"Rīgas satiksme" apsvērs ekspertu piesaisti līguma ar "Rīgas karti" izvērtēšanai
foto: LETA
SIA "Rīgas satiksme" braukšanas e-taloni un "Rīdzinieka karte".
Sabiedrība

"Rīgas satiksme" apsvērs ekspertu piesaisti līguma ar "Rīgas karti" izvērtēšanai

Jauns.lv / LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pagaidu valde izsvērs iespēju piesaistīt ekspertus, kas izvērtētu sadarbības līgumu ar "Rīgas karti", lai gan konkrēts lēmums šajā jautājumā vēl nav pieņemts, pastāstīja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča.

"Rīgas satiksme" apsvērs ekspertu piesaisti līguma...

Viņa uzsvēra, ka šis jautājums ir viens no daudzajiem valdes darba kārtībā, taču vienlaikus atgādināja, ka jaunā valde vēl nestrādā pat nedēļu. "Lēmumi par sadarbību ar "Rīgas karti", "Rīgas mikroautobusu satiksmi" un citiem jautājumiem, ir laikietilpīgi un nedrīkst būt sasteigti. Ir virkne steidzamu lietu, kas jārisina. Valdes locekļi visus šos jautājumus pēta un mēģina virzīt uz priekšu," skaidroja Bartaševiča.

Tikmēr partijas "Latvijas attīstībai" (LA) Rīgas domes frakcija nolēmusi pieprasīt Rīgas mēram Nilam Ušakovam (S) nekavējoties grozīt līgumu ar "Rīgas karti", lai e-talonu sistēma vairs neradītu zaudējumus, pastāstīja frakcijas pārstāve Ieva Graudiņa-Šutko.

"Līgums par e-talonu rada miljonos mērāmus zaudējumus, bet Ušakovs it kā pārvalda "Rīgas satiksmi", kurai, savukārt, pieder 51% kapitāla daļu "Rīgas kartē". Interesanti, ko viņš tur var pārvaldīt, ja nespēj panākt, ka līgums starp diviem saistītiem uzņēmumiem tiek pārvērtēts", kritiku neslēpa Zeps.

Vienlaikus Zeps izstrādātajā lēmumā iekļāvis prasību sākt darbu pie jaunu kritēriju izstrādes pretendentu atlasē, lai no 2021.gada 1.janvāra nodrošinātu modernu, efektīvu un ērtu elektronisko biļešu uzskaites sistēmu.

Sagatavotajam Rīgas domes lēmumprojektam sākts saskaņošanas process un deputāts cer, ka tas netiks apzināti kavēts, lai lēmumu varētu pieņemt līdz marta beigām.

51% "Rīgas kartes" pieder "Rīgas satiksmei", bet 49% - Francijas uzņēmumam "Xerox Business Solutions". Uzņēmuma valdē no "Rīgas satiksmes" puses strādā Pāvels Tulovskis un par kukuļdošanu aizdomās turētais Aleksandrs Brandavs, bet no Francijas uzņēmuma puses - Francijas pilsonis Ēriks Morizūrs. "Rīgas satiksmes" valde aicinājusi "Rīgas kartes" valdi nekavējoties sasaukt dalībnieku ārkārtas sapulci, lai lemtu par Brandava atsaukšanu no valdes locekļa amata.

2017.gadā "Rīgas karte" strādāja ar 21,56 miljonu apgrozījumu un 4,10 miljonu eiro peļņu.

Jau ziņots, ka bijušais "Rīgas satiksmes" pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss izteicies, ka "vislielākais Rīgas satiksmes" naudas izsūcējs esot uzņēmums "Rīgas karte". Tas uztur transporta e-talonu sistēmu, autostāvvietu aparātus un termināļus skolu ēdnīcās, kuros bērni pīkstina savas "Rīdzinieku kartes", lai saņemtu bezmaksas pusdienas.

Pērn šim sadarbības partnerim "Rīgas satiksme" maksāja 27,7 miljonus eiro, turklāt katru gadu summa arvien pieaug. Piemēram, par e-talonu sistēmas uzturēšanu sabiedriskajā transportā pērn samaksāti 15 miljoni eiro, lai gan ieņēmumi no biļetēm ir aptuveni 40 miljoni eiro. Savukārt par termināļiem skolu ēdnīcās uzņēmums maksā "Rīgas Kartei" 60 eiro īri mēnesī jeb 720 eiro gadā, lai gan šāda iekārta ir nopērkama par 485 eiro.