Sabiedrība

Martā pieaudzis radio, televīzijas un preses reklāmas tirgus apjoms

Jauns.lv

Martā pieaudzis radio, televīzijas un preses reklā...

Rīga, 28.apr., LETA. Martā, salīdzinot ar februāri, radio, televīzijā un presē bijis reklāmas apjoma pieaugums, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie rezultāti.

"TNS Latvia" reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters informēja, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12%.

Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā - 33 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008.gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28% mazāk.

Martā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija "Tele2", "Procter & Gamble", "Reckitt Benckiser", "Unilever", "Henkel", "Danone", "Coca-Cola HBC", "Rimi", "L'Oreal" un "Bite", savukārt reklamētākās markas televīzijā martā bija "Zelta zivtiņa", "Rimi" un "Amigo".

Savukārt reklāmas apjoms martā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar šā gada februāri, ir palielinājies par 30%. Martā tika reģistrēti 1,38 miljoni kvadrātcentimetru, bet februārī - 1,06 miljoni kvadrātcentimetru reklāmas.

Šī gada martā presē reģistrēti 7367 reklāmas gadījumi, kas ir par 41% mazāk nekā 2008.gada martā, kad "TNS Latvia" reklāmu reģistra datubāze tika papildināta ar 12 539 preses reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros martā bijuši "Bite", "Maxima", "Unilever", "L'Oreal", "Tele2", "Nokia", "Latvijas Mobilais telefons", "Pharma Nord", "Nissan Nordic Europe" un "Amserv Motors", bet reklamētākās markas presē bija "Maxima", "Bite" un "Dove".

Radio reklāmas apjoms šī gada martā, salīdzinot ar februāri, ir palielinājies par 6%. Februārī radio izskanējušas 14 174 reklāmas minūtes, bet martā - 15 054 minūtes.

Šā gada martā radio reģistrētas 32 559 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada martu, ir par 31% mazāk, jo 2008.gadā šajā laika periodā tika fiksētas 47 149 radio reklāmas.

Martā radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija "Lattelecom", "Rimi", "Bite", "Seesam Latvia", "Statoil", "Maxima", "Depo Diy", "RD", "Latvijas Mobilais telefons" un "Cenuklubs.lv", savukārt reklamētākās markas martā radio bijušas "Rimi", "Seesam" un "Statoil".

Reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos martā bija sakari un biroja aprīkojums, kosmētika un higiēna, pārtikas produkti, mājsaimniecības preces un medicīna.

"TNS Latvia" neapkopo reklāmas tirgu apjomu internetā.