Ar informatīvo kampaņu #TiekamiesTagad Latvijas muzeji uzsāks vērt durvis apmeklētājiem
Šonedēļ, sākot ar 13.maiju, Latvijas muzeji sāks pakāpeniski vērt durvis apmeklētājiem, īstenojot kopīgu informatīvo kampaņu #TiekamiesTagad. Tās ietvaros apmeklētāju ērtībai daudzos Latvijas muzejos būs izvietoti spilgti dzelteni vienota dizaina un informācijas materiāli, kas veidoti kā palīgs valstī noteiktā sanitārā protokola prasību izpildei. Tāpat platformā muzeji.lv iedzīvotāju ērtībai regulāri tiks apkopota informācijas par apmeklējumu ierobežojumiem, atvērtajiem muzejiem un to piedāvājumiem.
Muzeji drīkst vērt durvis, ievērojot muzeju nozarei izstrādātu sanitāro protokolu. Apmeklētāji tiek lūgti apmeklēt muzeju, ja tiem nav saslimšanas simptomu. Muzejā ir jāievēro 2m distance no citiem apmeklētājiem, izņemot vienā mājsaimniecībā dzīvojošos. Muzejiem jānodrošina apmeklētājiem iespēja mazgāt rokas ar ziepēm vai dezinficēt rokas. Apmeklētāji tiek aicināti ar sapratni pieņemt, ja kāda no skārienjūtīgajām virsmām ar informāciju šobrīd nebūs pieejama drošības apsvērumu dēļ, kā arī visi tiek aicināti ievērot muzeju norādes par maksimāli pieļaujamo cilvēku skaitu telpās un atsaukties darbinieku aicinājumiem.
„Ar savu distancēšanās darbu esam nopelnījuši atvieglojumus, un tas ir būtiski, lai soli pa solim atgrieztos arī kultūras dzīves asinsrite. Arī turpmāk viss ir mūsu pašu rokās - ievērot fiziskās distancēšanās un citus drošas sadzīves noteikumus būs primārais uzdevums, un esmu drošs, ka mūsu nozare to paveiks ļoti atbildīgi,” akcentē kultūras ministrs Nauris Puntulis.
“Muzeji sanitārā protokola prasības uztver ļoti nopietni. Tomēr vienbalsīgi izvēlētais tēmturis #TiekamiesTagad arī apliecina tās ilgas un entuziasmu, ar kādu muzeji gaida atkal redzēšanos ar saviem apmeklētājiem gan uzziedējušajās ārtelpu ekspozīcijās, gan sagatavotajās, bet dažviet pat neatklātajās izstādēs, gan uzspodrinātajās pastāvīgajās ekspozīcijās. Šīs nedēļas lēmumam ir arī simboliska nozīme, jo ik gadu šajā laikā muzejiem pievērsta pastiprināta uzmanība - 16.maijā būtu notikusi Muzeju nakts, bet 18. maijs ir vispasaules Muzeju diena”, stāsta kampaņas iniciatore Elīna Vikmane.
Informācija par to, kuri muzeji, spējot izpildīt valstī noteiktās prasības, ir atvērti apmeklējumam, muzeju piedāvājumus, darba laiku, iespējām iegādāties biļetes klātienē vai attālināti, būs pieejama katra muzeja vietnēs un sociālajos tīklos, kā arī tiks apkopota kopējā platformā muzeji.lv.
Kampaņas vizuālie materiāli apspēlē starptautiski atpazīstamās zīmes “Trausls. Prasa īpašu rūpību” (Fragile. Handle with care) piktogrammu ar rūpīgi rokās satvertu trauslu kravu, kas tradicionāli redzama, pārvadājot vērtīgo kultūras mantojumu. Taču šajā kampaņā visa uzmanība pievērsta cilvēka dzīvības un veselības trauslumam, aicinot apmeklētājus rūpēties par drošu viesošanos Latvijas muzejos.
Kampaņu realizē Latvijas Muzeju biedrība, kas ir lielākā muzejus un mākslas centrus apvienojošā nevalstiskā organizācija Latvijā un pārstāv 115 biedrus. Kampaņas ideja līdz realizācijai izauklēta, pateicoties ciešai sadarbībai starp Latvijas muzejiem un konstruktīvam dialogam ar Latvijas Muzeju padomi un LR Kultūras ministriju.