmaksāta arī vairākiem gājējiem, kuriem nācies ārstēties pēc tam, kad uz ietves, pagalmā vai šķērsojot ielu uztriecies elektriskais skrejritenis.

"Elektrisko skrejriteni vairs nevar uzskatīt par jaunu dalībnieku satiksmē, tomēr jāsecina, ka liela daļa vadītāju joprojām līdz galam neapzinās šī mehāniskā transporta līdzekļa vadīšanas specifiku, kā arī pārvērtē savas vadīšanas prasmes. Elektroskūteris ir salīdzinoši straujš, tas spēj attīstīt ātrumu līdz 30 kilometriem stundā, tādēļ bremzēšanas ceļam jāierēķina vairāki metri. Nelielo riteņu dēļ skrejritenis ir grūti vadāms pa nelīdzenu ceļu, slīd pa bruģi un iebraukšana lielākā bedrē var novest pie sāpīga "lidojuma" pāri stūrei. Tādēļ elektrisko skrejriteni vajadzētu vadīt krietni uzmanīgāk un izturēties pret to atbildīgi," pauda BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.

Ar elektrisko skrejriteni drīkst braukt personas, kas sasniegušas 18 gadu vecumu, kā arī 14 - 17 gadu veci pusaudži ar AM, A1, B1 vai traktortehnikas vadītāja apliecību.

Jau vēstīts, ka BTA auditētā peļņa pagājušajā gadā bija 12,603 miljoni eiro, kas ir par 18,3% vairāk nekā 2019. gadā. Bruto apdrošināšanas prēmijās BTA pagājušajā gadā parakstīja kopumā 208,5 miljonus eiro, kas ir par 7,2% mazāk nekā 2019. gadā, bet bruto atlīdzībās kompānija izmaksāja 127,8 miljonus eiro, kas ir kritums par 8%.

BTA vienīgā īpašniece ir "Vienna Insurance Group".

Tēmas