foto: Evija Trifanova/LETA
90 000 eiro gadā – aptuveni tik pelna “bardaka” pārņemtās Rīgas lidostas valdē strādājošie
Saskaņā ar iesniegtajām valsts amatpersonu deklarācijām (par 2018. gadu), lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce gadā par darbu lidostā algā saņēmusi 94 651, 48 eiro.
Sabiedrība
2019. gada 18. oktobris, 06:19

90 000 eiro gadā – aptuveni tik pelna “bardaka” pārņemtās Rīgas lidostas valdē strādājošie

Jauns.lv

Pēdējās nedēļās gan sociālajos tīklos, gan medijos izgaismota situācija VAS “Starptautiskajā lidostā Rīga”. Lidot gribētāju pārblīvētas rindas uz drošības kontroli, kuras stiepjas garām lidostas veikaliņiem, nokavēti ceļojumi un svarīgas darba vizītes – par šo sūdzējušies gan pasažieri, gan tūrisma nozares pārstāvji. Tikmēr amats lidostas valdē ir bijis gana ienesīgs.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Sociālajos tīklos burzma lidostā ievērību guva pagājušajā nedēļā, kad daudzi cilvēki sociālajos tīklos publicēja fotogrāfijas ar lielām pasažieru rindām uz drošības kontroli lidostā un pauda savu neizpratni un sašutumu.

Sašutuši kā vietējie, tā ārzemnieki

“Redzējām, kā lidmašīna aizlido. Es prasīju lidostas darbiniekam, kas te notiek – viņš teica: “Es saprotu”. Ar “Ryanair” aizlidoja 48 cilvēki tikai. Tas ir – 216 vietā. Tagad ir vienkārši dusmas lielas [...],” raidījumam “Bez Tabu” pauda pie lidostas satiktais Dzintars, kurš nokavēja reisu uz Vāciju, kur vīrietim paredzēts ierasties darbā.

Viņš tāds nebija vienīgais – svarīgus reisus nokavējuši kā citi rīdzinieki, tā arī prāvs skaits ārzemnieku. Situāciju Dzintars risinājis iegādājoties vēl vienu biļeti, nu jau par 150 eiro cenu, 70 eiro vietā.

“[...] Tur stāvēja un gaidīja daudz cilvēku. Sākās haoss. Tika pat pieaicināta policija, lai nomierinātu cilvēkus. Bet kā nomierināt? Ir trīs lidmašīnas, bet pasažieri kavē. Ukraiņi bija “borzāki” – līda konkrēti, sakot: “mums vajag un viss,” bet kur tu tur tālu aiziesi? Tālāk par muitu netiksi,” raidījumam pauda Dzintars, piebilstot, ka, cik redzējis, lidostas drošības kontroles posteņos strādājuši tikai daži darbinieki.

“Man nav ko teikt par to lidostu,” piebilda Ivars, kurš ar Dzintaru, identiskas ķibeles dēļ iepazinies turpat lidostā. “Valsts seja, kā saka – lidosta. [...] Man bija bēdīgi skatīties uz veciem cilvēkiem. Viņi saka, ka no laukiem atbraukuši, jau ir 21.00, prasa, ko tagad darīt. Septiņdesmitgadīgi cilvēki, viņi raud,” piebilda Dzintars.

Valdē esošo alga – ap 90 000 eiro gadā

Cik tad pērn nopelnījusi VAS “Starptautiskā lidosta Rīga” vadība? Saskaņā ar iesniegtajām valsts amatpersonu deklarācijām (par 2018. gadu), lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce gadā par darbu lidostā algā saņēmusi 94 651,48 eiro.

VAS “Starptautiskā lidosta Rīga” valdes locekle Lauma Jenča, saskaņā ar deklarāciju, pērn algā par darbu lidostā saņēmusi 85 215,20 eiro.

VAS “Starptautiskā lidosta Rīga” valdes loceklis Normunds Feierbergs deklarācijā par 2018. gadu kā peļņu lidostā norādījis 85 215,20 eiro.

VAS “Starptautiskā lidosta Rīga” valdes loceklis Artūrs Saveļjevs, saskaņā ar deklarāciju 2018. gadā algā par darbu lidostā saņēmis 87 921,81 eiro.

