Baiba Zūzena: "Latviešu auditorija arvien vairāk skatās Krievijas TV kanālus"
Viņa piebilda, ka krieviski runājošajā auditorijā ir pretēja tendence - krieviski runājošie nekad nav daudz skatījušies latviski raidošus kanālus.
Sabiedrība

Baiba Zūzena: "Latviešu auditorija arvien vairāk skatās Krievijas TV kanālus"

Jauns.lv

Latviski runājošā auditorija pārsvarā skatās Latvijā ražotus kanālus, taču socioloģiskie pētījumi rāda, ka šī auditorija arvien vairāk skatās arī Krievijas kanālus, intervijā laikrakstam "Diena" stāstījusi mediju uzņēmuma "MTG TV Latvija" vadītāja Baiba Zūzena.

Baiba Zūzena: "Latviešu auditorija arvien vairāk s...

Tas notiek, pat neskatoties uz politisko situāciju, sacīja Zūzena. "Es domāju, ka nav vai ir ļoti maz tādu latviešu, kas mērķtiecīgi pieslēdzas, teiksim, "NTV Mir" ziņām vai kaut kādam analītiskajam raidījumam. Viņi tur skatās krievu seriālus, šovus, kas tiek ražoti ļoti augstā kvalitātē, ieguldot milzīgu naudu. Līdz ar to grūti skatītājiem kaut ko pārmest. Taču starp šiem izklaides raidījumiem ir ziņas, sanāk, ka arī tās noskatās," teica Zūzena.

Viņa piebilda, ka krieviski runājošajā auditorijā ir pretēja tendence - krieviski runājošie nekad nav daudz skatījušies latviski raidošus kanālus, turklāt tendence rāda, ka viņi šos kanālus skatās arvien mazāk.

"Ja latviešu auditorija grib skatīties Krievijas vai Ukrainas seriālus, mēs, protams, labāk gribam, lai viņi tos skatās mūsu kanālos. Tāpēc tāda ir realitāte. Mums jāizdzīvo," sacīja Zūzena, skaidrojot Krievijā radītu produktu īpatsvaru MTG kanālos.

Tāpat Zūzena uzsvēra, ka ir liela daļa auditorijas, kas vispār nelieto sabiedriskos medijus, tostarp tie ir 42% rīdzinieku un kopumā 55% nelatviešu.

Jautāta, kā sabiedriskajiem medijiem aizsniegt nelatviešus, Zūzena sacīja, ka LTV7 ir sleja ar ziņām krievu valodā, bet viņai ir grūti iedomāties, ka kāds skatītājs pārslēgsies no citiem kanāliem tieši uz šīm ziņām. Arī Igaunijā, kur tika izveidots jauns sabiedriskā medija kanāls krievu valodā, auditorija ir ļoti maza.

"Tāpēc arī pie mums iepriekš apspriestais, kā ar konkrētām tēmām, konkrētām raidījumu grupām sasniegt šo nelatviešu auditoriju caur esošajiem komerckanāliem, būtu bijis brīnišķīgs instruments. Bet tas netika izdarīts, un šodien esam tur, kur esam," sacīja Zūzena.