Paeglītis satraucas: veikala izbūve pie "Gaiļezera" būtiski palielinās Hipokrāta ielas noslogotību
foto: LETA
Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionārs "Gaiļezers".
112

Paeglītis satraucas: veikala izbūve pie "Gaiļezera" būtiski palielinās Hipokrāta ielas noslogotību

Jauns.lv / LETA

Hipokrāta iela pie Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) stacionāra "Gaiļezers" jau ir noslogota, bet, iespējams, situāciju varētu uzlabot krustojuma sakārtošana ar ceļu uz slimnīcu un plašas autostāvvietas izbūve, kurā slimnīcai būtu vismaz 800 vietas, atzina slimnīcas valdes priekšsēdētājs Imants Paeglītis, komentējot mazumtirgotāja "Maxima Latvija" ieceri blakus stacionāram būvēt lielveikalu.

Paeglītis satraucas: veikala izbūve pie "Gaiļezera...

Viņš norādīja, ka, atverot katru jaunu infrastruktūras objektu, tostarp veikalu, plūsma uz ceļa palielinās vēl vairāk. Turklāt pagaidām nav plānoti projekti, kas šo divu joslu ielu paredzētu paplašināt. Vienā dienā uz šī ceļa pārvietojas 100 Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes, kas ir nopietna satiksme, piebilda Paeglītis.

Pēc Paeglīša paustā arī "Maxima" pagaidām nav iecerējusi nekādu ceļa infrastruktūras uzlabošanu, vienlaikus RAKUS minimālā prasība ir Hipokrāta ielas krustojuma ar ceļu uz slimnīcu sakārtošana. "Jābūt normālam krustojumam ar dziļāku iebrauktuvi slimnīcas teritorijā [..]," uzsvēra slimnīcas vadītājs.

Viņš norādīja, ka pagaidām ar "Maxima" pārstāvjiem nav panākta nekāda vienošanās, bet notiek sarunas. RAKUS definējis problēmas, kuras slimnīcai ir svarīgi atrisināt. Šodien tikšanās laikā paredzēts, ka uzņēmums piedāvās risinājumus šīm problēmām.

Kā norādīja Paeglītis, bez krustojuma sakārtošanas RAKUS svarīgs ir arī stāvvietu jautājums, jo slimnīca laukumu, kuru plāno izmantot "Maxima", saskatīja kā vietu, kur varētu izveidot stāvlaukumu slimnīcas vajadzībām. RAKUS jau tagad stāvvietu nepietiek ne pacientiem, ne slimnīcas darbiniekiem, viņš uzsvēra.

Paeglītis norādīja, ka slimnīcai ir svarīgi, lai tiktu izbūvēta tāda stāvvieta, kurā arī slimnīcai tiktu nodrošinātas vismaz 800 vietas. Tas savukārt nozīmē, ka runa vairs nav tikai par viena līmeņa autostāvvietu, turklāt slimnīcai jābūt arī nodrošinātai ziemeļu izbrauktuvei caur "Maxima" teritoriju.

Ja šīs problēmas ar stāvvietām tiek atrisinātas, RAKUS problēmu šajā jautājumā neesot, sacīja Paeglītis, piebilstot, ka jāsaprot, vai uzņēmums redz izdevīgumu šādai investīcijai, jo tas nebūs lēti.

Tikmēr SIA “Maxima Latvija” valdes loceklis Jānis Vanags portālam Jauns.lv skaidro, ka  “Maxima” un "Gaiļezera" pārstāvjiem izveidojusies vienprātība, ka infrastruktūras attīstība jākoncentrē uz pievedceļiem un autostāvvietām, vienlaikus apzinoties, ka teritorijas pilnveidošana notiks dažādos ātrumos un pa posmiem. 

"Pēdējā mēneša laikā ir notikušas vairākas SIA “Maxima Latvija” un Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS), Veselības ministrijas, Aizsardzības ministrijas, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta un citu ieinteresēto pušu pārstāvju tikšanās, kurās esam pauduši gatavību sadarboties un meklēt risinājumus stacionāram pieguļošo ceļu infrastruktūras attīstībai, ņemot vērā jaunā “Maxima” veikala būvniecības plānus pie slimnīcas. Esam saņēmuši un apsprieduši arī slimnīcas vēlmes un teritorijas nākotnes redzējumu, uzklausījuši pārdomas par vajadzībām koordinēt būvniecības procesus, attīstīt daudzstāvu un pazemes autostāvvietas un uzlabot helikopteru nosēšanās laukumu," norāda Vanags.

Turpmāko nedēļu laikā turpināsies darbs pie labākā risinājuma meklēšanas, un “Maxima Latvija” ir gatavi spriest par labāko risinājumu visu pušu sadarbībai. Neraugoties uz to, ka visas slimnīcas šobrīd izteiktās vēlmes realizēt nebūs iespējams, “Maxima” veikala būvniecība tikšot pakārtota slimnīcas nākotnes plāniem, lai nodrošinātu piekļuvi slimnīcai. 

"Sarunu laikā “Maxima” ir izteikusi apņemšanos palielināt pie veikala esošo stāvvietu skaitu, lai būtu vairāk vietas arī pacientu vai viņu tuvinieku transportlīdzekļiem, kā arī radīt priekšnoteikumus slimnīcai nākotnē nepieciešamajam ceļa pieslēgumam "Gaiļezera" un Hipokrāta ielu krustojumam. Vienlaikus pieņemam, ka darbs pie teritoriju attīstības varētu nenorisināties vienādā tempā, tāpēc būtu organizējams pa kārtām. Mūsu mērķis ir iedzīvotāju, pacientu un ārstu sadzīves un darba apstākļus uzlabot jau tagad, saglabājot telpu slimnīcas attīstībai arī nākotnē," situāciju skaidro Vanags.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "Maxima Latvija" plāno būvēt lielveikalu uz tai piederošas zemes blakus RAKUS stacionāram "Gaiļezers". Lielveikalu iecerēts būvēt uz zemesgabala 0,73 hektāru platībā, kas novietots kreisajā pusē no galvenās ieejas slimnīcas teritorijā.

Veselības ministrijas (VM) pārstāvis Oskars Šneiders iepriekš aģentūrai LETA sacīja, ka RAKUS ir stratēģiski nozīmīga slimnīca, līdz ar to projekti, kas varētu apgrūtināt slimnīcas infrastruktūru un darbību, tostarp ārkārtas situācijās, nav pieļaujami.

Iepriekš "Maxima Latvija" nosūtīja aicinājumu RAKUS vadībai, Veselības ministrijai, kā arī Aizsardzības ministrijai uz kopēju tikšanos, kā arī rosinājusi līdz tās norisei atsūtīt visām pusēm sanāksmes dienaskārtībā iekļaujamos punktus un konkrētu slimnīcas attīstības redzējumu ar precizētām prasībām, kas nepieciešamas aizsardzības vajadzībām.

"Maxima Latvija" apgrozījums pērn bija 723,054 miljoni eiro, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2016.gadā, bet kompānijas peļņa palielinājās par 93,9%, sasniedzot 23,224 miljonus eiro.

"Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V". Uzņēmuma veikalu tīklu veido četru formātu 159 tirdzniecības vietas - pieci "Maxima XXX", 24 "Maxima XX", 127 "Maxima X" un trīs "Maxima Express".