Jelgavā atklās jauno Mītavas tiltu pār Driksas upi
Valsts svētku nedēļā Jelgava tiks atklāts jaunais gājēju tilts pār Driksu. Šis tērauda vantīs iekārtais tilts ir unikāla būve Baltijas valstīs.
Novadu ziņas

Jelgavā atklās jauno Mītavas tiltu pār Driksas upi

Jauns.lv

Jelgavā ceturtdien, 15. novembrī, atklās gājēju tiltu pār Driksas upi, promenādi gar upes krastu, kā arī rekonstruēto Jāņa Čakstes bulvāri. Jaunais tilts pār Driksu, kuram dots vēsturiskais pilsētas nosaukums - Mītava, ir Baltijas valstīs unikāla būve

Jelgavā atklās jauno Mītavas tiltu pār Driksas upi...

Jelgavā gar Driksas upi ir izbūvēta divu līmeņu promenāde, skatu laukumi un Baltijas valstīs unikāls gājēju tilts.  

Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcija posmā no Raiņa ielas līdz Lielajai ielai, jaunā Mītavas tilta, Pasta salas tilta rekonstrukcija un pontona tilta izbūve zem Driksas tilta ir pēdējo gadu lielākie būvdarbi pilsētas infrastruktūras uzlabošanā, informē Jelgavas pilsētas pašvaldība.

Jāņa Čakstes bulvārī ir rekonstruēta ielas brauktuve un ietves, gar brauktuves malām izbūvētas autostāvvietas īslaicīgai automašīnu novietošanai, gājēju pārejas un promenāde ar veloceliņu gar Driksas upi, izbūvēti krasta nostiprinājumi un gājēju atpūtas zona. Zem Driksas tilta ir izbūvēts pontona tilts un pāri kanālam ir rekonstruēts tilts uz Pasta salu. Tāpat ir rekonstruēts ielu apgaismojums, atjaunoti apstādījumi un veikti citi labiekārtošanas darbi.

Uz Pasta salu pāri Driksas upei ir izbūvēts jauns gājēju vanšu tilts, kuram nosaukumu ar savu balsojumu internetā ir devuši pilsētas iedzīvotāji. Tērauda tilts ir iekārts vantīs un izliekts divās asīs, kas ir tehniski sarežģīta konstrukcija.

Tilta laiduma garums ir 152 metri, tilta garums ar betonēto pagarinājumu pilsētas pusē - 199,6 metri. Tilta platums ir 3,5 metri, tam ir 28 vantis, divi 22 un 24 metrus augsti piloni. Tiltu veido 3850 tērauda elementi un laiduma konstrukcija izgatavota no septiņiem 19 – 24 metrus gariem blokiem.

Veikto būvdarbu kopējās izmaksas ir 6 472 755 lati. No tiem Mītavas tilta būvniecībai bija nepieciešami 800 000 latu, Pasta salas tilta rekonstrukcijai - 217 000 latu, pontona tilta izbūve izmaksāja 45 577 latus.