Sabiedrība

Vakcinācijas loterijas raidījuma un publicitātes kampaņas izmaksas raisa diskusijas

TV3 ziņas

Ne viena vien diskusija izvērtusies par plānoto Vacinācijas loteriju, tostarp loterijas raidījuma veidošanas un publicitātes izmaksām - 350 000 eiro. No šīs summas vairāk nekā 50 000 eiro tiks tērēti vakcinācijas loterijas publicitātes kampaņas nodrošināšanai, bet ap 300 000 eiro - 12 raidījumu veidošanai. Katrs no 20 minūšu raidījumiem maksās ap 25 000 eiro, vēsta TV3 ziņas.

Vakcinācijas loterijas raidījuma un publicitātes k...

Ne veselības ministram, ne vakcinācijas projekta birojam nav šķitis aizdomīgi, kāpēc vakcinācijas loterijas 12 raidījumu veidošana izmaksās tik dārgi. Latvijas Televīzijā (LTV) tik dārgi nav maksājis neviens no tāda garuma tiešraides raidījumiem.

Taču izrādās, ne jau LTV sastādīja tāmi, bet gan izvēlētā privātā producentu kompānija "Buzz Division", kam liela pieredze vērienīgu TV šovu veidošanā. Tieši viņi saņemtu 299 000 eiro vērto pasūtījumu, un LTV netiktu ne centa. "Buzz Division" nav izvēlēta atklātā konkursā, bet gan cenu aptaujā. Pati Latvijas Televīzija neesot spējīga tieši tagad un tūlīt sākt realizēt vakcinācijas loterijas raidījumu projektu.

"Latvijas Televīzija pēc būtības šajā brīdī nevar uzņemties veikt šāda projekta realizācijas apjomu savās telpās, jo notiek būtiskas pārbūves. Mums fiziski nav telpu, kurās veikt loterijas raidījumu ierakstus. Mūsu tehniskie resursi tiek nodarbināti citur. Automātiski mēs esam spiesti īrēt tehniku un aprīkojumu, un arī telpas," skaidro LTV valdes loceklis Ivars Priede.

LTV vadība atzīst, ka tāme tiešām ir liela, bet šajā situācijā to sauc par pamatotu. Ja LTV būtu spējīga uzņemties šo procesu, tad varētu ietaupīt apmēram 150 000 eiro. Izvēlētā kompānija lielās izmaksas skaidro ar īso laika termiņu – divās nedēļās tukšā angārā, bez nekā iepriekš jau gatava, ar īrētu tehniku jāuztaisa augstas kvalitātes tiešraides raidījumi. Tā kā vakcinācijas loterijai esot pasūtīti šova elementi, tad jāpiesaista speciālisti ar krietni augstāku izcenojumu, nevis parastajām algām televīzijā.

"Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem paredz to, ka summa, kas netiek iztērēta, tiek skaitīta atpakaļ. Mēs nevienā brīdī neesam teikuši, ka šī ir tā summa, ko mēs iztērēsim līdz pēdējam centam. Ļoti ceram, ka tas tā nebūs. Mums ir jāņem vērā tas, ka no pirmā jūlija iedzīvotāju ienākumu nodoklis ir 40%, kas veido nozares reakciju: "ārprāts, cik šī tāme ir liela"," stāsta neatkarīgās producentu kompānijas "Buzz Division" vadītāja Ilze Jansone.

Tā nebūs tikai naudas balvu izloze. Katra raidījuma mērķis būs pārliecināt neizlēmušos cilvēkus vakcinēties, to neatlikt un saprast, ka vakcinācija ir vienīgais drošais veids, kā atgriezties pie normālas ikdienas.

"Protams, mēs ceram, ka visi šie cilvēki, kas piedalīsies šajos raidījumos, ar savu klātesamību un to, ka izlozēti naudas balvai, iedrošinās un motivēs citus cilvēkus, kas nav vakcinējušies, doties vakcinēties," stāsta Vakcinācijas projekta biroja vadītāja Eva Juhņēviča.

Sociālajos tīklos, arī starp politiķiem virmo jautājums, kāpēc šo vakcinācijas loteriju nevarēja uzticēt veikt "Latvijas Loto". Šis valsts uzņēmums TV3 Ziņām sakās, ka atšķirībā no čeku loterijas "Superbingo" laikā vakcinācijas loterija neesot viņu darbības profils.

Vairāk skatieties augstāk pievienotajā sižetā.