foto: Zanda Seņkova/LETA
Uz Deglava un Vanšu tilta ierīkos velojoslas
Rīgas domes pārstāvji pārbauda būvdarbus uz Augusta Deglava tilta.
Runā Rīga
2018. gada 10. septembris, 05:41

Uz Deglava un Vanšu tilta ierīkos velojoslas

Jauns.lv

Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta tiks ierīkotas velojoslas, sola Rīgas domes vadība.

Rīgas mērs Nils Ušakovs un domes Satiksmes departamenta vadība apsekojuši Deglava tilta pārbūves darbus, ko par 4,27 miljoniem eiro veic Kauno tiltai.

Deglava tilta pārbūvi beigs nākamgad

Šoruden uzņēmums apņēmies izbūvēt ietves un velojoslas, bet pavasarī turpināt braucamās daļas pārbūvi. Ja laikapstākļi būs labvēlīgi, transporta joslas sāks pārbūvēt jau šogad.
Patlaban no veicamo darbu apjoma ir izpildīti aptuveni 25 procenti. Paredzēts pārvada laidumu un balstu konstrukciju remonts, jaunu deformācijas šuvju, drošības barjeru un ietvju margu konstrukciju izbūve, vājstrāvas tīklu un apgaismojuma pārbūve, braucamās daļas atjaunošana. Tiks izbūvēta jauna ietvju zona, kas paredz, ka gar kreiso brauktuves malu virzienā uz centru būs velojosla.

Velojosla noteikti būs arī uz Vanšu tilta, paudis Ušakovs. “Projektējot Zemitāna tiltu – skatīsimies pēc iespējām. Risinājumi tiek meklēti,” teic mērs.

Konkrēti plāni

Vanšu un Salu tilts kapitālo remontu nav piedzīvojuši jau kopš 1980. gadiem. Domes Satiksmes departamenta vadītājs Emīls Jakrins skaidro, ka visu Rīgas tiltu pilnā inspekcija tiek veikta reizi piecos gados.

Katru gadu notiek arī ikgadējās pārbaudes, kas nav tik padziļinātas, bet uzturēšanas darbi un apsekošanas notiek ik dienu. Šogad galvenās inspekcijas paredzētas 16 objektiem.
2019. gadā departaments sāks projektēt Jorģa Zemitāna, Gustava Zemgala satiksmes pārvada un tilta pār Mārupīti Kārļa Ulmaņa gatvē pārbūvi.

Zemitāna tiltu plānots sākt pārbūvēt 2020. gadā, pārējos divus 2021. gadā. Pēdējā padziļinātā ekspertīze Zemitāna tiltam veikta šogad. 2020. gadā plānots sākt arī Gaisa tilta pārbūves projektēšanu, bet pašu pārbūvi – 2022. gadā.

Vanšu tilta kāpnes vēl gaida

Vanšu tilta kāpņu pārbūves projektēšana patlaban ir pēdējā stadijā. Departaments cer, ka šomēnes projekts būs gatavs un šogad varēs uzsākt arī kāpņu pārbūvi, kas varētu ilgt aptuveni mēnesi.

Paša tilta pārbūves projektēšana tiks sākta nākamgad, un pirmais projektētāju uzdevums būs veikt padziļināto pārbaudi. Plānots, ka arī būvdarbus varēs sākt nākamgad. Pēdējo reizi padziļinātā pārbaude Vanšu tiltam veikta 2013. gadā.
Ķersies pie Brasas tilta

Pēdējo piecu gadu laikā pilnībā veikta pārbūve satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Kārļa Ulmaņa gatvē un Salu tiltam pār Daugavu un Mazo Daugavu. Pārbūve sākta tiltam pār Bieķengrāvi, Augusta Deglava tiltam, tiek turpināta Salu tilta kompleksa pārbūve.

Šogad plānots sākt arī Brasas tilta pārbūvi, kas atzīts par vienīgo sliktā stāvoklī esošo tiltu Rīgā. Kopumā Rīgā ir 35 tilti, 61 satiksmes pārvads un estakādes, 16 gājēju tilti un pārvadi, 27 tuneļi. No tiem 110 objektu stāvoklis ir apmierinošs, 25 – labs, vienam – slikts.