Iepirkumu uzraudzības birojs pēc 2 sūdzību izskatīšanas ļauj turpināt jauno vilcienu iepirkumu
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lēmis atļaut AS "Pasažieru vilciens" (PV) turpināt iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina IUB informācija.
IUB šā gada oktobra beigās saņēma divu uzņēmumu - "Hyundai Rotem Company" un AS "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca" - sūdzības par PV izsludināto iepirkumu. Pēc abu uzņēmumu sūdzību uzklausīšanas IUB nolēma atļaut PV turpināt iepirkumu. IUB norāda, ka abu uzņēmumi iesniegumi par PV rīkotās sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautajām prasībām ir nepamatoti. Rezultātā IUB lēma atļaut PV turpināt iepirkuma procedūru, slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā "Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība" un atstāt spēkā sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautās prasības.
PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns norāda, ka rezultāts nepārsteidz, jo uzņēmuma pārstāvji jau iepriekš pauduši pārliecību par nolikuma un līdzšinējo lēmumu pareizību. "Līdz ar to apliecinām, ka iepirkuma procedūra tiks turpināta plānotajā gaitā un termiņos. Šī ir pirmā reize, kad elektrovilcienu iepirkuma konkurss organizēts kā sarunu procedūra," skaidro Lubāns. Viņš atgādina, ka patlaban norit iepirkuma pirmajā kārtā iesniegto piedāvājumu vērtēšana, kas noslēgsies decembrī. Līdz ar rezultātu izziņošanu uzņēmums nosaukšot pretendentus, kas kvalificējušies iepirkuma otrajai kārtai.
Kā būtisks kritērijs pirmās kārtas atlasē esot pretendentu pēdējo gadu vilcienu sastāvu ražošanas apjomi un finansiālā stabilitāte. Otrajā kārtā pretendenti saņems pilnu tehnisko specifikāciju, un 75 dienu laikā tiem būs jāiesniedz atbilstoši piedāvājumi. "2016.gada pavasarī plānojam izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu, kas vienlaikus spēs nodrošināt pasažierus ar sagaidīto komforta līmeni, ātrumu un drošību, kā arī pietiekami ekonomiskas ekspluatācijas izmaksas," norāda Lubāns.
Kā ziņots, AS "Pasažieru vilciens" (PV) iepirkuma par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi pirmajā kārtā ir pieteikušies pieci pretendenti, informēja PV pārstāvis Egons Ālers.
Pieteikumus iesniedza Spānijas uzņēmums "Patentes Talgo S.L" ("Talgo"), Šveices uzņēmuma "Stadler" Polijas meitasuzņēmums "Stadler Polska Sp. z o.o." ("Stadler"), Krievijas uzņēmums "Uraļskije lokomotivi", Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) un Čehijas uzņēmums "Škoda vagonka a.s.".
Ālers aģentūrai LETA sacīja, ka "Stadler" un CAF jau ir piedalījušies iepriekšējos PV vilcienu iepirkumos, bet "Talgo", "Uraļskije lokomotivi" un "Škoda vagonka a.s." iepriekš iepirkumos nav piedalījušies.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka iepirkums organizēts divās kārtās sarunu procedūras veidā.
2016.gada pavasarī uzņēmums plāno izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un paziņot konkursa uzvarētāju.
Satiksmes ministrijā iepriekš norādīja, ka PV spēs finansēt jauno vilcienu iepirkumu, jo uzņēmuma finansiālā situācija ir stabilizēta un darbības rezultāti uzlabojušies, kā arī izstrādāts plāns pasažieru piesaistei.
Iepriekšējos piecos gados PV jau organizēja divus neveiksmīgus jauno vilcienu iepirkumus.
Šajā iepirkumā PV būtiski mainījis nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.
PV izsludinājis iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Iepirkums paredz 32 vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.
Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.
LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA