FOTO: vieniem patīk, bet citiem ne. Rīgas centrs šovasar piedzīvo krasas pārmaiņas
Programma "Rīgas vasara 2021" turpina vairākus pērn sāktos uzlabojumus Rīgas centra satiksmes drošības veicināšanai un iedzīvotājiem pievilcīgākas vides veidošanai.
Rīgas centra ielās šovasar novērojamas vairākas pārmaiņas: jauni veloceliņi, apzaļumošana, galdiņi un soliņi, stabiņi ceļu satiksmes ierobežošanai, kā arī vairāku ceļu atjaunošana.
Rīgas centrā izveidots piecus kilometrus garš "vasaras ielu maršruts"
Šovasar Rīgas dome (RD) ieviesīs plašu satiksmes mierināšanas, pilsētas labiekārtošanas un kultūras programmu "Rīgas vasara 2021". Gandrīz piecu kilometru garajā ...
Kā portāls Jauns.lv jau ziņojis, galvaspilsētas centrā novērojamās izmaiņas sabiedrībā raisījušas spraigas diskusijas. It īpaši rīdzinieku domas dalās par stabiņiem, kas izvietoti uz ielām, lai mierinātu satiksmi.
Kamēr daži izrāda prieku un atzīst, ka ieviestie risinājusi mazina satiksmes riskus, citi tos redz kā traucēkļus un satiksmes kavētājus.
Jaunie stabiņi, kas ierobežo automašīnu pieeju trotuāriem, izrādījušies kā izaicinājums operatīvajiem dienestiem.
Kā portāls Jauns.lv novēroja, Rīgas apzaļumotās vietas iecienījuši arī bezpajumtnieki, savukārt uz ielām izvietoto objektu dēļ rodas problēmas ar atkritumu savākšanu.
“Rīgas vasara 2021” maršrutā ietvertas Vaļņu iela, Brīvības bulvāra aleja, Tērbatas iela, Artilērijas iela, laukums pie Jaunās Ģertrūdes baznīcas, Miera iela un Baznīcas iela. Labiekārtojumu darbi Vaļņu ielā un Brīvības bulvāra alejā patlaban jau ir pabeigti. Miera un Baznīcas ielās un laukumā pie Jaunās Ģertrūdes baznīcas darbi turpinās vēl šajā nedēļā, savukārt Tērbatas ielas labiekārtošana sāksies jūlija otrajā nedēļā.
Satismes drošības veicināšanai jūnijā ieviesti ātruma ierobežojumi līdz 30 kilometriem stundā visā Baznīcas ielas garumā, Miera ielas posmā no Tallinas ielas līdz Brīvības ielai, kā arī Tērbatas ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Tallinas ielai.
Savukārt par pavasarī izveidoto Čaka ielas eksperimentu, kurā tika izveidotas velojoslas abos virzienos un auto satiksmes plūsma samazināta uz divām pretējo virzienu joslām, tiks lemts nākamajā Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē, 12. jūlijā.
Sēdē tiks lemts, vai saglabāt pašreizējo veloinfrastruktūru A. Čaka ielā vai pārkārtot to uz Kr. Barona ielu. Gadījumā, ja velojoslas tiks pārkārtotas uz Kr. Barona ielu, A. Čaka ielā tiks veidotas atsevišķas sabiedriskā transporta joslas.
Kā liecina SKDS veiktā A. Čaka ielas apkārtnes iedzīvotāju aptauja, ar šī brīža velojoslām apmierināti vairāk ir gājēji un velosipēdisti, savukārt vairāk neapmierināti ir tie, kuri ikdienā pārvietojas ar sabiedrisko transportu vai privāto auto.
Salīdzinot datus ar ar decembrī veikto aptauju, vērojams, ka neapmierinātība ar velojoslām A. Čaka ielā ir samazinājusies visās četrās minētajās grupās.