Neapmierinātību ar lidostā valdošo situāciju izrādījis arī Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Jānis Vitenbergs (KPV LV).

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās

Viņš uzskata, ka šī brīža situācija starptautiskajā lidostā "Rīga" ir raksturojama ar vārdu "bardaks" un situācija ir nekavējoties jāsakārto.

"Valsts gadiem ilgi strādājusi un ieguldījusi lidostas attīstībā pietiekami apjomīgas investīcijas, lai tā varētu nodrošināt atbilstošus apstākļus un būt līdere starp Baltijas lidostām. Patlaban lidostā rindas tikai pieaug un nekas neliecina, ka tās samazināsies. Tās ir kļuvušas par valsts problēmu, kas var negatīvi ietekmēt tūrisma nozari un valsts reputāciju," pauda Vitenbergs.

Ja lidostas vadība nespēs sniegt pārliecību par situācijas sakārtošanu, tad šo jautājumu jau skatīs Tautsaimniecības komisijā, piesaistot par iestādi atbildīgo ministriju, brīdināja politiķis, uzsverot, ka par situāciju lidostā Tautsaimniecības komisijas vadītājs ir saņēmis arī sūdzības no tūrisma nozares pārstāvjiem.

Kā situāciju skaidro lidostas pārstāvji?

Lidostā pasažieru rindas uz drošības kontroli veidojas tādēļ, ka pasažieru plūsma patlaban jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Viņa skaidroja, ka pasažieru skaits šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, deviņos mēnešos ir pieaudzis par gandrīz 11,5%.

Vidēji lidosta “Rīga” apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 līdz 1000 pasažieru stundā. Lai gan lidosta pēdējos gados ir paplašinājusi drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildus līnijas, šāda pasažieru plūsma jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, norādīja Karnīte.

"Tāpat, ņemot vērā nacionālā pārvadātāja "airBaltic" intereses, lidostai "Rīga" ir raksturīgs nevienmērīgs lidojumu sadalījums diennakts laikā un liels tranzīta pasažieru skaits – vairāk nekā 30%. Rindas uz drošības kontroli lidostā "Rīga" veidojas tieši šajās intensīvo lidojumu jeb "pīķa" stundās, galvenokārt no rītiem, laika posmā no plkst. 6 līdz 8, kad vienlaicīgi ir gan liels izlidojošo reisu skaits, gan intensīva tranzīta pasažieru plūsma ar īsiem savienojuma laikiem," sacīja Karnīte.

Viņa informēja, ka, saskaņā ar lidostas mērījumu sistēmas datiem, šajos laika posmos drošības kontrolē stundas laikā nereti jāapkalpo gandrīz 1200 pasažieru, un tie arī ir tie brīži, kad var izveidoties rinda, kurā gaidīšanas laiks var sasniegt līdz 40-50 minūtēm. Citos laika posmos gaidīšanas laiks uz drošības kontroli lidostā "Rīga" ir piecas, maksimums 20 minūtes.

Rudenī darbu komplicē darbinieku slimošanas

"Papildus augstāk minētajiem apstākļiem, šobrīd ir pienācis rudens vīrusu laiks, un daudzi darbinieki un viņu bērni slimo, līdz ar to padarot darbu "pīķa" stundās vēl komplicētāku," piebilda Karnīte.

Viņa norādīja, ka lidostas drošības dienesta darbinieki dara visu iespējamo, lai šajos apstākļos apkalpotu pasažierus maksimāli ātri, vienlaikus saglabājot visaugstākos drošības standartus, ņemot vērā, ka pasažieru un lidojumu drošība ir galvenā prioritāte. Tomēr pasažieriem ir jārēķinās, ka atsevišķās stundās lidostā var būt rindas.

Vienlaikus lidosta "Rīga" vēlas atgādināt pasažieriem, ka ir ļoti būtiski ierasties lidostā savlaicīgi – vismaz divas stundas pirms lidojuma, kas ļauj mierīgi un bez steigas nokārtot pirmslidojuma procedūras un atrisināt sarežģījumus, ja tādi rodas dokumentu pārbaudes vai drošības kontroles laikā.